Įstrigo „Baltmax“ uosto planavimas

Panašu, kad nei kinų ketinimai, nei kito kokio nors solidaus investuotojo pasirodymas Klaipėdoje negalėtų greitai išjudinti "Baltmax" uosto statybos jūroje ties Lietuvos krantais planų.

Panašu, kad nei kinų ketinimai, nei kito kokio nors solidaus investuotojo pasirodymas Klaipėdoje negalėtų greitai išjudinti "Baltmax" uosto statybos jūroje ties Lietuvos krantais planų.

Tarp Klaipėdos ir Būtingės

Su naujais Klaipėdos uosto gilinimo iki 17 metrų planais, "Baltmax" uosto statybos jūroje vizija tolsta, bet kuolelius tokio uosto statybai ketinama įkalti. Iki 2020 metų planuojama parengti "Baltmax" uosto jūroje techninius dokumentus. Tam su ES parama yra numatyta apie 70 mln. litų.

Apie "Baltmax" uosto statybą jau kalbama daugiau kaip dešimtmetį. Labiausiai prie šio uosto buvo priartėta 2007-aisiais. Tuomet netgi buvo parengtas Vyriausybės veiksmų planas, kaip pasirengti tokio uosto statyboms ties Melnrage.

Bet Lietuvoje pasikeitė valdančioji koalicija ir "Baltmax" uostas iš Klaipėdos pradėtas stumti į Būtingę.

Šiandien yra susidariusi keistoka situacija. 2012 metų pradžioje tuometis susisiekimo ministras Eligijus Masiulis savo įsakymu nurodė "Baltmax" uosto statybos vietą Būtingėje. Konkrečiai kurioje vietoje galėtų būti toks uostas, nebuvo nurodyta. Todėl dabar kyla problemų.

Kai "Baltmax" uosto planai ties Būtinge buvo paskelbti viešai, iš karto pasigirdo vertinimų, kad ten uosto niekada nebus. Ties Būtinge ne tik seklios pakrantės, nepalankios tokiam uostui statyti, bet ir susikalbėti su latviais nepavyks, nes toks uostas jų pakrantei darytų žymią žalą.

Aiškumas – po metų

Lietuvos Respublikos bendrajame plane nenumatyta statyti "Baltmax" uosto ties Būtinge. Toks uostas minėtame dokumente yra pažymėtas tik ties Melnrage.

Tačiau Klaipėdos miesto bendrasis planas nenumato tokio uosto statybos ties Melnrage.

Kol įvairiuose teritorijų planavimo dokumentuose yra nesusikalbėjimų, nei Palangos, nei Klaipėdos savivaldybės neišduoda specialiųjų sąlygų "Baltmax" uosto dokumentams rengti – įstrigo Strateginių pasekmių aplinkai vertinimas. Jis kaip tik turėtų sudėlioti, kur tikslinga, o kur ne "įkalti kuolelius" ateities uosto statybai.

Daugiau aiškumo dėl "Baltmax" uosto statybos turėtų atsirasti kitais metais. Šiuo metu rengiamas Lietuvos Respublikos bendrasis planas su atskira jūrinių teritorijų dalimi. Jame būtų numatytos "Baltmax" uosto statybos tiek jūroje ties Būtinge, tiek ties Melnrage. Tokį planą numatoma parengti iki 2014 metų pabaigos.

Šiuo metu bet kokie planavimai susieti su "Baltmax" giliavandeniu uostu nukeliami į 2014 metų pabaigą. Jei viskas vyktų taip, kaip planuojama, "Baltmax" uosto planai būtų rengiami 2015 ir 2016 metais. Baigiantis 2016 metams, teoriškai būtų parengtas "Baltmax" uosto techninis projektas. Bet 2016 metai bus rinkimų metai, ir bent Klaipėdoje "Baltmax" uostas vėl gali tapti politinių dividendų rinkimų vieta. Ir neaišku, kur realiai atsidurs toks uostas. Ir iš viso, ar jis bus kada nors pastatytas.

Baiminasi krovinių viliojimo

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitklus teigė, kad "Baltmax" uosto variantas Būtingėje yra įdomus, jį būtina analizuoti, bet labiau reikia vertinti Klaipėdos uosto perspektyvas.

Kai kurios bendrovės uosto šiaurinėje dalyje jau nebeturi kur plėstis. "Baltmax" uosto statyba ties Melnrage joms atvertų naujas vystymosi perspektyvas. "Baltmax" uostas ties Melnrage padidintų naftos produktų srautus per Klaipėdos uostą. A.Vaitkaus nuomone, "Baltmax"uostas galėtų būti įdomus ir Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai (KLASCO). Ji prie šiaurinio molo turi kelis hektarus teritorijos, kur galėtų atsirasti naujų terminalų.

"Baltmax" uosto gali prireikti netgi greičiau nei įsivaizduojame. Gylių klausimas jau dabar yra aktualus, o ateityje jis taps dar aktualesnis", – teigė KLASCO vadovas Audrius Pauža.
A.Vaitkaus teigimu, kalbant apie "Baltmax" uostą, pirmiausiai kalba turėtų būti apie naujų krovinių pritraukimą, o ne dabartinių uosto krovinių dalybas. Tam pritarė ir Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika. Uosto naudotojai pageidautų, kad prieš statant "Baltmax" uostą ar ties Būtinge, ar ties Melnrage būtų įtvirtinta aiški nuostata, kad iš dabartinio uosto kroviniai nebus nuviliojami.

Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas laikosi nuomonės, kad kalbant apie "Baltmax" uostą ties Melnrage, ant stalo turėtų būti dedami visi skaičiai, argumentai už ir prieš. Jis norėtų žinoti, kaip miestas atlaikys papildomus didelius krovinių srautus.

