Diskusijos dėl „nulinės“ krantinės nebaigtos

Jau kelerius metus kalbama apie tai, kad prie pat uosto vartų galėtų būti statoma viena, o gal net ir dvi naujos krantinės.

Konkreti nulinės krantinės vieta nėra nurodyta, ji galėtų būti nuo pirmosios krantinės link uosto vartų. Čia dalis teritorijos priklauso "Klaipėdos naftai", o kita dalis, esanti arčiau šiaurinio molo, – Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai (KLASCO).

Bent viena nauja krantinė labiausiai reikalinga tolesnei "Klaipėdos naftos" naftos produktų krovos veiklai plėtoti. Dėl "nulinės" krantinės statybos buvo atliktas navigacinis vertinimas. Laivybos specialistų išvada vienareikšmė – dabartinėmis laivybos sąlygomis "nulinės" krantinės statyba kenktų saugiai laivybai.

Tačiau tiek anksčiau, tiek dabar uostų vystymo ekspertai tikino, kad "nulinės" krantinės statyba ekonomiškai būtų ypač naudinga. Pastačius tą krantinę ji būtų viena tų, kurios uoste atsipirktų greičiausiai. Netgi greičiau nei 90–96 krantinės, prie kurių bus įrengtas konteinerių paskirstymo centras.

Šiuo metu derinamuose Klaipėdos uosto plėtros sprendiniuose "nulinė" krantinė yra siūloma. Ji būtų skirta priimti iki 60 tūkst. tonų talpos tanklaiviams.

Taip pat krantinę galima būtų naudoti ir laivams, kurie gabentų nestandartinius ir sunkiasvorius krovinius. Tokia ypač bus reikalinga, kai prasidės Ignalinos AE statybos. Įvairiomis studijomis nustatyta, kad iš šiaurinės uosto dalies sunkiasvorius krovinius būtų lengviausia išvežti.

Sunkiasvoriams kroviniams laikyti prie naujos krantinės įmanoma rasti ir maždaug du hektarus teritorijos.  

Manoma, kad galėtų būti įrengta 260–270 metrų ilgio nauja krantinė link uosto molų tuoj už dabar pirmuoju numeriu pažymėtos krantinės. Nesiūloma tuoj pat pulti ir statyti naujos "nulinės" krantinės. Ekspertų nuomone, tokią krantinę būtų galima pastatyti ir ji nekenktų saugiai laivybai tuo atveju, jei įplaukos kanalas uosto vartuose būtų praplatintas iki 180–200 metrų. Dabar jis siekia 150 metrų. Taip pat būtina sąlyga – pasukti uosto įplaukos liniją, kad įplaukiantiems laivams tuoj už vartų nereikėtų atlikti staigaus posūkio, kaip dabar.

Kiek kainuotų šie pertvarkymai – kitas klausimas. Jei tektų platinti uosto vartus, ko gero, reikėtų pertvarkyti ir bent vieną uosto molą. Tam jau būtų reikalingi dideli pinigai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

X

X portretas
Klaipedos nafta dabar dirba apie 20 procentu pajegumu.Krantines pastoviai tuscios. Kam ta nuline krantine?Ar ji reikalinga statybininkams?
VISI KOMENTARAI 1
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Klaipėdoje – nemokami pažintiniai renginiai
    Klaipėdoje – nemokami pažintiniai renginiai

    Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centras kviečia visus klaipėdiečius daugiau sužinoti apie savo miestą, jo istoriją ir kultūrą. Visi Pasaulinės turizmo dienos renginiai ir ekskursijos – nemokami. ...

  • Gargžduose šunys nurungė kates
    Gargžduose šunys nurungė kates

    Nors pasaulinė gyvūnų diena visame pasaulyje bus minima spalio 4 d., gyvūnų mylėtojai Lietuvoje tradiciškai ją paminėjo paskutinį rugsėjo savaitgalį. Į jau aštuntą kartą surengtą šventę Gargžduose kartu su savo augintiniai...

  • Klaipėdos baseino statybos – finišo tiesiojoje
    Klaipėdos baseino statybos – finišo tiesiojoje

    Geros naujienos visiems, laukiantiems tarptautinius standartus atitiksiančio baseino (50 m) su sveikatingumo centru Klaipėdoje – jau atlikta du trečdaliai statybų darbų. Šiuo metu baigtos montuoti gelžbetonio ir metalo konstrukcijos, sumontu...

    4
  • Dėl liūčių ekstremalią padėtį paskelbė ir Kretinga
    Dėl liūčių ekstremalią padėtį paskelbė ir Kretinga

    Stiprioms liūtims naikinant derlių, ekstremalią situaciją paskelbė ir Kretingos rajonas. Tai jau šešta savivaldybė, paskelbusi ekstremalią padėtį. ...

    2
  • Biržos tiltui vėl reikia remonto
    Biržos tiltui vėl reikia remonto

    Biržos tilto pakėlimo mechanizmams reikia remonto. Tiek fiziškai, tiek morališkai paseno ir susidėvėjo variklis, kuris naudojamas jau pusšimtį metų. ...

    6
  • Narų laivas bus su papildoma įranga
    Narų laivas bus su papildoma įranga

    Iki šių metų gruodžio Uosto direkcijai bus perduotas pastatytas narų laivas, kuris jau turi pavadinimą „Naras“. ...

  • Lietuvos kariams – kiniškas šlamštas?
    Lietuvos kariams – kiniškas šlamštas?

    Kariškių amunicijos viešuosiuose pirkimuose – dar vienas skandalas. Vos nutilus "auksinių" šaukštų triukšmui, eiliniai kariai subruzdo dėl šlamštu vadinamų gaminių, kurie turėtų gelbėti ...

    21
  • Rudeniškuose paplūdimiuose – vasariškos pramogos
    Rudeniškuose paplūdimiuose – vasariškos pramogos

    Šiltą ir saulėtą rudens savaitgalį klaipėdiečiai pramogavo prie jūros. Miestiečiai ne tik vaikštinėjo pajūriu, bet ir išsirengę mėgavosi saulės voniomis, maudynėmis jūroje. ...

    3
  • Vairuotojų ir keliautojų dieną šventino transporto priemones
    Vairuotojų ir keliautojų dieną šventino transporto priemones

    Ratuoti klaipėdiečiai sekmadienį rinkosi Marijos Taikos Karalienės bažnyčios šventoriuje. Po rytinių ir vidurdienio mišių čia buvo šventinami automobiliai, motociklai, vežimėliai ir kitos transporto priemonės. ...

    7
  • Ant Žardės piliakalnio atgijo protėvių dvasia
    Ant Žardės piliakalnio atgijo protėvių dvasia

    Minint rudens lygiadienį klaipėdiečiai pakviesti iš naujo atrasti pietinėje miesto dalyje esantį Žardės piliakalnį. Atvykusieji galėjo pamatyti ir daugiau sužinoti, kaip gyveno kuršių gentis, taip pat apie jų papročius. ...

    17
Daugiau straipsnių