Klaipėdiečius nustebino elektrobusas

Į gatves šią savaitę buvo išriedėjęs klaipėdiečių rankomis pagamintas penktu numeriu pažymėtas elektrobusas. Miesto inžinieriams pavyko įgyvendinti kol kas analogų Lietuvoje neturintį projektą.


 

Į gatves šią savaitę buvo išriedėjęs klaipėdiečių rankomis pagamintas penktu numeriu pažymėtas elektrobusas. Miesto inžinieriams pavyko įgyvendinti kol kas analogų Lietuvoje neturintį projektą.

Gamins serijinius

Gyventojus suglumino neįtikimas reginys – miesto keliais skriejanti nematyta transporto priemonė. Žmonės puolė fotografuoti ir internete dalintis baltos spalvos, lentele "Užsakytas" pažymėto autobuso nuotraukomis.

Juo vėžinosi Klaipėdos inžinieriai.

Specialistų komanda, padedant kolegoms iš užsienio pagamino elektra varoma autobusą. 2 mln. eurų atsiėjusi idėja ateityje bus pritaikyta ir praktikoje.

"Vis dar bandome elektrobusą, ieškome klaidų, kurių, žinoma, pasitaiko. Tačiau jis, kaip ir tikėjomės, veikia gerai. Todėl kitą kartą su juo važinėsimės Vilniuje ir Kaune", – pasakojo idėjos įgyvendintojai.

Pasirodo, inžinierių ir mokslininkų komanda, atstovaujanti uostamiesčio įmonę "Vėjo projektai" ateityje gamins serijinius elektrobusus, kurie keleivius kasdien vežios įprastais maršrutais.

"Pirmiausiai serijinius elektrobusus gaminsime Klaipėdai, o ateityje galbūt ir kitiems Lietuvos miestams", – komentavo įmonės vadovas Alvydas Naujėkas.

Naudosis menininkai

Įmonės "Vėjo projektai" vadovas atskleidė, esą šis autobuso prototipas greitu metu bus naudojamas kaip laboratorija.

Vasarą, birželį arba liepą, šis autobusas bus patikėtas į menininkų rankas ir naudojamas kaip kilnojama meno dirbtuvė.

"Leisime uostamiesčio kultūrininkams važinėtis juo po Klaipėdos krašto kaimelius. Orientuosimės į atokesnes rajono vietas, kurių gyventojai negali sau leisti lankytis koncertuose ir kituose renginiuose. Šioje galerijoje "ant ratų" savo darbus pristatys Klaipėdos menininkai", – pasakojo A.Naujėkas.

Pasak pašnekovo, prie šios programos prisijungs ir žinomi Lietuvos dainininkai Jurgis Didžiulis su Erica Jennings.

"Lietuvoje kol kas yra vienas toks elektrobusas. Seną autobusą – "Škoda" suremontavome ir perdarėme naudodami naujausias technologijas. Taip per vienerius metus specialistų pastangomis pavyko sukurti stiprią inžinerinę struktūrą", – teigė įmonės vadovas.

Prisidėjo ir užsieniečiai

Prie prototipo kūrimo prisijungė ne tik Klaipėdos universiteto inžinieriai, bet ir kolegos iš Olandijos, taip pat patyręs vokiečių konstruktorius, vadovavęs projektui.

Anot A.Naujėko, tik šių žmonių sistemingo darbo ir kompetencijos dėka pavyko realizuoti unikalų elektrobusą.

Konkrečiai šiam projektui komanda išleido apie 2 mln. eurų.

Elektra varomą autobusą specialistai krauna savo gamykloje. Tačiau su miesto savivaldybe pastarieji jau tariasi dėl įkrovimo stočių įrengimo Klaipėdoje.

Kol kas tokių, kurios būtų pritaikytos autobusams, nėra.

Paklaustas, ar važiavimo kaina, naudojantis maršrutiniais elektrobusais klaipėdiečiams sumažėtų, A.Naujėkas komentavo, esą pigiau gal ir nebus, tačiau brangiau – irgi ne.

"Esame tai apskaičiavę, tačiau daug kas priklauso nuo valdžios pozicijos, nes būtent jie kontroliuoja įkainį. Vis dėlto autobuso eksploatacijos kaina bus kur kas mažesnė", – sakė A.Naujėkas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

rm

rm portretas
USa elektrobusas kainuoja apie 850000 USD. Paruoštas naudojimui. Ikrovimas 4 valandos, nuvažiuojamas atstumas apie 240km Newyorke. Kam išradinėt išrastą dviratį? Na nebent kažkam užsidirbt ir isisavint lėšas reikia.

Draugas

Draugas portretas
manau, kad tai eilinė A.Naujėko afera

brangieji,

brangieji, portretas
nepergyvenkit, jokiu elektroautobusu NEBUS GAMINAMA. Argi dar nesuprantat kad tie 2 mln. kam reikejo jau sutvarkyti ir priglobti ir NIEKAS net nesiruosia ka daryti. Seka pasakas vaikuciams durnuciams. Uzmirsot kad Lietuvoje gyvenat. 2 milijonai uz kledara .....cha chacha
VISI KOMENTARAI 9

Galerijos

Daugiau straipsnių