Komentarai
Rimantas Sinkevičius
Susisiekimo ministras

Nebūtinai "Baltmax" uostas atsiras šiauriau Klaipėdos, bet palyginamieji dalykai turi būti vertinti įvairiapusiškai. Ir socialiniai, ekonominiai aspektai, ir transporto koridoriai, ir komunikacijos turi būti įvertintos. Jei to nėra – blogai, tai privalo būti. Prie to klausimo, manau, dar ne kartą teks grįžti, nes tai pakankamai svarbūs dalykai Lietuvai.

Arvydas Vaitkus
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas

Reikia būti sąžiningiems iki galo ir pasakyti, kad dar 2008 metais buvo parengtas "Baltmax" uosto statybos prie Klaipėdos ties Melnrage planas. Jį patvirtino Vyriausybė, Klaipėdos miesto savivaldybei buvo siūloma numatyti privažiavimo į uostą kelius ir komunikacijas ir įtraukti juos į miesto vystymo planą. Tai nebuvo padaryta. Aiškiai galime pasakyti, jog nematome perspektyvos ties Melnrage statyti "Baltmax" uostą, jei yra priešiški miesto sprendimai. Tik kartu su miesto valdžia galime pasiekti, kad toks objektas prie Klaipėdos atsirastų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

o kaip

o kaip portretas
bus su tuo uosto panaudojimu, kai plauks dujovežiai į dujų terminalą? Ar tuo metu jis bus uždaromas?
VISI KOMENTARAI 1
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Gatvės lenktynes nutraukė lietus
    Gatvės lenktynes nutraukė lietus

    Šeštadienį Taikos prospekte, netoli prekybos centro "BIG", grėsmingai riaumojo motociklų ir automobilių varikliai, garsiai cypė padangos. Paskutinį kartą šiais metais vyko gatvės automobilių lenktynės, kurias užbaigti ...

  • „Sodo diena“ suvienijo Priekulės bendruomenę
    „Sodo diena“ suvienijo Priekulės bendruomenę

    Šeštadienį Priekulės kultūros centre vyko sodo dienai paminėti skirtas renginys, kurio metu gyventojai įsigijo įmantrių veislių obelų ir paragavo 16 skirtingų rūšių obuolių. ...

  • Keliautojams motociklu – pirmi išbandymai
    Keliautojams motociklu – pirmi išbandymai

    Klaipėdietį Aurimą Mockų ir televizijos laidų kūrėją, žurnalistą Rimą Bružą kaimyniniame Kaliningrado (Karaliaučiaus) krašte nustebino pasienyje išrikiuota karinė technika. Keliautojai penktadienio vakarą jau žadėjo leisti Var&s...

    3
  • Vidury gatvės išdygo duobė
    Vidury gatvės išdygo duobė

    Penktadienį ryte I.Kanto gatvės pradžioje atsirado ženklai, rodantys, kad gatve važiuoti nepavyks. Jos viduryje iškasta duobė bylojo apie čia atliekamus rimtus darbus. ...

    4
  • Auksinis ruduo pajūryje baigėsi
    Auksinis ruduo pajūryje baigėsi

    Gerais orais iki šiol lepinusi gamta artėjančią savaitę pradeda tikrąjį, niūrųjį, vėluotąjį rudenį. Prognozuojamos žvarbios ir lietingos dienos. ...

    2
  • Kodėl savaitgaliais nedirba turizmo informacijos centrai?
    Kodėl savaitgaliais nedirba turizmo informacijos centrai?

    Sumanymas paskatinti domėtis savo kraštu, lankytis ir atokiose vietovėse, parsivežti iš ten magnetukų, kuriais galima sudėlioti Lietuvos žemėlapį, virto prekybos centrų akcijas primenančiu vajumi. Tačiau savaitgaliais, kai dirbantys ...

    6
  • Nušvito Žvejybos uosto kiemai
    Nušvito Žvejybos uosto kiemai

    Istorinis įvykis – taip Žvejybos uosto daugiabučių gyventojai įvertino naująjį kiemų apšvietimą. Prieš gerą mėnesį įrengti žibintai nušvito trečiadienį vakare. ...

    15
  • Žvejų gatve – vienos krypties eismu
    Žvejų gatve – vienos krypties eismu

    Pavasarį Žvejų gatvėje ir jos prieigose įsivyravo sumaištis. Panaikinus  vienpusį eismą, automobiliai gatve važinėjo dviem kryptimis. Tokiu sprendimu liko nepatenkinti vietos gyventojai ir verslininkai, tad netrukus vėl įsigalios senoji ...

  • JAV ambasadorė domėjosi SGD klasterio veikla
    JAV ambasadorė domėjosi SGD klasterio veikla

    Uostamiestyje besilankanti Jungtinių Amerikos Valstijų ambasadorė Lietuvoje Anne Hall šiandien susitiko su Lietuvos SGD klasterio atstovais. Vizito tikslas – susipažinti su šios platformos veikla bei aptarti bendradarbiavimo galimybes. ...

    6
  • Pasveikintas skęstančią moterį išgelbėjęs ugniagesys
    Pasveikintas skęstančią moterį išgelbėjęs ugniagesys

    Už didvyrišką poelgį pagerbtas Klaipėdos rajono savivaldybės priešgaisrinės tarnybos Priekulės ugniagesių komandos ugniagesys Vidas Rasimavičius, kuris išgelbėjo Minijoje skendusią moterį. Jo drąsus poelgis – pavyzdys ki...

Daugiau straipsnių