Ar kraus Klaipėdos uostas anglis?

Šiuo metu Klaipėda yra vienas universaliausių uostų rytinės Baltijos regione. Iš tų krovinių, kurie keliauja per rytinės Baltijos regioną, Klaipėdos uostas nekrauna tik naftos, anglių ir suskystintųjų dujų.

Šiuo metu Klaipėda yra vienas universaliausių uostų rytinės Baltijos regione.

Iš tų krovinių, kurie keliauja per rytinės Baltijos regioną, Klaipėdos uostas nekrauna tik naftos, anglių ir suskystintųjų dujų.

Jau pradėtame statyti terminale 2015 metais turėtų būti pradėtos krauti suskystintosios gamtinės dujos. Teoriškai uoste galima krauti naftą, tačiau nebūtina, nes Lietuvoje veikia tik naftą kraunantis Būtingės naftos terminalas.

Ar būtų prasmė krauti anglis? Šiandien anglys yra tas krovinys, kurio dėka krovos tempus išlaiko kaimyniniai uostai. Šiemet per 10 mėnesių iš 29,5 mln. tonų anglys Rygos uoste sudarė 11,5 mln. tonų. Ventspilio uoste anglys yra antrasis krovinys po naftos produktų. Per 10 mėnesių šiame uoste iš 24,2 mln. tonų anglys sudarė 6,1 mln. tonų. Didžiausius krovos augimo tempus šiemet demonstruojantys Rusijos Ust Lugos ir Vysocko uostai taip pat krauna didžiulius kiekius anglių. Ust Lugoje nuo 51,4 mln. tonų per 10 mėnesių anglys sudarė 15,3 mln. tonų. Vysocko uoste nuo bendros 13,5 mln. tonų krovos anglys sudarė 4 mln. tonų.

Neseniai lankydamasis Kazachstane, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus išgirdo siūlymą per mūsų uostą krauti tos šalies anglis. A.Vaitkaus nuomone, tai yra įdomus pasiūlymas. 

Kuo išsiskiria anglys ir kodėl Klaipėdos uostas iki šiol jų nekrauna? Anglys yra vienas pigesnių krovinių pagal krovos tarifus. Jų krova turi panašumų su birių trąšų, grūdų krova. Anglys taip pat į laivus gali būti pristatomos transporteriais. Skirtumas tik tas, kad dėl anglių, kaip pigaus krovinio, neapsimoka statyti uždarų sandėlių. Jos netgi turi būti laikomos lauke, laistomos, kad mažiau dulkėtų.

Prie miesto prispaustame Klaipėdos uoste nepavojingu kroviniu laikomos anglys nekraunamos dėl didelio dulkėtumo. Sovietmečiu dabartinės Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO), o tuomet Prekybos uosto teritorijoje buvo pastatytas anglių terminalas. Jis išmontuotas dėl didelio dulkėtumo ir arti uosto esančių gyvenamųjų rajonų.

Anglių dulkėtumas tapo rimta problema Rygos uoste. Dėl nuolatinio Rygos gyventojų nepasitenkinimo nuspręsta jų terminalus įrengti Krivu saloje – toliau nuo miesto. Nepasitenkinimus dėl Ventspilio uoste kraunamų anglių reiškia ir šio miesto dūma. Nors anglys laistomos, o žiemą ant jų pilamas sniegas, dulkių nuo anglių Ventspilyje vis tiek nepavyksta išvengti.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus teigė Klaipėdos uoste matantis vietą, kur galėtų būti kraunamos anglys. Tokia vieta galėtų būti Kuršių marių dalyje už Kiaulės Nugaros „priaugintos“ papildomos teritorijos ir įrengtos naujos krantinės.

Klaipėdos uosto vystymo schemose jau ir anksčiau buvo piešiama, kad už jūrų perkėlos ir Kiaulės Nugaros senojoje valčių prieplaukoje ir šalia esančioje dalyje galima įrengti aikšteles kroviniams laikyti. Tos aikštelės su naujomis prieplaukomis būtų toli nuo gyvenamųjų rajonų, todėl toje vietoje ateityje būtų įmanoma vykdyti anglių krovą.

"Šiuo metu bendrovė "Sweco Lietuva" atlieka dabartinio Klaipėdos uosto plėtros studiją. Kuršių marių dalis uosto reikmėms galėtų būti iki "Natūra 2000" ribos", – svarstė A.Vaitkus.

Jo siūlymu, papildomas teritorijas galima pigiai formuoti. Į tą vietą galėtų būti pilamas iš uosto iškastas gruntas suplaunant naują teritoriją. Ten galėtų būti supiltas ir valčių prieplaukos statyboje iškastas gruntas. Būtų sutaupyta žymi dalis pinigų, nes grunto nereikėtų plukdyti į jūrų sąvartyną. Valčių prieplaukos statybas planuojama pradėti kitais metais.

