Kuo krovinių draudimas skiriasi nuo CMR draudimo?


2004-04-24
Laima Šlepetienė
Kuo krovinių draudimas skiriasi nuo CMR draudimo?

Draudimas

Kuo krovinių draudimas skiriasi nuo CMR draudimo?

Mieste populiarėjančios vežėjų civilinės atsakomybės (toliau - CMR draudimas) ir krovinių draudimo paslaugos rodo, jog ir vežėjai, ir savo krovinius vežėjams patikintys verslininkai pradeda suprasti šių draudimo rūšių naudą.

Deja, ir šiandien pasitaiko atvejų, kai šios dvi skirtingos draudimo rūšys yra painiojamos ir klaidingai manoma, jog CMR draudimo polisą įsigijęs vežėjas apdraudžia gabenamą krovinį nuo visų staiga ir netikėtai atsiradusių įvykių.

Šios draudimo rūšys gina skirtingus interesus, todėl neturėtų stebinti situacija, kai gabenamas krovinys yra draudžiamas tiek krovinių, tiek ir CMR draudimu.

CMR draudimu naudojasi vežėjai – įmonės, gabenančios krovinius. Būtent vežėjo atsakomybė už gabenamus krovinius ir yra draudžiama CMR draudimu. Tai reiškia, kad Lietuvos draudimo kompanijos draudžia vežėjo civilinę atsakomybę ir padarytus nuostolius atlygina tik tuo atveju, jei vežėjas pripažįstamas kaltas.

Vežėjo kaltę ar nekaltumą nusako tarptautinė CMR konvencija, o draudimo bendrovės yra suinteresuotos ne tik patenkinti pagrįstas pretenzijas dėl padarytų nuostolių gabenamam kroviniui, bet ir apginti vežėją nuo nepagrįstų užsakovo kaltinimų nelaimės atveju.

Be to, CMR konvencija nustato kompensacijos už prarastą krovinį dydžio apribojimą. Kompensacija krovinio savininkui už prarastą krovinį negali būti didesnė kaip 8,33 atsiskaitymo vieneto už kiekvieną trūkstamą kilogramą bruto svorio (apie 40 litų už vieną krovinio kilogramą).

Į šią nuostatą ypač turėtų atkreipti dėmesį brangių ir lengvų prekių – parfumerijos, drabužių, kailių, kompiuterinės technikos siuntėjai, kadangi kartais yra padengiama tik nedidelė prarastų prekių vertės dalis.

Taigi CMR draudimas gina vežėjo interesus ir yra reikalingas vežėjui, o krovinio savininko finansinius interesus gina krovinių draudimas. Apdraudus krovinį, draudimo bendrovės atlygina bet kokią staiga ir netikėtai atsiradusią žalą kroviniui.

Norėdami, kad ir vilkas būtų sotus, ir avys sveikos, vežėjai turėtų draustis CMR, o krovinių savininkai – krovinių draudimu.