Ar kraus Klaipėdos uostas anglis?

Šiuo metu Klaipėda yra vienas universaliausių uostų rytinės Baltijos regione. Iš tų krovinių, kurie keliauja per rytinės Baltijos regioną, Klaipėdos uostas nekrauna tik naftos, anglių ir suskystintųjų dujų.

Šiuo metu Klaipėda yra vienas universaliausių uostų rytinės Baltijos regione.

Iš tų krovinių, kurie keliauja per rytinės Baltijos regioną, Klaipėdos uostas nekrauna tik naftos, anglių ir suskystintųjų dujų.

Jau pradėtame statyti terminale 2015 metais turėtų būti pradėtos krauti suskystintosios gamtinės dujos. Teoriškai uoste galima krauti naftą, tačiau nebūtina, nes Lietuvoje veikia tik naftą kraunantis Būtingės naftos terminalas.

Ar būtų prasmė krauti anglis? Šiandien anglys yra tas krovinys, kurio dėka krovos tempus išlaiko kaimyniniai uostai. Šiemet per 10 mėnesių iš 29,5 mln. tonų anglys Rygos uoste sudarė 11,5 mln. tonų. Ventspilio uoste anglys yra antrasis krovinys po naftos produktų. Per 10 mėnesių šiame uoste iš 24,2 mln. tonų anglys sudarė 6,1 mln. tonų. Didžiausius krovos augimo tempus šiemet demonstruojantys Rusijos Ust Lugos ir Vysocko uostai taip pat krauna didžiulius kiekius anglių. Ust Lugoje nuo 51,4 mln. tonų per 10 mėnesių anglys sudarė 15,3 mln. tonų. Vysocko uoste nuo bendros 13,5 mln. tonų krovos anglys sudarė 4 mln. tonų.

Neseniai lankydamasis Kazachstane, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus išgirdo siūlymą per mūsų uostą krauti tos šalies anglis. A.Vaitkaus nuomone, tai yra įdomus pasiūlymas. 

Kuo išsiskiria anglys ir kodėl Klaipėdos uostas iki šiol jų nekrauna? Anglys yra vienas pigesnių krovinių pagal krovos tarifus. Jų krova turi panašumų su birių trąšų, grūdų krova. Anglys taip pat į laivus gali būti pristatomos transporteriais. Skirtumas tik tas, kad dėl anglių, kaip pigaus krovinio, neapsimoka statyti uždarų sandėlių. Jos netgi turi būti laikomos lauke, laistomos, kad mažiau dulkėtų.

Prie miesto prispaustame Klaipėdos uoste nepavojingu kroviniu laikomos anglys nekraunamos dėl didelio dulkėtumo. Sovietmečiu dabartinės Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO), o tuomet Prekybos uosto teritorijoje buvo pastatytas anglių terminalas. Jis išmontuotas dėl didelio dulkėtumo ir arti uosto esančių gyvenamųjų rajonų.

Anglių dulkėtumas tapo rimta problema Rygos uoste. Dėl nuolatinio Rygos gyventojų nepasitenkinimo nuspręsta jų terminalus įrengti Krivu saloje – toliau nuo miesto. Nepasitenkinimus dėl Ventspilio uoste kraunamų anglių reiškia ir šio miesto dūma. Nors anglys laistomos, o žiemą ant jų pilamas sniegas, dulkių nuo anglių Ventspilyje vis tiek nepavyksta išvengti.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus teigė Klaipėdos uoste matantis vietą, kur galėtų būti kraunamos anglys. Tokia vieta galėtų būti Kuršių marių dalyje už Kiaulės Nugaros „priaugintos“ papildomos teritorijos ir įrengtos naujos krantinės.

Klaipėdos uosto vystymo schemose jau ir anksčiau buvo piešiama, kad už jūrų perkėlos ir Kiaulės Nugaros senojoje valčių prieplaukoje ir šalia esančioje dalyje galima įrengti aikšteles kroviniams laikyti. Tos aikštelės su naujomis prieplaukomis būtų toli nuo gyvenamųjų rajonų, todėl toje vietoje ateityje būtų įmanoma vykdyti anglių krovą.

"Šiuo metu bendrovė "Sweco Lietuva" atlieka dabartinio Klaipėdos uosto plėtros studiją. Kuršių marių dalis uosto reikmėms galėtų būti iki "Natūra 2000" ribos", – svarstė A.Vaitkus.

Jo siūlymu, papildomas teritorijas galima pigiai formuoti. Į tą vietą galėtų būti pilamas iš uosto iškastas gruntas suplaunant naują teritoriją. Ten galėtų būti supiltas ir valčių prieplaukos statyboje iškastas gruntas. Būtų sutaupyta žymi dalis pinigų, nes grunto nereikėtų plukdyti į jūrų sąvartyną. Valčių prieplaukos statybas planuojama pradėti kitais metais.

