Pereiti į pagrindinį turinį

Dėmesio! Grėsmė sveikatai

2018-03-15 03:00

Nuo geležinkelio keliamo triukšmo ir vibracijos kenčiantys klaipėdiečiai pagaliau sulaukė tyrimų rezultatų, kuriuose nedviprasmiškai teigiama – jų sveikatai geležinkelio kaimynystė kenkia, nes viršijamos visos normos. Žmonės ketina nelaukti malonės ir teismuose reikalauti užtikrinti normalias gyvenimo sąlygas.

Įsileido į savo namus

Geležinkelio, Įgulos bei Stadiono gatvėse Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Klaipėdos skyriaus specialistai vasario viduryje baigė tirti traukinių keliamą triukšmą ir vibraciją.

Šie tyrimai atlikti gyventojų prašymu. Žmonės noriai įsileido specialistus į savo namus, nors tyrimas varžė jų gyvenimą.

"Mums svarbu ne tik patiems žinoti, kad neišsimiegame, kad triukšmas veikia mūsų nervų sistemą, jaučiame nuolatinį diskomfortą, kad nuo vibracijos skilinėja mūsų namai. Kaip ir visada, žodis nėra dokumentas, tad reikėjo oficialaus patvirtinimo", – aiškino aktyviausiai savo ir kaimynų interesus ginantis Geležinkelio gatvės gyventojas Antanas Blynas.

Tyrimo laukta ilgiau, nei tikėtasi, nes teko sulaukti Centro garso matavimo metodikos akreditavimo, kuris baigtas šių metų sausį.

Dienos triukšmą ir vibraciją specialistai tyrė pernai lapkričio 8 ir 16 dienomis, vakaro duomenys fiksuoti šių metų vasario 7 ir 8 dienomis, naktį aparatūra fiksavo neigiamus veiksnius iš vasario 13-osios į 14-ąją.

Į savo namus specialistus įsileido Geležinkelio ir Įgulos gatvės 2-ojo namo gyventojai.

Klaipėdiečiai pasakojo, kad pas juos atvyko dvi Visuomenės sveikatos centro darbuotojos ir vienas specialistas iš bendrovės "Lietuvos geležinkeliai".

Kiekvienas tyrimas truko ne mažiau keturių valandų. Viso tyrimo metu į tą patalpą niekas negalėjo įeiti, namuose negalėjo būti jokio triukšmo, kambaryje turėjo būti sandariai uždaryti langai.

Specialistai laukė pravažiuojant ne mažiau dešimties vienodų traukinių.

Akivaizdu, kad per tyrimo laiką jų pravažiavo kur kas daugiau.

Jeigu pirmą kartą tinkamai fiksuoti garsą ir vibraciją nepavyksta, tyrimą tenka pakartoti.

Būtent taip atsitiko aiškinantis vakaro ir nakties parodymus.

Nors būsto savininkai bandė klausti institucijų atstovų apie tyrimų rezultatus, šie patikino, kad komentuoti negali ir yra pasiųsti tik atlikti tyrimo.

Pojūčiai ir parodymai sutapo

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Klaipėdos departamento Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriaus vedėja Asta Šlepetienė patvirtino, jog matavimo rezultatais nustatyta, kad ir geležinkelio keliamo triukšmo, ir vibracijos normos yra tikrai viršytos.

Specialistai matavo dešimties vienodų traukinių keliamą triukšmą ir išvedė vidurkį. Paskui matavo triukšmą, kai nevažiuoja traukiniai.

Taip konstatuota, kad triukšmo viršijimas yra susijęs su pravažiuojančiais traukiniais.

Tikrinimo metu nustatytas aukščiausias traukinio dieną sukeltas triukšmas – 66 decibelai, tai yra norma viršijama 11 decibelų.

Tyrimo duomenimis vakare triukšmo lygis nebuvo didesnis nei normalus.

Tačiau tokių tyrimo rezultatų tikrintojai neaptarė. Jie neturėjo užduoties aiškintis, kodėl tokio pat tyrimo dieną ir naktį rezultatai labai ryškiai skyrėsi nuo vakarinių.

Galima tik spėlioti, ar sąstatai judėjo lėčiau, o gal traukiniai buvo naujesni.

Nakties tikrinimo rezultatai patvirtino gyventojų pojūčius – ir vidutinis, ir maksimalus garsas smarkiai viršijo leistinas normas.

Naktį jis viršijamas net 13 decibelų.

Tenka nutraukti paskaitas

Kitoje geležinkelio bėgių pusėje, Stadiono gatvėje esančioje Verslo ir paslaugų mokykloje, garsas ir vibracija taip pat buvo išmatuoti.

Matavimai atlikti praėjusių metų rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais.

Tiesa, čia nakties duomenų nereikėjo, nes mokinių šioje vietoje tokiu paros metu nebūna.

Maksimalus triukšmas ir vibracija čia taip pat viršijo normas.

Mokyklos mokytojai yra pasakoję esantys priversti nutraukti paskaitą, kai pro šalį važiuoja traukiniai.

Mums ir vienas decibelas virš normos yra viršijimas.

"Mums ir vienas decibelas virš normos yra viršijimas. Matuojant vibraciją, paros metas neturi reikšmės, tai parodė mūsų tyrimas. Faktas, kad važiuojant pro namus traukiniui vibracija ryškiai viršija didžiausius leidžiamus pagreičio lygius, tai yra higienos normos viršytos. Tuo pat metu mes konstatuojame, kad toks triukšmas ir vibracija kenkia žmonių sveikatai", – apibendrino tyrimo rezultatus A.Šlepetienė.

