Palangai planuojant įvažiavimo mokestį, o Neringai – didinti ekologijos mokestį, uostamiesčio valdžios atstovai pradėjo svarstyti, ar nereikėtų ir Klaipėdai imtis atsakomųjų veiksmų. Siūloma apmokestinti kelionę keltu pusšimčiu eurų tiems, kurie šiuo metu turi leidimus ir už persikėlimą nemoka.
Mokestis – prieš klaipėdiečius?
Klaipėdoje jau gimė siūlymų suduoti atsakomąjį smūgį ekologijos mokestį svarstančiai pakelti Neringos savivaldybei bei apmokestinti įvažiavimą į kurortą planuojančiai Palangos savivaldybei.
„Tai nėra tik į turistus orientuotas mokestis, jis yra orientuotas ir būtent į Klaipėdos gyventojus“, – pastebėjo Klaipėdos savivaldybės tarybos narys Simonas Gentvilas.
Jo teigimu, pirmiausia minėti dviejų savivaldybių pokyčiai palies ne vasarą atvykstančius turistus, o dažnai į Neringą bei Palangą vykstančius klaipėdiečius.
„Ekologinis mokestis, kad ir kaip kreivai jis būtų pavadintas, yra nukreiptas ne prieš turistus, o prieš klaipėdiečius“, – konstatavo politikas.
Pažėrė kritikos
S.Gentvilas pastebėjo, kad palangiškių siekis turėti ekologinį mokestį grindžiamas abejotinais argumentais, mat pasigendama šio miesto viešojo transporto integracijos į regioninę sistemą.
Politiko teigimu, jeigu Palanga iš tiesų rūpintųsi ekologija, patys pirmieji siūlytų kurti vieningą regioninio susisiekimo sistemą bei gyventojus skatintų ieškoti alternatyvų kelionėms privačiais automobiliais.
„Jeigu Neringos meras būtų tas, kuris garsiai šneka, kad Neringai nereikia automobilių, jis rinktųsi ne „Volkswagen Passat“ markės automobilį su suklastotais emisijų nurodymais, o tikrai ekologiškesnį“, – kritikos Neringai pažėrė Klaipėdos savivaldybės tarybos narys.
S.Gentvilas patikino, kad Neringoje esama alternatyvų viešajam transportui, pavyzdžiui, elektrobusai, tačiau esą minėta savivaldybė pati nesirenka jokių ekologijos skatinimo priemonių ir šią naštą primeta klaipėdiečiams.
Neringiškiams – mokamas keltas
Toks dviejų kaimyninių savivaldybių elgesys, tarybos nario teigimu, yra nekaimyniškas, todėl uostamiestis turėtų imtis atsakomųjų veiksmų.
Ketvirtadienį vykusio Klaipėdos savivaldybės tarybos posėdžio metu S.Gentvilas politikams pasiūlė svarstyti galimybę ir 50 eurų apmokestinti kelionę keltu tiems, kurie šiuo metu keltu naudojasi nemokamai, nes turi specialius leidimus.
„Tai būtų adekvačios priemonės. Lietuva yra viena, joje negali būti atskirų miestų, atskirų kunigaikštijų“, – siūlymą agumentavo S.Gentvilas.
Vertina atsargiai
Vis dėlto toks politiko siūlymas priimtas ir vertinamas atsargiai. Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas pripažino, kad pats nebūtų šalininkas tokių sprendimų priėmimo čia ir dabar bei pabrėžė, jog, kad ir kaip patraukliai sprendimas atrodytų, jį būtina gerai apsvarstyti.
„Jeigu mes žiūrime į kai kurių savivaldybių tam tikrus tiek priimtus, tiek planuojamus priimti, kaip galimai ne visiškai išdiskutuotus, o galbūt net ir klaidingus sprendimus, manau, kad patys neturėtume lipti ant to paties grėblio ir priimti klaidingus sprendimus. Galbūt ir kaimynams gali pasirodyti, kad mes ką nors padarėme ne taip“, – pastebėjo miesto vadovas.
Mero teigimu, liberalai neturėtų būti palankiai nusiteikę prieš panašius siūlymus net ir tuo atveju, jeigu tai yra reakcija į miestui ne itin palankius sprendimus.
Reikia susipažinti su tvarka
Pirmiausia, anot V.Grubliausko, vertėtų gerai susipažinti su Palangos mokesčio tvarka ir įvertinti, ar klaipėdiečiai, kurie kurorte turi giminių, patirtų nepatogumų bei iškilusius klausimus bandyti spręsti.
„Manau, kad Palangos tvarka vis dar palieka daug klausimų ir neaiškumų ir tai liudija, kad, veikiausiai, dar yra ką tobulinti. Vis dėlto, būčiau atsargus visais atvejais, kai sprendimai yra siūlomi reaguojant į kitus sprendimus. Kai tvarka yra ne visiškai aiški, atsakomieji sprendimai taip pat gali būti ne visiškai subalansuoti. Būčiau daugiau santūrus, tačiau neatmesčiau, kad racijos tame yra“, – apibendrino meras.
Naujausi komentarai