Pereiti į pagrindinį turinį

Ar autostrada tęsis iki uosto?

2015-06-22 05:56

Tuneliai ir tiltai, netgi įspūdingų ilgių ir ant stebėtinai aukštų atramų Europos šalyse yra išsprendę ne vieno uostamiesčio sutarimo tarp uosto ir miesto problemas. 

Vieta: Minijos ir Baltijos prospekto sankryža tapo reikšmingiausia Klaipėdos statyba. Vieta: Minijos ir Baltijos prospekto sankryža tapo reikšmingiausia Klaipėdos statyba.

Tuneliai ir tiltai, netgi įspūdingų ilgių ir ant stebėtinai aukštų atramų Europos šalyse yra išsprendę ne vieno uostamiesčio sutarimo tarp uosto ir miesto problemas.

Nori pratęsti koridorių

Klaipėdoje visi supranta, jog yra susiklosčiusi nenormali situacija, kai autostrada Vilnius – Klaipėda baigiasi prie Jakų žiedo. Toliau prasideda lenktynės, kas sėkmingiau „įsmuks“ į miestą per siaurą kakliuką ties „Statoil“ degaline ir Šilutės plentu.

Klaipėdos miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto pirmininkas Simonas Gentvilas pasiūlė autostradą arba vadinamąjį transporto koridorių 9B pratęsti iki pat uosto per visą Baltijos prospektą. Iš esmės taip ir turėtų būti – transporto koridorius 9B tokiu žymimas kaip tik dėl uosto veiklos.

Toks siūlymas patrauklus tuo, kad jau ne miestas, o Lietuvos automobilių kelių direkcija turėtų rūpintis kaip tvarkyti Baltijos prospektą, o ypač jo problemines sankryžas su Šilutės plentu, Taikos prospektu ir Minijos gatve, kad transporto srautai nestabdomi galėtų judėti į uostą.

Išeitis viena – tuneliai arba viadukai sankryžose nuimantys susikirtimą su trimis pagrindinėmis Klaipėdos gatvėmis.

Panašumai su Odesa

Dabar padėtis yra nenormali. Uosto sunkusis transportas išsiskirsto į miesto kraštus, darant vingius ir nesutvarkytuose aplinkkeliuose sukeldamas papildomas problemas.

Vėl ir vėl sugrįžtame į laikus, kai į uostą buvo įrengtas brangiai kainavęs ne itin jam reikalingas šiaurinis išvažiavimas. Tuo pat metu iš pietinės uosto dalies, kur kaupiasi daugiausiai transporto, išvažiavimas jau daugelį metų yra problemiškas. Jo sprendimai pajudėtų įrengus pietinį išvažiavimą.

Tačiau dabar, kai automobilių transporto kroviniai iš Jūrų perkėlos keliasi į Klaipėdos centrinį terminalą, pietinio aplinkkelio svarba lyg ir menksta. Bet tai tik pirmasis įspūdis. Nemažą krovinių srautą į miesto gatves ateityje išmes „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminalas. Jau dabar labiau automobiliais nei geležinkeliais juda kroviniai į Klaipėdos konteinerių terminalą. Planus daug krovinių gabenti automobiliais turi ir  „Malkų įlankos terminalas“, bendrovė „Vakarų  krova“.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas  Arvydas Vaitkus siūlė ieškoti alternatyvų kaip transporto srautą iš uosto centrinės dalies nukreipti į pietinę dalį pertvarkant Nemuno gatvę. Taip šalia uosto atsirastų iš esmės tik uosto veiklai skirta gatvė. Tokios uosto gatvės Europos uostuose nėra naujiena. Odesoje situacija panaši kaip Klaipėdoje -  uostas glaudžiasi prie vandens, o miestas prie uosto ir yra tik keli siauri miesto priėjimai prie vandens. Ten sunkusis transportas nevažinėja po miestą. Pagal visą uosto perimetrą yra įrengtas specialus estakadinis kelias, sujungtas su uosto kompanijomis. Juo ir rieda uosto transportas į užmiestį.   

Nori išvengti eilių

Kaip tik dėl Klaipėdos centrinio terminalo veiklos šiuo metu rekonstruojama Baltijos prospekto ir Minijos sankryža. Jos pirmąjį etapą planuojama baigti iki šių metų rugsėjo. Antrajame etape buvo numatyta įrengti šioje sankryžoje tunelį.

Kaip tik šiuo metu iškyla abejonės, ar jį reikės daryti. Svarbiau nei šis tunelis miestui yra sutvarkyti Baltijos prospekto ir Šilutės plento žiedinę sankryžą. Dabar prie pagrindinio įvažiavimo į Klaipėdos miestą nuolat kaupiasi automobilių eilės.

Uosto direkcija samdys ekspertus, kurie vertins automobilių srautus per Manijos ir Baltijos prospekto sankryžą iš ir į Klaipėdos centrinį terminalą. Nuo to vertinimo ir priklausys ar bus po 2020 metų šioje sankryžoje papildomai statomas tunelis.

Savivaldybė linkusi tokio tunelio statybos atsisakyti, bet norėtų, kad 2014-2020 metų ES lėšos būtų skirtos Baltijos prospekto sankryžoms su Taikos prospektu ir Šilutės plantu tvarkyti.

„Kol kas nematau reikalo, kad reikėtų pertvarkyti Baltijos ir Taikos prospektų sankryžą. Ten problemų nekyla. Visai kas kita Šilutės plento ir Baltijos prospekto sankryža. Ją būtina pertvarkyti kaip galima greičiau“, - dėstė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus.

Apeliuodamas į Kuršių nerijos tiltą pietinėje miesto dalyje, jis užsiminė, kad Klaipėdos mieste pernelyg abejingai žvelgiama į kasmetinį pusės milijonų automobilių transporto srautą, kuris juda iš autostrados į II Smiltynės perkėlą. 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų