Uostelį gaus be konkurencijos


2009-03-03
Eglė Kasperavičiūtė
Uostelį gaus be konkurencijos

Pilies uostelio operatoriumi be konkurencijos turėtų tapti bendrovė „Klaipėdos laivų remontas“. Ji vienintelė pateikė prašymą dalyvauti koncesininko parinkimo konkurse.

Uostelio operatoriui buvo iškelti tam tikri reikalavimai. Pilies uosto valdytojas per dvejus metus į infrastruktūrą privalės investuoti 4 milijonus litų. Koncesininkas turės užtikrinti pramoginių laivų saugojimą, žuvų turgaus įrengimą bei priežiūrą, 300 metrų krantinės skirti keleivių pervežimo paslaugas teikiantiems laivams, taip pat jiems suteikti saugią švartavimo vietą rudens – žiemos sezono metu.

Uostelio valdytojas turės pasirūpinti ir elektros, švaraus vandens, kuro tiekimu bei atliekų išsiurbimu iš laivų. Operatoriui bus patikėta rūpintis ir pasukamu tilteliu.

Anot „Klaipėdos laivų remonto“ direktoriaus Alvydo Butkaus, natūralu, kad jo vadovaujama įmonė dalyvavo konkurse, nes analogišką veiklą bendrovė jau vykdo Kruizinių laivų terminale ir Smiltynės jachtklube.

Nors buvo manyta, kad konkurse dalyvaus ir daugiau įmonių, tapti Pilies uosto operatoriais, be minėtos bendrovės, niekas nepanoro.

Valdžiai oponuojantis konservatorių lyderis Naglis Puteikis tvirtina, kad koncesijos sąlygos buvo parengtos būtent „Klaipėdos laivų remontui“. Esą reikalavimai buvo parengti pagal bendrovės numatytus darbus, už kuriuos „Klaipėdos laivų remontas“ gaus ES paramą.

Lietuvos verslo paramos agentūra patvirtino, jog bendrovė "Klaipėdos laivų remontas" yra pateikusi projektą, kurio vertė 3,75 mln. Lt. Už šiuos pinigus ketinama įrengti laivų iškėlimo ir nuleidimo į vandenį mechanizmus, aptarnavimo įrangą, jūrų transporterį, autokrautuvą, bangolaužį, bujas, pontonines krantines.

"Savivaldybė atiduoda valdyti Pilies uostą, kuris mokesčių mokėtojams kainavo 8 milijonus litų, o už tai negaus nė lito", – negailėjo kritikos N.Puteikis.