Tikrins veiksmingumą

Visi šie rezultatai buvo išsiųsti bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" atsakingiems asmenims.

Visuomenės sveikatos centro specialistai laukia atsakymo, kokiomis priemonėmis įmonė ketina mažinti triukšmą ir vibraciją.

Laukiama, ką bendrovė ketina padaryti be jau anksčiau sukurto projekto.

Tikimasi, kad bus taikomos ir kitos priemonės be jau numatytos triukšmą mažinančios sienutės įrengimo.

Maksimalus terminas, per kurį bendrovė "Lietuvos geležinkeliai" turėtų pateikti atsakymą, – trys mėnesiai.

Gavę atsakymą apie ketinamas įgyvendinti priemones, Visuomenės sveikatos centro specialistai vertins, ar jos būtų veiksmingos ir panaikintų neigiamą poveikį žmonių gyvenimo kokybei bei sveikatai.

"Žiūrėsime, ką jie ketina daryti artimiausiu metu. Kai bus įgyvendinti artimiausi planai, mes galime pakartoti tyrimą ir įvertinti, ar šios priemonės yra veiksmingos. Tai bus vadinamoji grįžtamoji kontrolė", – patikino A.Šlepetienė.

Kito tokio triukšmautojo nėra

Visuomenės sveikatos centro specialistai prieš kelerius metus aplinkos triukšmą dar yra matavę Nemuno gatvėje.

Tačiau panašu, kad kitos tokios pavojingai klaipėdiečių sveikatai triukšmaujančios įmonės, kaip "Lietuvos geležinkeliai", nesama.

Netrukus triukšmo ir vibracijos lygį numatyta tirti S.Dariaus ir S.Girėno gatvėje, netoli pėsčiųjų tilto per bėgius.

Šios gatvės gyventojai kenčia dėl tos pačios problemos, kaip ir Geležinkelio bei Stadiono gatvėse gyvenantys klaipėdiečiai.

Kai bus baigtas šis tyrimas, specialistai susiruoš į Girulius, kur triukšmo lygis arčiausiai bėgių gyvenančių žmonių namuose niekada nėra matuotas.

To jau paprašė Girulių bendruomenės atstovai.

Dienraštis "Klaipėda" dar užvakar "Lietuvos geležinkelių" paprašė atsakyti, kokių priemonių ketina imtis, kad arčiausiai geležinkelio gyvenantys klaipėdiečiai galėtų tikėtis normalaus, jų sveikatai nekenkiančių gyvenimo sąlygų.

"Negaliu atsakyti, kada galėsime atsakyti. Klausimų daug. Specialistai žiūri. Aš dar paraginsiu specialistus. Klausimus galima atsiųsti prieš savaitę, jeigu jums aktualu greitas atsakymas", – kalbėjo bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" atstovė spaudai Inga Čiuberkytė.

Panašių klausimų bendrovės atstovės klausta prieš porą mėnesių, kai jau buvo žinoma, kad Paslaugų ir verslo mokykloje triukšmas ir vibracija yra kur kas didesni nei leidžiama.

Tada atsakymo apie konkrečius ketinimus mažinti neigiamą poveikį taip pat nebuvo.

Ir šįsyk į pateiktus klausimus sulaukti atsakymo vakar iki pavakarės redakcijai nepavyko, nors pagal Visuomenės įstatymo 6 straipsnį jis turėtų būti pateiktas per vieną darbo dieną.

Ketina kreiptis į teismą

"Miesto valdžia kol kas geranoriška mūsų atžvilgiu. Mes iš miesto valdžios nieko nereikalaujame. Tačiau, jeigu, oficialiais terminais kalbant, triukšmo valdytojas – "Lietuvos geležinkeliai" nesiims jokių priemonių pagerinti mūsų gyvenimo sąlygas, savivaldybė gali įpareigoti triukšmo valdytoją įpareigoti tai daryti. Tai užfiksuota Triukšmo valdymo įstatyme. Mes tikrai nesustosime ir, jeigu matysime, kad reikalai nejuda, kreipsimės į teisines institucijas. Čia nereikės laukti, kada prokuratūra imsis ginti viešąjį interesą. Jau yra oficialiai užfiksuoti nepaneigiami faktai, žiūrėsime, ką geležinkeliečiai atsakys, kokių priemonių jie ketina imtis. Mes suprantame, kodėl mūsų gyvenimas pastaruoju metu tapo kur kas sunkesnis nei anksčiau. Geležinkelis turi daugiau darbo, jie patys skelbiasi, kad gauna didelius pelnus, bet jie jokiu būdu neturi užmiršti gyventojų, kurie dėl besiplečiančios įmonės veiklos kenčia", – apie ateities planus kalbėjo gyventojų interesams atstovaujantis A.Blynas.

Klaipėdiečiai nereikalauja jokių stebuklų.

Pirmojo gyventojų kreipimosi į bendrovę "Lietuvos geležinkeliai" esmė buvo stabdyti didžiulių prekinių sąstatų eismą Klaipėdos miesto teritorijoje.

Kažkada tokių planų lyg ir turėjo pati įmonė, bet viešai apie tai nekalbėta.

Dabartinis klaipėdiečių noras būtų, kad abiejose geležinkelio bėgių pusėse atsirastų garsą sulaikanti sienelė.

Be to, ji turėtų būti uždengta iš viršaus, tai yra turėtų priminti savotišką tunelį.

Tada, tikėtina, kad pavyks išvengti didelio, normas viršijančio garso.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų