Ar kraus Klaipėdos uostas anglis?

Šiuo metu Klaipėda yra vienas universaliausių uostų rytinės Baltijos regione. Iš tų krovinių, kurie keliauja per rytinės Baltijos regioną, Klaipėdos uostas nekrauna tik naftos, anglių ir suskystintųjų dujų.

Šiuo metu Klaipėda yra vienas universaliausių uostų rytinės Baltijos regione.

Iš tų krovinių, kurie keliauja per rytinės Baltijos regioną, Klaipėdos uostas nekrauna tik naftos, anglių ir suskystintųjų dujų.

Jau pradėtame statyti terminale 2015 metais turėtų būti pradėtos krauti suskystintosios gamtinės dujos. Teoriškai uoste galima krauti naftą, tačiau nebūtina, nes Lietuvoje veikia tik naftą kraunantis Būtingės naftos terminalas.

Ar būtų prasmė krauti anglis? Šiandien anglys yra tas krovinys, kurio dėka krovos tempus išlaiko kaimyniniai uostai. Šiemet per 10 mėnesių iš 29,5 mln. tonų anglys Rygos uoste sudarė 11,5 mln. tonų. Ventspilio uoste anglys yra antrasis krovinys po naftos produktų. Per 10 mėnesių šiame uoste iš 24,2 mln. tonų anglys sudarė 6,1 mln. tonų. Didžiausius krovos augimo tempus šiemet demonstruojantys Rusijos Ust Lugos ir Vysocko uostai taip pat krauna didžiulius kiekius anglių. Ust Lugoje nuo 51,4 mln. tonų per 10 mėnesių anglys sudarė 15,3 mln. tonų. Vysocko uoste nuo bendros 13,5 mln. tonų krovos anglys sudarė 4 mln. tonų.

Neseniai lankydamasis Kazachstane, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus išgirdo siūlymą per mūsų uostą krauti tos šalies anglis. A.Vaitkaus nuomone, tai yra įdomus pasiūlymas. 

Kuo išsiskiria anglys ir kodėl Klaipėdos uostas iki šiol jų nekrauna? Anglys yra vienas pigesnių krovinių pagal krovos tarifus. Jų krova turi panašumų su birių trąšų, grūdų krova. Anglys taip pat į laivus gali būti pristatomos transporteriais. Skirtumas tik tas, kad dėl anglių, kaip pigaus krovinio, neapsimoka statyti uždarų sandėlių. Jos netgi turi būti laikomos lauke, laistomos, kad mažiau dulkėtų.

Prie miesto prispaustame Klaipėdos uoste nepavojingu kroviniu laikomos anglys nekraunamos dėl didelio dulkėtumo. Sovietmečiu dabartinės Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO), o tuomet Prekybos uosto teritorijoje buvo pastatytas anglių terminalas. Jis išmontuotas dėl didelio dulkėtumo ir arti uosto esančių gyvenamųjų rajonų.

Anglių dulkėtumas tapo rimta problema Rygos uoste. Dėl nuolatinio Rygos gyventojų nepasitenkinimo nuspręsta jų terminalus įrengti Krivu saloje – toliau nuo miesto. Nepasitenkinimus dėl Ventspilio uoste kraunamų anglių reiškia ir šio miesto dūma. Nors anglys laistomos, o žiemą ant jų pilamas sniegas, dulkių nuo anglių Ventspilyje vis tiek nepavyksta išvengti.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus teigė Klaipėdos uoste matantis vietą, kur galėtų būti kraunamos anglys. Tokia vieta galėtų būti Kuršių marių dalyje už Kiaulės Nugaros „priaugintos“ papildomos teritorijos ir įrengtos naujos krantinės.

Klaipėdos uosto vystymo schemose jau ir anksčiau buvo piešiama, kad už jūrų perkėlos ir Kiaulės Nugaros senojoje valčių prieplaukoje ir šalia esančioje dalyje galima įrengti aikšteles kroviniams laikyti. Tos aikštelės su naujomis prieplaukomis būtų toli nuo gyvenamųjų rajonų, todėl toje vietoje ateityje būtų įmanoma vykdyti anglių krovą.

"Šiuo metu bendrovė "Sweco Lietuva" atlieka dabartinio Klaipėdos uosto plėtros studiją. Kuršių marių dalis uosto reikmėms galėtų būti iki "Natūra 2000" ribos", – svarstė A.Vaitkus.

Jo siūlymu, papildomas teritorijas galima pigiai formuoti. Į tą vietą galėtų būti pilamas iš uosto iškastas gruntas suplaunant naują teritoriją. Ten galėtų būti supiltas ir valčių prieplaukos statyboje iškastas gruntas. Būtų sutaupyta žymi dalis pinigų, nes grunto nereikėtų plukdyti į jūrų sąvartyną. Valčių prieplaukos statybas planuojama pradėti kitais metais.

Analizuojant Klaipėdos uosto plėtrą galėtų vykti diskusija ir dėl Kiaulės Nugaros ateities. Ši dirbtinai supilta sala galėtų tapti Klaipėdos uosto teritorijos dalimi uždarant Kuršių marių protaką ir suformuojant naujas krantines taip pat ir ant Kiaulės Nugaros salos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anglis

Anglis portretas
Būtingėje tokį terminalą reikia statyti. Galėtų dulkinti tas anglis, kiek širdis geidžia ir laistyti nereikėtų :)

Kitas Klausimas

Kitas Klausimas portretas
Anglys kraunamos į ne mažiau nei 10 tūkst. tonų glinčius paimti laivus.Kitaisp tiesiog neapsimoka. Dabar klausimas : kokios turėtų būti investicijos ir kada jos galėtų atsipirkti, kad tokio dydžio laivai galėtų švartuotis nurodytoje vietoje ? Ir kitas klausimas - ar "Draugystės " gel. stotis susitvarkys su tokiu dideliu papildomu srautu, jeigu jau dabar ten pakanka problemų.

klausimas

klausimas portretas
Kada į Klaipėdos uostą sugrįš metalas, kuris taip "puošdavo" Vitės kvartalą?
VISI KOMENTARAI 3
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Akiplėšoms uostamiestyje – gėdos ženklas
    Akiplėšoms uostamiestyje – gėdos ženklas

    Dėl vietos po saule savo transporto priemonėms klaipėdiečiai demonstruoja neregėtą išmonę – akiplėšų automobiliai ne tik apmėtomi kiaušiniais ar apkaišomi įvairiausiais rašteliais, įžūliausieji savo ma&sca...

    13
  • Sporto metai išjudino sporto bazių tvarkymą
    Sporto metai išjudino sporto bazių tvarkymą

    Dienraštis "Klaipėda" tęsia rubriką "Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai", kur tradiciškai skelbia miesto mero Vytauto Grubliausko ir savivaldybės administracijos atsakymus į skaitytojų klausimus. Šį kartą į s...

    5
  • Kur išmesti saldainio popieriuką?
    Kur išmesti saldainio popieriuką?

    Kaip rūšiuoti, mokykliniuose vadovėliuose nerašoma, todėl žinios apie atliekų tvarkymą moksleivius pasiekia per specialias paskaitas. ...

  • Uosto direkcijai socialiniai reikalai neberūpės
    Uosto direkcijai socialiniai reikalai neberūpės

    Vyriausybėje svarstytas įstatymų paketas dėl dalies valstybės įmonių, tarp jų ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, pertvarkymo į akcines bendroves. ...

    7
  • Uostamiesčio kapinėse – konteinerių ralis
    Uostamiesčio kapinėse – konteinerių ralis

    Klaipėdiečiai ir aplinkinių miestų gyventojai jau gerą savaitę traukia į uostamiesčio kapines tvarkyti artimųjų kapų. Uostamiesčio savivaldybės Kapinių priežiūros skyrius perspėja gyventojus, jog lapkričio 1-ąją, Visų šventųjų die...

    6
  • Lietuvius vilioja darbas prestižiniuose laivuose
    Lietuvius vilioja darbas prestižiniuose laivuose

    Užsienyje atsiveria naujos galimybės Lietuvos verslui ir atsakingiems žmonėms. ...

    7
  • Klaipėda neteks ES paramos?
    Klaipėda neteks ES paramos?

    Po susitikimo su vidaus reikalų viceministru Dariumi Urbonu Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas liko sukrėstas. Pasirodo, ES projektams įgyvendinti skirtos lėšos vis dar neįsisavintos, o uostamiesčiui iškilo reali grėsmė netekti paramo...

    108
  • Klaipėdoje pradedamas šildymo sezonas
    Klaipėdoje pradedamas šildymo sezonas

    Klaipėdoje pradeda šilti ir gyventojų radiatoriai. Savivaldybės administracijai paskelbus apie oficialią šildymo sezono pradžią prižiūrėtojai šilumą daugiabučiuose namuose paprastai įjungia per vieną ar dvi dienas. ...

    40
  • Kruiziniai laivai atsisveikino su Klaipėda
    Kruiziniai laivai atsisveikino su Klaipėda

    Paskutinio kruizinio laivo „Marco Polo“ apsilankymu penktadienį Klaipėdoje uždarytas 2018 m. kruizinių laivų turizmo sezonas. ...

    5
  • Gatvės lenktynes nutraukė lietus
    Gatvės lenktynes nutraukė lietus

    Šeštadienį Taikos prospekte, netoli prekybos centro "BIG", grėsmingai riaumojo motociklų ir automobilių varikliai, garsiai cypė padangos. Paskutinį kartą šiais metais vyko gatvės automobilių lenktynės, kurias užbaigti ...

    7
Daugiau straipsnių