Ar kraus Klaipėdos uostas anglis?

Šiuo metu Klaipėda yra vienas universaliausių uostų rytinės Baltijos regione. Iš tų krovinių, kurie keliauja per rytinės Baltijos regioną, Klaipėdos uostas nekrauna tik naftos, anglių ir suskystintųjų dujų.

Šiuo metu Klaipėda yra vienas universaliausių uostų rytinės Baltijos regione.

Iš tų krovinių, kurie keliauja per rytinės Baltijos regioną, Klaipėdos uostas nekrauna tik naftos, anglių ir suskystintųjų dujų.

Jau pradėtame statyti terminale 2015 metais turėtų būti pradėtos krauti suskystintosios gamtinės dujos. Teoriškai uoste galima krauti naftą, tačiau nebūtina, nes Lietuvoje veikia tik naftą kraunantis Būtingės naftos terminalas.

Ar būtų prasmė krauti anglis? Šiandien anglys yra tas krovinys, kurio dėka krovos tempus išlaiko kaimyniniai uostai. Šiemet per 10 mėnesių iš 29,5 mln. tonų anglys Rygos uoste sudarė 11,5 mln. tonų. Ventspilio uoste anglys yra antrasis krovinys po naftos produktų. Per 10 mėnesių šiame uoste iš 24,2 mln. tonų anglys sudarė 6,1 mln. tonų. Didžiausius krovos augimo tempus šiemet demonstruojantys Rusijos Ust Lugos ir Vysocko uostai taip pat krauna didžiulius kiekius anglių. Ust Lugoje nuo 51,4 mln. tonų per 10 mėnesių anglys sudarė 15,3 mln. tonų. Vysocko uoste nuo bendros 13,5 mln. tonų krovos anglys sudarė 4 mln. tonų.

Neseniai lankydamasis Kazachstane, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus išgirdo siūlymą per mūsų uostą krauti tos šalies anglis. A.Vaitkaus nuomone, tai yra įdomus pasiūlymas. 

Kuo išsiskiria anglys ir kodėl Klaipėdos uostas iki šiol jų nekrauna? Anglys yra vienas pigesnių krovinių pagal krovos tarifus. Jų krova turi panašumų su birių trąšų, grūdų krova. Anglys taip pat į laivus gali būti pristatomos transporteriais. Skirtumas tik tas, kad dėl anglių, kaip pigaus krovinio, neapsimoka statyti uždarų sandėlių. Jos netgi turi būti laikomos lauke, laistomos, kad mažiau dulkėtų.

Prie miesto prispaustame Klaipėdos uoste nepavojingu kroviniu laikomos anglys nekraunamos dėl didelio dulkėtumo. Sovietmečiu dabartinės Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO), o tuomet Prekybos uosto teritorijoje buvo pastatytas anglių terminalas. Jis išmontuotas dėl didelio dulkėtumo ir arti uosto esančių gyvenamųjų rajonų.

Anglių dulkėtumas tapo rimta problema Rygos uoste. Dėl nuolatinio Rygos gyventojų nepasitenkinimo nuspręsta jų terminalus įrengti Krivu saloje – toliau nuo miesto. Nepasitenkinimus dėl Ventspilio uoste kraunamų anglių reiškia ir šio miesto dūma. Nors anglys laistomos, o žiemą ant jų pilamas sniegas, dulkių nuo anglių Ventspilyje vis tiek nepavyksta išvengti.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus teigė Klaipėdos uoste matantis vietą, kur galėtų būti kraunamos anglys. Tokia vieta galėtų būti Kuršių marių dalyje už Kiaulės Nugaros „priaugintos“ papildomos teritorijos ir įrengtos naujos krantinės.

Klaipėdos uosto vystymo schemose jau ir anksčiau buvo piešiama, kad už jūrų perkėlos ir Kiaulės Nugaros senojoje valčių prieplaukoje ir šalia esančioje dalyje galima įrengti aikšteles kroviniams laikyti. Tos aikštelės su naujomis prieplaukomis būtų toli nuo gyvenamųjų rajonų, todėl toje vietoje ateityje būtų įmanoma vykdyti anglių krovą.

"Šiuo metu bendrovė "Sweco Lietuva" atlieka dabartinio Klaipėdos uosto plėtros studiją. Kuršių marių dalis uosto reikmėms galėtų būti iki "Natūra 2000" ribos", – svarstė A.Vaitkus.

Jo siūlymu, papildomas teritorijas galima pigiai formuoti. Į tą vietą galėtų būti pilamas iš uosto iškastas gruntas suplaunant naują teritoriją. Ten galėtų būti supiltas ir valčių prieplaukos statyboje iškastas gruntas. Būtų sutaupyta žymi dalis pinigų, nes grunto nereikėtų plukdyti į jūrų sąvartyną. Valčių prieplaukos statybas planuojama pradėti kitais metais.

Analizuojant Klaipėdos uosto plėtrą galėtų vykti diskusija ir dėl Kiaulės Nugaros ateities. Ši dirbtinai supilta sala galėtų tapti Klaipėdos uosto teritorijos dalimi uždarant Kuršių marių protaką ir suformuojant naujas krantines taip pat ir ant Kiaulės Nugaros salos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anglis

Anglis portretas
Būtingėje tokį terminalą reikia statyti. Galėtų dulkinti tas anglis, kiek širdis geidžia ir laistyti nereikėtų :)

Kitas Klausimas

Kitas Klausimas portretas
Anglys kraunamos į ne mažiau nei 10 tūkst. tonų glinčius paimti laivus.Kitaisp tiesiog neapsimoka. Dabar klausimas : kokios turėtų būti investicijos ir kada jos galėtų atsipirkti, kad tokio dydžio laivai galėtų švartuotis nurodytoje vietoje ? Ir kitas klausimas - ar "Draugystės " gel. stotis susitvarkys su tokiu dideliu papildomu srautu, jeigu jau dabar ten pakanka problemų.

klausimas

klausimas portretas
Kada į Klaipėdos uostą sugrįš metalas, kuris taip "puošdavo" Vitės kvartalą?
VISI KOMENTARAI 3
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Klaipėdos pareigūnai neliko abejingi senjoro bėdai
    Klaipėdos pareigūnai neliko abejingi senjoro bėdai

    Kasmet vykstančios pyragų dienos proga Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai aukoja pinigus tiems, kuriems labiausiai to reikia. ...

  • Skirtingos išeitys dėl Kuršių nerijos <span style=color:red;>(paveldosaugos organizacijų vizijos)</span>
    Skirtingos išeitys dėl Kuršių nerijos (paveldosaugos organizacijų vizijos)

    Kultūros paveldu besirūpinančios asociacijos – Tarptautinės paminklų ir paminklinių vietovių tarybos (ICOMOS) – Lietuvos nacionalinis komitetas ragina Kuršių nerijos kultūros paveldo klausimus patikėti Kultūros paveldo departament...

    1
  • Žydai švenčia Chanuką
    Žydai švenčia Chanuką

    Rytoj, antradienį – aštuntoji svarbiausios žydų žiemos šventės Chanukos diena. Įžiebus paskutiniąją menoros žvakę Lietuvininkų aikštėje, bus vainikuota judėjų šviesos pergalė prieš tamsą. ...

    5
  • Uostas prisidės kuriant miesto žaliąsias zonas
    Uostas prisidės kuriant miesto žaliąsias zonas

    Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje šiandien prie bendro stalo susėdo LR Seimo, uosto kompanijų, Uosto direkcijos, miesto valdžios, uostamiesčio mokymo įstaigų atstovai aptarti, kaip būtų galima produktyviau bendradarbiauti gražinan...

    7
  • E. Maciui – Klaipėdos pramonininkų apdovanojimas
    E. Maciui – Klaipėdos pramonininkų apdovanojimas

    Klaipėdos pramonininkų asociacija (KPA) baigiantis metams pagerbė žiniasklaidos darbuotojus. Šiemet KPA apdovanojimas "Gintarinė plunksna" atiteko Eugenijui Maciui – talentingam operatoriui ir fotografui, kurį galima vadinti Klaip...

  • Mieste pridygs šviesoforų
    Mieste pridygs šviesoforų

    Pagrindinėse miesto arterijose, kur eismas yra intensyviausias, liks mažiau nereguliuojamų pėsčiųjų perėjų. Jose bus įrengti šviesoforai. Žalia šviesa pėstiesiems užsidegs, paspaudus mygtuką. ...

    9
  • Takui – paskutiniai akcentai
    Takui – paskutiniai akcentai

    Pėsčiųjų takas, einantis nuo Taikos prospekto iki Gedminų gatvės, jau seniai laukia atnaujinimo, mat buvo nutiestas prieš kelis dešimtmečius, kai buvo statomas aplinkui esančių gyvenamųjų namų kvartalas. ...

    5
  • S. Budinas: laukia produktyvūs metai
    S. Budinas: laukia produktyvūs metai

    Tęsiame rubriką "Klausk miesto valdžios drąsiai". Šiandien į klaipėdiečių klausimą atsako uostamiesčio savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas. ...

    7
  • Įrengs saugumo salelę
    Įrengs saugumo salelę

    Liepų gatvėje, ties savivaldybės pagrindiniu pastatu esančioje pėsčiųjų perėjoje bus įrengta saugumo salelė. Imtis tokių priemonių apsispręsta po eismo įvykio, kurio metu sužalota moteris. ...

    4
  • Nori nugriauti pastatą, kuris stovi gatvėje
    Nori nugriauti pastatą, kuris stovi gatvėje

    Į Naujosios Uosto gatvės važiuojamąją dalį išsikišęs senas namas ateityje bus nugriautas. Saugaus eismo specialistai pritarė, kad būtų pradėtos analizuoti tokios galimybės. Pradėti procedūras pavesta Klaipėdos savivaldybės adminis...

    33
Daugiau straipsnių