Analizuojant Klaipėdos uosto plėtrą galėtų vykti diskusija ir dėl Kiaulės Nugaros ateities. Ši dirbtinai supilta sala galėtų tapti Klaipėdos uosto teritorijos dalimi uždarant Kuršių marių protaką ir suformuojant naujas krantines taip pat ir ant Kiaulės Nugaros salos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anglis

Anglis portretas
Būtingėje tokį terminalą reikia statyti. Galėtų dulkinti tas anglis, kiek širdis geidžia ir laistyti nereikėtų :)

Kitas Klausimas

Kitas Klausimas portretas
Anglys kraunamos į ne mažiau nei 10 tūkst. tonų glinčius paimti laivus.Kitaisp tiesiog neapsimoka. Dabar klausimas : kokios turėtų būti investicijos ir kada jos galėtų atsipirkti, kad tokio dydžio laivai galėtų švartuotis nurodytoje vietoje ? Ir kitas klausimas - ar "Draugystės " gel. stotis susitvarkys su tokiu dideliu papildomu srautu, jeigu jau dabar ten pakanka problemų.

klausimas

klausimas portretas
Kada į Klaipėdos uostą sugrįš metalas, kuris taip "puošdavo" Vitės kvartalą?
VISI KOMENTARAI 3
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Miesto fontanams – sezono pabaiga
    Miesto fontanams – sezono pabaiga

    Per šią savaitę planuojama išjungti visus mieste veikiančius fontanus. Baiminamasi, kad šie nesprogtų, nes artinasi šalnos. Tiesa, kai kurie fontanai nustos čiurlenti ilgam – išmontuoti žadama ne tik Danės skvere...

    1
  • Be asfalto nebus ir medžių
    Be asfalto nebus ir medžių

    Tauralaukio gyventojai nori ne tik išasfaltuotų gatvių, bet ir lapuočių. Miesto valdžios atstovai teigė, kad kol kas tai būtų per didelė prabanga. Dabar pagrindinis siekis – išasfaltuoti visas gyvenvietės gatves. ...

    8
  • Pajūrį nusės žvejų „prieplaukos“
    Pajūrį nusės žvejų „prieplaukos“

    Žemės ūkio ministerija rengia planus, kad pajūryje atsirastų daugybė žvejų laivų ištraukimo ir žuvų iškrovimo vietų.   ...

    5
  • Dėl remonto – nepatogumai
    Dėl remonto – nepatogumai

    Klaipėdos savivaldybės Socialinės paramos skyriaus filiale, esančiame Laukininkų gatvėje, rugsėjo pabaigoje užvirs remonto darbai. Klientai bus aptarnaujami tik antrajame pastato aukšte. ...

  • Nebeliko ir pašto dėžutės
    Nebeliko ir pašto dėžutės

    Sportininkų rajono gyventojai nebeturi ne tik pašto skyriaus, bet ir dėžutės, į kurią buvo galima įmesti norimus išsiųsti laiškus. Ji nukabinta ir išvežta. ...

  • Į stadioną – tik su valtimi
    Į stadioną – tik su valtimi

    Juokinga ir sykiu graudi situacija Alksnynės kvartale Statybininkų prospekte, kur gyventojus į neviltį varo patvinęs stadionas. Didele bala virtusioje vietoje galima užsiiminėti nebent vandens sportu – skęsta ir bėgimo takas, ir fitneso treniruo...

  • Medikų žaidynėse – neįkainojama patirtis
    Medikų žaidynėse – neįkainojama patirtis

    Rugsėjo 21–22 d. Palangoje greitosios medicinos pagalbos ekipažų buvo daugiau nei kada nors yra matę palangiškiai, pajūryje vaitojo sužaloti žmonės, jų gelbėti skubėjo ne tik lietuviškai kalbantys medikai. Kurorte vyko vienuolikt...

  • Birių krovinių terminalas planuoja naują plėtrą
    Birių krovinių terminalas planuoja naują plėtrą

    Baltarusijos trąšų bendrovės "Belaruskalij" trąšas Klaipėdos uoste kraunanti verslininko Igorio Udovickio kontroliuojama bendrovė Birių krovinių terminalas planuoja naują plėtrą, rašo "Verslo žinios". ...

    2
  • Liepų gatvės dalyje – remontas
    Liepų gatvės dalyje – remontas

    Uostamiesčio vairuotojų laukia nauji iššūkiai. Pradėtas remontuoti Liepų gatvės ruožas nuo J.Karoso iki Liepų, Manto ir Naujojo Sodo gatvių sankryžos. ...

    3
  • Klaipėdoje – nemokami pažintiniai renginiai
    Klaipėdoje – nemokami pažintiniai renginiai

    Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centras kviečia visus klaipėdiečius daugiau sužinoti apie savo miestą, jo istoriją ir kultūrą. Visi Pasaulinės turizmo dienos renginiai ir ekskursijos – nemokami. ...

    1
Daugiau straipsnių