Analizuojant Klaipėdos uosto plėtrą galėtų vykti diskusija ir dėl Kiaulės Nugaros ateities. Ši dirbtinai supilta sala galėtų tapti Klaipėdos uosto teritorijos dalimi uždarant Kuršių marių protaką ir suformuojant naujas krantines taip pat ir ant Kiaulės Nugaros salos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anglis

Anglis portretas
Būtingėje tokį terminalą reikia statyti. Galėtų dulkinti tas anglis, kiek širdis geidžia ir laistyti nereikėtų :)

Kitas Klausimas

Kitas Klausimas portretas
Anglys kraunamos į ne mažiau nei 10 tūkst. tonų glinčius paimti laivus.Kitaisp tiesiog neapsimoka. Dabar klausimas : kokios turėtų būti investicijos ir kada jos galėtų atsipirkti, kad tokio dydžio laivai galėtų švartuotis nurodytoje vietoje ? Ir kitas klausimas - ar "Draugystės " gel. stotis susitvarkys su tokiu dideliu papildomu srautu, jeigu jau dabar ten pakanka problemų.

klausimas

klausimas portretas
Kada į Klaipėdos uostą sugrįš metalas, kuris taip "puošdavo" Vitės kvartalą?
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

  • Gargždų gyventojus išgąsdino suveikusi sirena
    Gargždų gyventojus išgąsdino suveikusi sirena

    Trečiadienio vakarą, prieš 19 val., Gargžduose nerimo įvarė staiga miesto centre ėmusi kaukti sirena. ...

  • Kaip apsaugoti dviračius nuo vagių?
    Kaip apsaugoti dviračius nuo vagių?

    Gyventojai jau vis aktyviau važinėja dviračiais ar paspirtukais, į kuriuos kėsinasi vagišiai. Jų grobiu dažniausiai tampa neprirakinti, be priežiūros palikti, neretai ir brangiai kainuojantys dviračiai. Pareigūnai pataria ženklinti savo turt...

    1
  • Prieš Velykas – Kryžiaus kelio eisena
    Prieš Velykas – Kryžiaus kelio eisena

    Šiandien, Didįjį penktadienį, uostamiesčio gatvėmis klaipėdiečiai neš maždaug šešių metrų kryžių. Šis Kristaus kančios apmąstymams skirtas Kryžiaus kelias tikintiesiems yra vienas svarbiausių įvykių prie&sca...

    5
  • Klaipėda puošiasi šventėms
    Klaipėda puošiasi šventėms

    Uostamiestis pamažu ruošiasi Velykoms. Kai kur prie daugiabučių namų matyti kiaušiniais papuoštos medžių šakos, prie Kultūros centro Žvejų rūmų – velykinė instaliacija, o parduotuvių vitrinose irgi yra velykinių ...

    2
  • „Palangos dienos“ kviečia paminėti dvi kurortui svarbias datas
    „Palangos dienos“ kviečia paminėti dvi kurortui svarbias datas

    Penktadienį Palangoje prasideda savaitę truksiančios kurorto dienos, kurios įprasmins Palangos krašto prijungimą prie Lietuvos prieš daugiau kaip šimtmetį bei paminės kurorto gimtadienį. ...

  • Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą
    Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą

    Kretingos valdžia nepritarė Danijos atsinaujinančios energetikos kompanijos „European Energy“ planams rajone statyti žaliojo kuro gamyklą. ...

    9
  • Naudojimui nebetinkamas padangas galite atiduoti nemokamai!
    Naudojimui nebetinkamas padangas galite atiduoti nemokamai!

    1. Jei perkate naujas padangas parduotuvėje ir servise, ten galite nemokamai atiduoti ir senąsias. Tik turi atitikti perkamų–paliekamų padangų kiekis ir tipas: jei perkate lengvojo automobilio padangas, traktoriaus ar sunkvežimio padangų palikti n...

    5
  • „Smiltynės perkėla“ – svarbių pokyčių kelyje
    „Smiltynės perkėla“ – svarbių pokyčių kelyje

    Milijonai keleivių, šimtai tūkstančių transporto priemonių. Praėję metai bendrovei „Smiltynės perkėla“ buvo darbingi ne vien perkėlimų skaičiumi. Ilgametes marių laivybos tradicijas puoselėjanti įmonė įgyvendina ambicingus p...

    5
  • Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais
    Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais

    Pernai pradėjęs kursuoti traukinys Vilnius–Ryga stojo Šiauliuose, o jau nuo balandžio sustos dar dviejuose Lietuvos miestuose. Uostamiesčio gyventojams iš Klaipėdos tiesiogiai pasiekti Latvijos sostinę traukiniu dar nepavyks, bet, pas...

    13
  • Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras
    Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras

    Liepojos gatvės pradžioje pokyčiai stebina ir tempu, ir mastais – metų pradžioje pagaliau nugriautas apleistas baltų plytų statinys ir greta jo veikusi parduotuvė. Dabar milžiniškoje statybų aikštelėje verda darbas. ...

    13
Daugiau straipsnių