Dėl vieningos sistemos – pigesni bilietai

Uostamiestyje tęsiasi diskusijos dėl priemiestinių maršrutų įtraukimo į bendrą viešojo transporto sistemą. Skaičiuojama, kad tokiu atveju kelionės kaina iš Klaipėdos į Palangą ar Kretingą atpigtų penktadaliu.

Uostamiestyje tęsiasi diskusijos dėl priemiestinių maršrutų įtraukimo į bendrą viešojo transporto sistemą. Skaičiuojama, kad tokiu atveju kelionės kaina iš Klaipėdos į Palangą ar Kretingą atpigtų penktadaliu.

Nori padėti keleiviams

Ketvirtadienį vykusiame susitikime dėl priemiestinių maršrutų įtraukimo į bendrąją viešojo transporto sistemą dalyvavo Klaipėdos, Palangos ir Kretingos rajono savivaldybių atstovai.

Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis tvirtino, kad į bendrą sistemą galėtų būti įtraukti tie maršrutai Klaipėda-Palanga, Klaipėda-Kretinga, kur keleiviams yra taikomos nustatytos nuolaidos. Jais daugiausia važiuoja žmonės, kurie dirba uostamiestyje.

„Kodėl Klaipėdai aktualu, kad į bendrąją viešojo transporto sistema būtų įtraukti ir priemiesčiai? Tokiu būdu būtų siekiama sumažinti automobilių skaičių mieste. Be to, tai būtų naudingiau patiems keleiviams, kurie nuolat važinėja minėtais maršrutais“, – komentavo direktorius.

Pasak G.Neniškio, labiausiai individualiais automobiliais yra apkrauta šiaurinė miesto dalis, kur vyrauja mažaaukštė statyba. Mašinų srautus padidina ir atvykstantys iš Palangos, Kretingos.

Iš pastarųjų miestų autobusais į uostamiestį atvyksta labai maža dalis žmonių. Į Klaipėdą iš Palangos vidutiniškai organizuojama 760, iš Kretingos – 250 kelionių per dieną.

„Yra atlikta studija, kaip būtų galima spręsti individualių automobilių srautų problemą. Prie įvažiavimo į miestą turėtų atsirasti transporto priemonių saugojimo aikštelės. Pastarosiose palikę savo automobilius, žmonės galėtų persėsti į autobusus ir pasiekti pagrindines miesto arterijas“, – pasakojo direktorius.

Važiuotų iki ligoninių

G. Neniškis pabrėžė, kad Klaipėdoje stengiamasi šią problemą spręsti – organizuojami privežamieji maršrutai. Iš šiaurinės miesto dalies keleiviai atvežami į prie miesto ligoninių esančio terminalo. Jį baigiama įrengti.

Terminale keleiviai gali persėsti į autobusus, kurie nuveš į pagrindines miesto gatves. Manoma, kad čia galėtų stoti ir autobusai atvykstantys iš Palangos ir Kretingos. Jie nebevažiuotų iki autobusų stoties.

„Tiek iš Palangos, tiek iš Kretingos važiuojantys autobusai į stotį atvažiuoja pustuščiai. Dauguma keleivių išlipa prie miesto ligoninių ir Klaipėdos universiteto. Dėl to transporto priemonėms neapsimoka važiuoti iki autobusų stoties. Dėl to sutrumpėtų maršrutas“, – pasakojo direktorius.

Direktorius tvirtino, kad maršrutai būtų derinami. Pirminiais skaičiavimais, įsijungus į vieningą sistemą, bilietai į Palangą ir Kretingą atpigtų 20 proc.

„Dar pigiau žmonės galėtų važiuoti, įsigiję terminuotą mėnesinį bilietą. Su jais būtų galima važiuoti ir priemiestyje, ir po miestą be papildomų išlaidų. Siekiamybė, kad keleivis iš Palangos ir Kretingos bet kurią Klaipėdos vietą pasiektų per valandą“, – komentavo vadovas.

G. Neniškis pabrėžė, kad vieninga sistema nereiškia, kad bus atsisakyta maršrutinių taksi, vežančių iš Klaipėdos į Palangą ar Kretingą.

Pabrėžta, kad prie ligoninių esančiame terminale bus sudarytos sąlygos ir saugiai palikti automobilius, dviračius. Siekiama, kad jais atvažiavusieji taip pat persėstų į viešąjį transportą.

Baiminasi dėl savo įmonių

Siūlymas priemiestinius maršrutus įtraukti į bendrą viešojo transporto sistemą sužavėjo ne visus. Palangos vicemeras Saulius Simė domėjosi, kiek tai kainuotų savivaldybei. G. Neniškis aiškino, kad tai priklauso nuo susitarimo. Jis pabrėžė, kad išlaidos nustatytoms kompensacijoms neišaugtų.

Abejonių sukėlė ir tai, kad organizuojant konkursus darbo gali nebeturėti vietos autobusų parkai.

„Jei bus skelbiamas konkursas, mūsų įmonė gali nelaimėti. Žmonės neteks darbo vietų. Žinoma, vieninga sistema yra patraukti ir dėl mažesnės kainos, ir dėl ekologijos“, – tvirtino Kretingos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Danutė Skruibienė.

Pasak S. Simės, jei kurorto vežėjas nelaimėtų konkurso darbo netektų apie šimtą palangiškių. Vicemeras taip pat atkreipė dėmesį, kad važiuoti autobusais brangu.

„Keturių asmenų šeimai atvažiuoti į Klaipėdą kainuoja 20 litų. Dar tiek pat grįžti. Automobiliu tikrai pigiau. Bilietas tikrai nekainuos 2 litus“, – teigė vicemeras.

G. Neniškis aiškino, kad tokia baimė yra nepagrįsta. Ji buvo ir įtraukus Klaipėdos rajono maršrutus į vieningą sistemą. Tačiau ten dirba jo vežėjai. Važiuoti iš priemiesčio yra pigiau. Pirmas maršrutas turi būti būtent iš jo. Miesto vežėjams neapsimoka važiuoti ten be keleivių.

Ginsis stovėjimo mokesčiu

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorė Judita Simonavičiūtė pabrėžė, kad priemiestinių maršrutų įtraukimas į vieningą sistemą būtinas. Priešingu atveju Klaipėdai nuo automobilių gali tekti gintis, didinant stovėjimo mokestį.

„Būsime priversti tą daryti. Nemanau, kad bus gerai, jei automobilių stovėjimo kaina sieks 3-5 litus už valandą. Būtina gerinti viešojo susisiekimo paslaugos kokybę“, – pabrėžė direktorė.

Jai pritarė ir vicemeras Artūras Šulcas: „Ką mums reiškia pilnas autobusas? 10 ar 15 automobilių mažiau. Priemiestinių maršrutų įvedimas į bendrą sistemą atsipirktų keleriopai. Aišku, reikia viską suskaičiuoti. Ten, kur prasideda finansai ir alus, prasideda politika“, – komentavo vicemeras.

Vicemeras taip pat pabrėžė, kad vairuotojai darbą ras, jei ne vienoje, tai kitoje kompanijoje.

Susitikimo metu sutarta, kad reikia imtis priemonių, tačiau neapsispręsta, ar steigti darbo grupę. Kretingos rajono savivaldybė prašė, kad projektas būtų jiems pristatytas vietoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių