Per Danę – naujas tiltas

Jau šį rudenį remontui uždarius Pilies tiltą, pėstiesiems ketinama įrengti laikiną medinį perėjimą per Danę, o automobilių vairuotojams – miesto centro prieigose nemokamų automobilių stovėjimo aikštelių.

Gavo tris pasiūlymus

Preliminariai numatoma, jog Pilies tiltu nebebus leidžiama važiuoti nuo spalio ar lapkričio. Eismas bus draudžiamas mažiausiai metus.

"Kol kas data dar tikrai nėra aiški, nes dar neišrinktas rangovas, kuris remontuos įrenginį. Tačiau pasiūlymai jau pateikti, dabar vertinama rangovų kvalifikacija, o paskui bus analizuojamos pasiūlytos kainos", – teigė Klaipėdos savivaldybės Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas.

Remontuoti Pilies tiltą pasiūlymus pateikė trys bendrovės. Techniniame projekte numatyta, kad įrenginio remontas ir aplinkos sutvarkymas gali kainuoti apie 11 mln. litų.

Kadangi remonto darbų pradžia vis artėja, ieškoma būdų, kaip palengvinti eismą tiek pėstiesiems ir dviratininkams, tiek automobilių vairuotojams.

Statys arčiau marių

"Šiuo metu vyksta diskusijos dėl laikino tilto per Danę įrengimo. Jo reikia, kad pėstieji ir dviratininkai lengviau pasiektų Senąją perkėlą Šiaurės rage. Aišku, jis ir kitiems pėstiesiems palengvintų susisiekimą per Danę – nereikėtų eiti iki Biržos tilto, norint patekti į kitą upės pusę", – teigė R.Zulcas.

Beveik neabejojama, kad toks laikinas tiltas bus pastatytas, tačiau vyksta derybos dėl vietos, kur jis galėtų atsirasti.

"Tinkamiausia vieta yra už Pilies tilto marių link. Tačiau ta Danės vieta yra naudojama laivybai, ji priklauso vidaus vandenims, todėl laikino tilto įrengimą reikia suderinti ir su Klaipėdos uosto direkcija, su kitomis institucijomis", – aiškino R.Zulcas.

Laikinas tiltas per Danę buvo pastatytas ir maždaug prieš septynerius metus, kai vyko Biržos tilto remontas.

Surado dvi dykynes

Prasidėsiantis Pilies tilto remontas verčia laužyti galvas ir už eismo organizavimą Klaipėdoje atsakingus specialistus, nes patekti į kitą Danės pusę bus galima tik per Biržos ir Mokyklos gatvės tiltus.

Todėl specialistai įsitikinę, jog reikia ieškoti būdų, kaip šiuos tiltus apsaugoti nuo per didelės transporto apkrovos, kad vėliau jų nereikėtų remontuoti.

Vienas tokių variantų – miesto centro prieigose įrengti automobilių stovėjimo aikštelių, kad jose savo transporto priemones palikę vairuotojai senamiestį ir miesto centrą už Danės šiaurinės

Klaipėdos pusės link pasiektų pėsčiomis.

"Esame numatę dvi tokias dykynes, kurias reikia šiek tiek aptvarkyti ir jose bus galima statyti automobilius", – tvirtino Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda.

Viena tokių vietų, anot jo, yra prie Birutės ir Bijūnų gatvių sankryžos – buvusios šaudyklos teritorija. Pagrindinis pastatas jau nugriautas, o kelios griuvenos dar liko.

"Jei jas nugriautume, tuomet būtų tokia dykynė, kurioje vairuotojai galėtų palikti savo automobilius", – svarstė L.Dūda.

Peržiūrės ir rinkliavą

Kita vieta – Danės pakrantė už Irklavimo bazės Mokyklos gatvės viaduko link.

"Kai toje vietoje tiesėme dviračių taką, atsivėrė tokia dykra, kurią galima išlyginti ir tikrai panaudoti kaip automobilių stovėjimo aikštelę. Joje mašinas palikę vairuotojai iki miesto centro galėtų nueiti naujuoju pėsčiųjų-dviračių taku, besidriekiančiu palei Danę", – garsiai mąstė Miesto ūkio departamento direktorius.

Šiaurinėje miesto dalyje, anot jo, neišnaudotas potencialas yra Klaipėdos universiteto automobilių stovėjimo aikštelės. Vairuotojai esą jose taip pat galėtų palikti mašinas ir į miesto centrą atvažiuoti viešuoju transportu ar kelis kilometrus ateiti pėsčiomis.

"Daugiau automobilių stovėjimo aikštelių tikrai neįrengsime, juk namų nenugriausime, kad atsirastų vietos", – teigė L.Dūda.

Jis užsiminė ir apie tai, jog kai bus uždarytas Pilies tiltas, gali būti peržiūrėtas miesto tarybos sprendimas dėl rinkliavos už automobilių stovėjimą senamiestyje ir miesto centre dydžių.

"Yra kalbų, jog rinkliavos dydžiai gali būti peržiūrėti, tik nežinau, į kurią pusę", – mįslingai apie mokesčių už automobilių stovėjimą senamiestyje kaitą prasitarė Miesto ūkio departamento direktorius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

ABC

ABC portretas
Darytu viska protingai, tai padarytu taip, kad suremontuotu ir pilies gatve, nes vistiek eismas uzdarytas. Tarkime remonto reiketu ir pilies gatvej, kazkiek paplatinti pacia sankryza, nes parvaziuojant nuo centro, sukant link minijos gatves galetu ilgesne juosta pirma padaryti, kad nereiketu laukti sukanti i desine, nes uzstoja eisma tie, kurie vaziuoja tiesiai.

to Hmm

to Hmm portretas
Tas tiltas 40 metų neremontuotas. Gydyk paranoją, ligoni.

Brrrrrrrrrr

Brrrrrrrrrr portretas
O po to tilto remonto ar nebus taip kaip po Biržos pilna defektų.
VISI KOMENTARAI 12

Galerijos

Daugiau straipsnių