Pereiti į pagrindinį turinį

Geležinkelininkų norai uoste keičia planus

2015-10-26 07:04

Klaipėdos uoste kartais vyksta tokie greiti pokyčiai, kad prieš pusmetį priimti sprendimai pasirodo esantys pasenę. Geriausias pavyzdys galėtų būti Nevėžio gatvės rekonstrukcija.

Pavyzdys: prie terminalų Odesoje daug kur nutiesti viadukai.
Pavyzdys: prie terminalų Odesoje daug kur nutiesti viadukai. / Vidmanto Matučio nuotr.

Klaipėdos uoste kartais vyksta tokie greiti pokyčiai, kad prieš pusmetį priimti sprendimai pasirodo esantys pasenę. Geriausias pavyzdys galėtų būti Nevėžio gatvės rekonstrukcija.

Keičiasi vystymo strategijos

Jau nuo 2013 metų nuolat buvo kalbama, kad Nevėžio gatvė turi tapti pagrindine sunkiojo transporto išvažiavimo iš uosto arterija. Netgi buvo parengti Nevėžio gatvės atkarpos nuo Nemuno gatvės iki Senosios Smiltelės ir Minijos gatvių projektiniai pasiūlymai.

Dar šių metų viduryje po pasitarimų uoste buvo pradėti rengti Nevėžio gatvės ir privažiavimo kelių turto perėmimo procesai, šių gatvių rekonstravimo techniniai projektai.

Tačiau pietinėje uosto dalyje tebevyksta įvairūs turto judėjimo procesai. Vienos kompanijos, vystančios veiklą pietinėje uosto dalyje nupirko kitų statinius ir naujos teritorijos nuomininkės keičia veiklos strategijas. Kartais jos keičiama taip, kad tai iš esmės keičiasi per kelis metus nusistovėjusios uosto pietinės dalies vystymo vizijos.

Prioritetas geležinkeliams

Iki šiol manyta, kad nemaža dalis krovinių iš uosto pietinės dalies galėtų būti išvežama krovininiu transportu. Tačiau naujas teritorijas įgyjančios kompanijos mano kitaip. Krovinių išgabenimui iš uosto prioritetas teikiamas ne sunkiąjam automobiliniam transportui, o geležinkeliams.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus jau buvo užsiminęs, kad uoste vietoje “Klaipėdos hidrotechnikos” ir “Mabre LPC” veikiančios krovos bendrovės “Kamineros krovinių terminalas” nori turėti geležinkelio atšakas. Todėl gali tekti iškraustyti Uosto laivybos bazę ir dalį jos teritorijos panaudoti geležinklio atšakai tiesti.

Dėl atsiradusių mažiausiai trijų geležinkelio atšakų geležinkeliams tiesti būtų panaudota ir Rusnės, Šešupės gatvės.

Papildoma geležinkelio atšaka reikalinga ir į Centrinį Klaipėdos terminalą (CKT). Dėl to, kaip teigė laivybos kompanijos “DFDS Seaways” Baltijos jūros regiono vadovas Anders Reefsgard, netgi stringa laivybos linijos Klaipėda – Kylis perkėlimas iš Tarptautinės jūrų perkėlos.

Dėl kitos bendrovės “Nemuno terminalas” norų krovinius į uostą gabenti geležinkeliu, o ne sunkiuoju transportu, tenka persvarstyti galimybę Nevėžio gatvę naudoti sunkiuoju transportu gabenamiems kroviniams išvežti. Įrengus geležinkelio atšakas Nevėžio gatvė labai susiaurėtų.

Viadukų bumas

Uosto direkcija inicijuoja naują tyrimą, kaip patenkinti pietinės uosto dallies kompanijų norus turėti geležinkelio atšakas ir tuo pat metu, kaip įrengti magistralinę sunkiojo automobilinio transporto išvažiavimą iš uosto. Kaip vienas iš galimų variantų svarstoma panaudoti Kalnupės gatvę.

Geležinkelio ir sunkiojo automobilių transporto suskirtimo problemos yra aktualios ne tik Klaipėdoje, bet ir daugelyje kitų uostų. Odesos uoste, kurį panašiai kaip Klaipėdą prie vandens spaudžia miestas, teko matyti pagal didelę dali uosto perimetrą įrengtą automobilinio transporto uosto viaduką. Idealu būtų, jei virš geležinkelio bėgių eitų automobilinio transporto vaidukai. Bet tai būtų kažkas iš fantastikos srities. Bus svarstoma galimybė, kaip Nemuno gatvėje virš geležinkelio įrengti viaduką.   

Hamburge transporto viadukas įspūdingame aukštyje nutiestas virš paties uosto akvatorijos. Taip sėkmingai išnaudojami brangūs uostų žemės plotai. Klaipėdoje apie tokį viaduką net neverta svajoti. Atsakymas būtų panašus kaip dėl tilto į Smiltynę – tai sudarkys kraštovaizdį.

Vienas brangus viadukas bus ir Klaipėdos uoste. Jau pradėtas statyti automobilinio transporto viadukas, kuris virš Nemuno gatvės ir geležinkelio sujungs gamybines “Klaipėdos Smeltės” ir buvusios “Progreso” teritorijas, kurios dabar jau yra virtusios vieningo konteinerių terminalo dalimi. Norint patekti į “Klaipėdos Smeltės” teritoriją nebereikės laukti prie vartų kol juda traukinių sąstatai į “Begą” ar CKT.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų