Diskusijos dėl „nulinės“ krantinės nebaigtos

Jau kelerius metus kalbama apie tai, kad prie pat uosto vartų galėtų būti statoma viena, o gal net ir dvi naujos krantinės.

Konkreti nulinės krantinės vieta nėra nurodyta, ji galėtų būti nuo pirmosios krantinės link uosto vartų. Čia dalis teritorijos priklauso "Klaipėdos naftai", o kita dalis, esanti arčiau šiaurinio molo, – Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai (KLASCO).

Bent viena nauja krantinė labiausiai reikalinga tolesnei "Klaipėdos naftos" naftos produktų krovos veiklai plėtoti. Dėl "nulinės" krantinės statybos buvo atliktas navigacinis vertinimas. Laivybos specialistų išvada vienareikšmė – dabartinėmis laivybos sąlygomis "nulinės" krantinės statyba kenktų saugiai laivybai.

Tačiau tiek anksčiau, tiek dabar uostų vystymo ekspertai tikino, kad "nulinės" krantinės statyba ekonomiškai būtų ypač naudinga. Pastačius tą krantinę ji būtų viena tų, kurios uoste atsipirktų greičiausiai. Netgi greičiau nei 90–96 krantinės, prie kurių bus įrengtas konteinerių paskirstymo centras.

Šiuo metu derinamuose Klaipėdos uosto plėtros sprendiniuose "nulinė" krantinė yra siūloma. Ji būtų skirta priimti iki 60 tūkst. tonų talpos tanklaiviams.

Taip pat krantinę galima būtų naudoti ir laivams, kurie gabentų nestandartinius ir sunkiasvorius krovinius. Tokia ypač bus reikalinga, kai prasidės Ignalinos AE statybos. Įvairiomis studijomis nustatyta, kad iš šiaurinės uosto dalies sunkiasvorius krovinius būtų lengviausia išvežti.

Sunkiasvoriams kroviniams laikyti prie naujos krantinės įmanoma rasti ir maždaug du hektarus teritorijos.  

Manoma, kad galėtų būti įrengta 260–270 metrų ilgio nauja krantinė link uosto molų tuoj už dabar pirmuoju numeriu pažymėtos krantinės. Nesiūloma tuoj pat pulti ir statyti naujos "nulinės" krantinės. Ekspertų nuomone, tokią krantinę būtų galima pastatyti ir ji nekenktų saugiai laivybai tuo atveju, jei įplaukos kanalas uosto vartuose būtų praplatintas iki 180–200 metrų. Dabar jis siekia 150 metrų. Taip pat būtina sąlyga – pasukti uosto įplaukos liniją, kad įplaukiantiems laivams tuoj už vartų nereikėtų atlikti staigaus posūkio, kaip dabar.

Kiek kainuotų šie pertvarkymai – kitas klausimas. Jei tektų platinti uosto vartus, ko gero, reikėtų pertvarkyti ir bent vieną uosto molą. Tam jau būtų reikalingi dideli pinigai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

X

X portretas
Klaipedos nafta dabar dirba apie 20 procentu pajegumu.Krantines pastoviai tuscios. Kam ta nuline krantine?Ar ji reikalinga statybininkams?
VISI KOMENTARAI 1
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Gatvės lenktynes nutraukė lietus
    Gatvės lenktynes nutraukė lietus

    Šeštadienį Taikos prospekte, netoli prekybos centro "BIG", grėsmingai riaumojo motociklų ir automobilių varikliai, garsiai cypė padangos. Paskutinį kartą šiais metais vyko gatvės automobilių lenktynės, kurias užbaigti ...

  • „Sodo diena“ suvienijo Priekulės bendruomenę
    „Sodo diena“ suvienijo Priekulės bendruomenę

    Šeštadienį Priekulės kultūros centre vyko sodo dienai paminėti skirtas renginys, kurio metu gyventojai įsigijo įmantrių veislių obelų ir paragavo 16 skirtingų rūšių obuolių. ...

  • Keliautojams motociklu – pirmi išbandymai
    Keliautojams motociklu – pirmi išbandymai

    Klaipėdietį Aurimą Mockų ir televizijos laidų kūrėją, žurnalistą Rimą Bružą kaimyniniame Kaliningrado (Karaliaučiaus) krašte nustebino pasienyje išrikiuota karinė technika. Keliautojai penktadienio vakarą jau žadėjo leisti Var&s...

    3
  • Vidury gatvės išdygo duobė
    Vidury gatvės išdygo duobė

    Penktadienį ryte I.Kanto gatvės pradžioje atsirado ženklai, rodantys, kad gatve važiuoti nepavyks. Jos viduryje iškasta duobė bylojo apie čia atliekamus rimtus darbus. ...

    4
  • Auksinis ruduo pajūryje baigėsi
    Auksinis ruduo pajūryje baigėsi

    Gerais orais iki šiol lepinusi gamta artėjančią savaitę pradeda tikrąjį, niūrųjį, vėluotąjį rudenį. Prognozuojamos žvarbios ir lietingos dienos. ...

    2
  • Kodėl savaitgaliais nedirba turizmo informacijos centrai?
    Kodėl savaitgaliais nedirba turizmo informacijos centrai?

    Sumanymas paskatinti domėtis savo kraštu, lankytis ir atokiose vietovėse, parsivežti iš ten magnetukų, kuriais galima sudėlioti Lietuvos žemėlapį, virto prekybos centrų akcijas primenančiu vajumi. Tačiau savaitgaliais, kai dirbantys ...

    6
  • Nušvito Žvejybos uosto kiemai
    Nušvito Žvejybos uosto kiemai

    Istorinis įvykis – taip Žvejybos uosto daugiabučių gyventojai įvertino naująjį kiemų apšvietimą. Prieš gerą mėnesį įrengti žibintai nušvito trečiadienį vakare. ...

    15
  • Žvejų gatve – vienos krypties eismu
    Žvejų gatve – vienos krypties eismu

    Pavasarį Žvejų gatvėje ir jos prieigose įsivyravo sumaištis. Panaikinus  vienpusį eismą, automobiliai gatve važinėjo dviem kryptimis. Tokiu sprendimu liko nepatenkinti vietos gyventojai ir verslininkai, tad netrukus vėl įsigalios senoji ...

  • JAV ambasadorė domėjosi SGD klasterio veikla
    JAV ambasadorė domėjosi SGD klasterio veikla

    Uostamiestyje besilankanti Jungtinių Amerikos Valstijų ambasadorė Lietuvoje Anne Hall šiandien susitiko su Lietuvos SGD klasterio atstovais. Vizito tikslas – susipažinti su šios platformos veikla bei aptarti bendradarbiavimo galimybes. ...

    6
  • Pasveikintas skęstančią moterį išgelbėjęs ugniagesys
    Pasveikintas skęstančią moterį išgelbėjęs ugniagesys

    Už didvyrišką poelgį pagerbtas Klaipėdos rajono savivaldybės priešgaisrinės tarnybos Priekulės ugniagesių komandos ugniagesys Vidas Rasimavičius, kuris išgelbėjo Minijoje skendusią moterį. Jo drąsus poelgis – pavyzdys ki...

Daugiau straipsnių