Per dešimtmetį – šuoliais į priekį

Jau kitą savaitę Klaipėdos autobusų parkas švęs 60 metų jubiliejų. Ir nors miesto gyventojai bei svečiai džiaugiasi naujais autobusais uostamiesčio gatvėse – tai, pasak transportininkų, tik ledkalnio viršūnė, tik pasekmė darnaus viso bendrovės kolektyvo darbo.

Pasikeitė mąstymas

Klaipėdos autobusų parko jubiliejus išauš lapkričio 5-osios rytą. Anot bendrovės generalinės direktorės Jelizavetos Daugininkienės, tokios šventės – tinkamas laikas atsigręžti atgal ir įvertinti nuveiktus darbus.

„Kas pasikeitė per pastaruosius dešimt metų, sunku ir išvardyti. Viskas pasikeitė: pagerėjo darbo sąlygos, pasikeitė vadybos principai, žmonių požiūris į darbą, išaugo atlyginimai, įsigytos naujos transporto priemonės, įdiegti autobusų vertinimo standartai. Atsirado tokių naujovių, apie kurias nė nesvajojome“, – vardino J.Daugininkienė.

Didžiausi pokyčiai, pasak pašnekovės, įvyko bendrovėje dirbančių žmonių mąstyme. O nuo to viskas ir prasideda.

„Klaipėdiečiai gatvėje mato naujus autobusus. Bet kad juos įsigytume, mūsų darbuotojams teko daug bendradarbiauti su įvairių sričių specialistais, ruošti ir derinti su Europos institucijomis sudėtingus projektus, derėtis su bankais dėl paskolų, apskaičiuoti savo galimybes. Tam reikia atitinkamos kompetencijos, ryžto, lėšų rezervo, techninės bazės. Tokiems pokyčiams reikia subręsti ir jie neįvyksta per vieną dieną“, – darbo užkulisius atskleidė J. Daugininkienė.

Jei prieš dešimt metų Klaipėdoje dar buvo galima išvysti važinėjant sovietmečio pažibą – juodais dūmais apsipilančius „Ikarus“ autobusus – šiandien Klaipėdos autobusų parkas miesto keleivius veža ekologiškais gamtinėmis dujomis ir net elektra varomais autobusais.

Kitas gajus mitas – kad nupirkus naujus autobusus savaime pagerėja keleivių pervežimo kokybė. Pasak transportininkų, vairavimo ir aptarnavimo kultūra labiausiai priklauso nuo bendrovės vykdomos politikos.

„Galvojame ir organizuojame darbą taip, kad kelionės mūsų autobusais būtų saugios, komfortiškos. Kad nuo pirmo žvilgsnio į mūsų autobusą ar vairuotoją keleivis matytų estetišką vaizdą ir jaustų paslaugumą. Ne tik autobusas, bet ir vairuotojo kultūra lemia kelionės kokybę“, – aiškino J.Daugininkienė.

Naujas veidas

Praėjusio dešimtmečio didžiausi Klaipėdos autobusų parko darbai startavo 2009-ųjų pradžioje. Tuomet buvo nugriauta senutė 1988-aisiais statyta autobusų stotis ir jos vietoje užvirė naujo pastato statybos. Per mažiau nei pusmetį iškilęs naujasis pastatas pastebimai pakeitė mikrorajono veidą bei kelionių kokybę – stotyje įsikūrė visas paslaugų centras keleiviui su kavine, grožio studija, vaistine, parduotuvėmis, pramogų zona.

Neabejotinai pagražinusi uostamiesčio veidą, kurį keleiviai pamato vos tik išlipę iš autobuso, bendrovė nė nepraslinkus metams paskelbė apie naujus planus. Miesto vadovai ir bendrovės administracija, siekdami sumažinti miesto taršą ir padidinti viešojo transporto patrauklumą, nusprendė įsigyti naujus, ekologiškus autobusus.

2013-aisiais Klaipėdą pasiekė 12 naujų „Irisbus“ autobusų, varomų gamtinėmis dujomis. Jie buvo įsigyti dalinai bendrovės lėšomis ir panaudojant Europos Sąjungos fondų paramą. 2014 m. mieste pradėjo kursuoti dar 11 naujų dujinių ispaniškų „Castrosua“ autobusų bei vienas hibridinis autobusas, varomas dujomis ir elektra.

Beje, ne kur kitur, o Klaipėdoje 2006-aisiais pirmąkart į gatves išriedėjo suslėgtas gamtines dujas naudojantis autobusas. Šia ekologiška naujove Klaipėda buvo pirmoji šalyje. O 2015 m. jau pusė visų miesto keleivius vežančių bendrovės autobusų yra varomi ekologišku kuru.

Dovana – rekonstrukcija

Atnaujinusi autobusų stotį ir transporto priemones bendrovė ėmėsi gerinti ir savo buitį.

Šiuo metu Klaipėdos autobusų parke dirba apie 280 žmonių. Maždaug 60 proc. jų – vairuotojai. Nemažas techninis personalas – dirbtuvių meistrai, remontininkai. 26 darbuotojai aptarnauja bendrovės valdomą Klaipėdos autobusų stotį. O administraciją įmonėje sudaro tik 12 žmonių – tai apie 3 proc. viso personalo.

Dauguma Klaipėdos autobusų parko kolektyvo kasdien dirba gamybinėje teritorijoje, Garažų gatvėje. Bendrovei priklausančios dirbtuvių patalpos – diagnostikos padalinys, autobusų plovykla – buvo modernizuotos ir atnaujintos jau prieš keletą metų.

Tačiau pastatas, kuriame vairuotojai ir administracija praleidžia visą darbo dieną, yra net senesnis už pačią bendrovę – tarnauja daugiau nei 60 metų ir rimto remonto nebuvo matęs nuo pat pastatymo.

Pernai pradėti kapitaliniai pagrindinio pastato rekonstrukcijos darbai baigti šių metų rudenį. Darbuotojai ką tik įsikėlė į naujus kabinetus, vairuotojams ir dirbtuvių darbuotojams įrengti komfortiški poilsio kambariai ir rūbinės, dalis patalpų paruošta nuomai.

„Galima sakyti, kad įmonės 60-ečio proga pasidovanojome sau ypatingą dovaną – geresnes darbo sąlygas. O kai sąlygos pagerėjo, ateities darbai lėks kaip mūsų autobusai – su vėjeliu“, – juokavo Klaipėdos autobusų parko generalinė direktorė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių