Diskusijos dėl „nulinės“ krantinės nebaigtos

Jau kelerius metus kalbama apie tai, kad prie pat uosto vartų galėtų būti statoma viena, o gal net ir dvi naujos krantinės.

Konkreti nulinės krantinės vieta nėra nurodyta, ji galėtų būti nuo pirmosios krantinės link uosto vartų. Čia dalis teritorijos priklauso "Klaipėdos naftai", o kita dalis, esanti arčiau šiaurinio molo, – Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai (KLASCO).

Bent viena nauja krantinė labiausiai reikalinga tolesnei "Klaipėdos naftos" naftos produktų krovos veiklai plėtoti. Dėl "nulinės" krantinės statybos buvo atliktas navigacinis vertinimas. Laivybos specialistų išvada vienareikšmė – dabartinėmis laivybos sąlygomis "nulinės" krantinės statyba kenktų saugiai laivybai.

Tačiau tiek anksčiau, tiek dabar uostų vystymo ekspertai tikino, kad "nulinės" krantinės statyba ekonomiškai būtų ypač naudinga. Pastačius tą krantinę ji būtų viena tų, kurios uoste atsipirktų greičiausiai. Netgi greičiau nei 90–96 krantinės, prie kurių bus įrengtas konteinerių paskirstymo centras.

Šiuo metu derinamuose Klaipėdos uosto plėtros sprendiniuose "nulinė" krantinė yra siūloma. Ji būtų skirta priimti iki 60 tūkst. tonų talpos tanklaiviams.

Taip pat krantinę galima būtų naudoti ir laivams, kurie gabentų nestandartinius ir sunkiasvorius krovinius. Tokia ypač bus reikalinga, kai prasidės Ignalinos AE statybos. Įvairiomis studijomis nustatyta, kad iš šiaurinės uosto dalies sunkiasvorius krovinius būtų lengviausia išvežti.

Sunkiasvoriams kroviniams laikyti prie naujos krantinės įmanoma rasti ir maždaug du hektarus teritorijos.  

Manoma, kad galėtų būti įrengta 260–270 metrų ilgio nauja krantinė link uosto molų tuoj už dabar pirmuoju numeriu pažymėtos krantinės. Nesiūloma tuoj pat pulti ir statyti naujos "nulinės" krantinės. Ekspertų nuomone, tokią krantinę būtų galima pastatyti ir ji nekenktų saugiai laivybai tuo atveju, jei įplaukos kanalas uosto vartuose būtų praplatintas iki 180–200 metrų. Dabar jis siekia 150 metrų. Taip pat būtina sąlyga – pasukti uosto įplaukos liniją, kad įplaukiantiems laivams tuoj už vartų nereikėtų atlikti staigaus posūkio, kaip dabar.

Kiek kainuotų šie pertvarkymai – kitas klausimas. Jei tektų platinti uosto vartus, ko gero, reikėtų pertvarkyti ir bent vieną uosto molą. Tam jau būtų reikalingi dideli pinigai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

X

X portretas
Klaipedos nafta dabar dirba apie 20 procentu pajegumu.Krantines pastoviai tuscios. Kam ta nuline krantine?Ar ji reikalinga statybininkams?
VISI KOMENTARAI 1
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Susikibo dėl A. Ramanausko-Vanago atminimo įamžinimo Klaipėdoje
    Susikibo dėl A. Ramanausko-Vanago atminimo įamžinimo Klaipėdoje

    Adolfo Ramanausko-Vanago dukters pasiūlymu Klaipėdoje įamžinti jos tėvo atminimą patenkinti ne visi. Lietuvos rusų sąjungos atstovas Viačeslavas Titovas viešai išpeikė šią mintį pareikšdamas, kad pats A. Ramanauskas-Vana...

    19
  • Išsvajotieji skiepai: ramiai miegos ne visi tėvai
    Išsvajotieji skiepai: ramiai miegos ne visi tėvai

    Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras džiaugiasi, kad pradėjus nemokamai skiepyti vaikus nuo klastingos meningokokinės infekcijos tėvai galės ramiau miegoti. Tačiau ramiu miegu mėgausis ne visi. ...

  • Klaipėdos uosto krantinėms – nauji parametrai
    Klaipėdos uosto krantinėms – nauji parametrai

    Šį mėnesį Klaipėdos uoste lankėsi rekordinio dydžio konteinervežiai, perrašę uosto istoriją, o artimiausių metų siekis yra priimti didžiausius į Baltijos jūrą galinčius įplaukti laivus. ...

  • Sąjūdžio sukaktis – be euforijos
    Sąjūdžio sukaktis – be euforijos

    Visuomenininkas ir buvęs Sąjūdžio aktyvistas Dionyzas Varkalis, minėdamas Sąjūdžio 30-metį, didelio džiaugsmo nejaučia. Klaipėdietis įsitikinęs: jei artimiausiu metu Lietuvoje nebus permainų tiek politinėje, tiek ekonominėje srityse, mes sunai...

  • Po kelionės aplink pasaulį – į Klaipėdą
    Po kelionės aplink pasaulį – į Klaipėdą

    Po beveik dvejus metus trukusios kelionės motociklais, Asta Dovydėnaitė ir Linas Mockevičius sutikti uostamiestyje. Simbolinėje vietoje – šalia garsiojo motociklininko Antano Poškos paminklo juos pasitiko būrys motociklams ir kelion...

  • Klaipėdiečiai siunta – vos pastatė, o jau suniokojo
    Klaipėdiečiai siunta – vos pastatė, o jau suniokojo

    Pietinėje Klaipėdos pusėje rekonstravus Naikupės gatvę bei pėstiesiems ir dviratininkams skirtą taką, jame atsirado ir saulės baterija įkraunama paslaugų stotelė. Tiesa, šiuo įrenginiu klaipėdiečiai pasidžiaugė neilgai – į stotel...

    4
  • Būsimoji uostamiesčio mokykla pabrango dvigubai
    Būsimoji uostamiesčio mokykla pabrango dvigubai

    Lietuvos valstybės šimtmečiui dedikuota naujai planuojama mokykla Senvagės gatvėje kainuos 12,5 mln. eurų – dukart daugiau, nei planuota iš pradžių. Esą per pastaruosius kelerius metus brango ne tik statybinės medžiagos, bet atsir...

    10
  • Ministrui – žvejų problemų paketas
    Ministrui – žvejų problemų paketas

    Pirmą kartą Klaipėdoje apsilankęs žemės ūkio ministras Giedrius Surplys išgirdo metai iš metų besikartojančias tas pačias, o taip pat ir naujas žvejų problemas. ...

    2
  • Kur dingo Bastionų tiltas?
    Kur dingo Bastionų tiltas?

    Norėjau pateikti keletą savo pastebėjimų dėl dabar tvarkomo vadinamojo Jono kalnelio ir jo aplinkos. ...

    20
  • Klaipėdoje praūžė audra, patvino gatvės
    Klaipėdoje praūžė audra, patvino gatvės

    Antradienio pavakarę Klaipėdoje smarkiai palijo, praūžė audra. ...

    14
Daugiau straipsnių