Pereiti į pagrindinį turinį

„Klaipėdos autobusų parkas“: kas pasikeitė per 10 metų

2015-11-06 04:00
DMN inf.

Klaipėdos miesto savivaldybei priklausantis Klaipėdos autobusų parkas šią savaitę švenčia veiklos 60-metį. Ne taip seniai ties bankroto bedugne balansavusi bendrovė šiandien yra stipri ir sparčiai uostamiesčio veidą keičianti keleivinio transporto lyderė ne tik mieste, bet ir visoje šalyje. Šventės proga kviečiame pažvelgti į fotofaktus, kaip bendrovė Klaipėdos autobusų parkas pasikeitė ir pakeitė kelionių kokybę per pastarąjį dešimtmetį.

Klaipėdos miesto savivaldybei priklausantis Klaipėdos autobusų parkas šią savaitę švenčia veiklos 60-metį. Ne taip seniai ties bankroto bedugne balansavusi bendrovė šiandien yra stipri ir sparčiai uostamiesčio veidą keičianti keleivinio transporto lyderė ne tik mieste, bet ir visoje šalyje. Šventės proga kviečiame pažvelgti į fotofaktus, kaip bendrovė Klaipėdos autobusų parkas pasikeitė ir pakeitė kelionių kokybę per pastarąjį dešimtmetį.

Naujoji autobusų stotis

2009-ųjų pradžioje užvirė naujos Klaipėdos autobusų stoties statybos. Buvo nugriauta 1988-aisiais statyta, bet taip ir nebaigta senoji stotis. Klaipėdos autobusų parkas investavo apie 1,2 mln. eurų ir per mažiau nei pusmetį iškilo naujas pastatas, atitinkantis aukščiausius kelionės standartus: bilietų kasos, erdvi ir komfortiška keleivių laukimo salė, elektroninė atvykimo ir išvykimo informavimo sistema.  Informacijos tarnyba padeda interesantams suplanuoti keliones ne tik po mūsų šalį, bet ir po visą Europą. Stotyje įsikūrusi Klaipėdos autobusų parko siuntų tarnyba, iš kurios į 37 miestų terminalus autobusų vairuotojai išgabena klientų siuntinius.

Komfortiški tarpmiestiniai autobusai

Iš savo lėšų Klaipėdos autobusų parkas nuolat atnaujina tarpmiestinius autobusus. Jau nuo 2010 m. parke nebuvo nė vieno, kuris neatitiktų europinių komforto standartų. Šie autobusai kasmet yra sertifikuojami.

Šalies transporto ekspertai tikrina jų būklę, įrangą ir skiria komforto žvaigždutes. Klaipėdos autobusų parkas vienas pirmųjų šalyje įdiegė šią visuotinai Europoje galiojančią praktiką ir nuolat gerina paslaugas keleiviams. Tarpmiestiniuose autobusuose veikia bevielis interneto ryšys (WI-FI), bilietus kelionėms įsigyti galima internetu. Šiuos autobusus noriai nuomojasi kelionių agentūros.

Nauji ekologiški miesto autobusai

Didžiausias oro teršėjas Klaipėdoje yra transportas. Tad miesto vadovai ir bendrovės administracija, siekdami sumažinti oro užterštumą ir padidinti viešojo transporto patrauklumą, nusprendė įsigyti naujus ekologiškus autobusus. 2006-aisiais į uostamiesčio gatves išriedėjo suslėgtas gamtines dujas naudojantis autobusas. Šia ekologiška naujove Klaipėda buvo pirmoji šalyje. 2015 m. iš 70 bendrovės autobusų, aptarnaujančių miesto maršrutus, ekologiški yra 35.

Modernus servisas

Šiuolaikiniai autobusai neišvengiamai reikalauja kvalifikuotos priežiūros. Todėl dar 2007 m. Klaipėdos autobusų parko administracija pradėjo modernizuoti remonto padalinius. Buvo pertvarkytos dirbtuvių patalpos, įsteigtas diagnostikos padalinys, kuriame profesionaliai nustatomi elektronikos sistemų gedimai, autobusai paruošiami techninei apžiūrai. 2013 m. atnaujinta autobusų plovykla – čia kasdien bendrovės autobusai greitai ir kokybiškai paruošiami kelionėms.

Įdomūs faktai iš bendrovės istorijos

1955 m. lapkričio 5 d. buvo įkurtas Klaipėdos autobusų-taksomotorinis ūkis, kuriam skirti  52 autobusai, 23 lengvieji taksi ir 9 krovininiai taksi automobiliai. Autoūkis aptarnavo 4 miesto, 4 priemiesčio ir 25 užmiesčio maršrutus.

1969 m. Klaipėdoje pasirodė pirmieji „užsienietiški“ autobusai – tai buvo 6 vengriški ikarusai.

1973 m. iš miesto autobusų dingo kasos aparatai ir jų vietą užėmė komposteriai. Vienkartinis miesto keleivio bilietas, vadinamas talonu, kainavo 4 kapeikas.

1990 m. bendrovėje dirbo 1 465 darbuotojai, iš jų 903 vairuotojai, 64 autobusų konduktoriai ir 353 remonto darbuotojai.

1992 m. nuo autobusų parko atskirtas taksi parkas su 200 lengvųjų taksi mašinų.

1995 m. Klaipėdos autobusų parkas tapo uždarąja akcine bendrove, kurios 100 proc. akcijų priklauso Klaipėdos miesto savivaldybės administracijai.

1997 m. Klaipėdos autobusų parko skolos viršijo 8 mln. litų. Bendrovės pastatuose buvo atjungtas šildymas, areštuotos sąskaitos.

2005 metaisKlaipėdos miestas visiems laikams atsisveikino su ikarusais.

2006 m. pradėjo veikti pirmoji šalyje suslėgtų gamtinių dujų kompresorinė ir į miesto gatves išriedėjo pirmasis autobusas, varomas šiuo ekologišku kuru.

2007 m. įkurtas kompiuterinės diagnostikos padalinys.

2009 m. atidaryta naujoji Klaipėdos autobusų stotis.

2011 m. pirmąkart įsigyti nauji „Temsa“ tarpmiestiniai autobusai.

2013 m. su ES parama bendrovė įsigijo 12 naujų „Irisbus“ autobusų, varomų gamtinėmis dujomis.

2014 m. į miesto gatves išriedėjo 11 naujų ispaniškų „Castrosua“ transporto priemonių bei vienas hibridinis autobusas, varomas dujomis ir elektra.

2015 m. rekonstruotas Klaipėdos autobusų parko administracinis pastatas ir dalis dirbtuvių.

2015 m. Klaipėdos autobusų parke dirbo apie 280 žmonių. Maždaug 60 proc. jų sudarė vairuotojai.

2015 m. bendrovė turėjo 110 autobusų. Iš jų 37 tarpmiestiniai. O iš 73 miesto autobusų 35 yra ekologiški.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų