- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
„Klaipėdos autobusų parkas“: kas pasikeitė per 10 metų
-
„Klaipėdos autobusų parkas“: kas pasikeitė per 10 metų
-
„Klaipėdos autobusų parkas“: kas pasikeitė per 10 metų
-
„Klaipėdos autobusų parkas“: kas pasikeitė per 10 metų
-
„Klaipėdos autobusų parkas“: kas pasikeitė per 10 metų
-
„Klaipėdos autobusų parkas“: kas pasikeitė per 10 metų
Klaipėdos miesto savivaldybei priklausantis Klaipėdos autobusų parkas šią savaitę švenčia veiklos 60-metį. Ne taip seniai ties bankroto bedugne balansavusi bendrovė šiandien yra stipri ir sparčiai uostamiesčio veidą keičianti keleivinio transporto lyderė ne tik mieste, bet ir visoje šalyje. Šventės proga kviečiame pažvelgti į fotofaktus, kaip bendrovė Klaipėdos autobusų parkas pasikeitė ir pakeitė kelionių kokybę per pastarąjį dešimtmetį.
Klaipėdos miesto savivaldybei priklausantis Klaipėdos autobusų parkas šią savaitę švenčia veiklos 60-metį. Ne taip seniai ties bankroto bedugne balansavusi bendrovė šiandien yra stipri ir sparčiai uostamiesčio veidą keičianti keleivinio transporto lyderė ne tik mieste, bet ir visoje šalyje. Šventės proga kviečiame pažvelgti į fotofaktus, kaip bendrovė Klaipėdos autobusų parkas pasikeitė ir pakeitė kelionių kokybę per pastarąjį dešimtmetį.
Naujoji autobusų stotis
2009-ųjų pradžioje užvirė naujos Klaipėdos autobusų stoties statybos. Buvo nugriauta 1988-aisiais statyta, bet taip ir nebaigta senoji stotis. Klaipėdos autobusų parkas investavo apie 1,2 mln. eurų ir per mažiau nei pusmetį iškilo naujas pastatas, atitinkantis aukščiausius kelionės standartus: bilietų kasos, erdvi ir komfortiška keleivių laukimo salė, elektroninė atvykimo ir išvykimo informavimo sistema. Informacijos tarnyba padeda interesantams suplanuoti keliones ne tik po mūsų šalį, bet ir po visą Europą. Stotyje įsikūrusi Klaipėdos autobusų parko siuntų tarnyba, iš kurios į 37 miestų terminalus autobusų vairuotojai išgabena klientų siuntinius.
Komfortiški tarpmiestiniai autobusai
Iš savo lėšų Klaipėdos autobusų parkas nuolat atnaujina tarpmiestinius autobusus. Jau nuo 2010 m. parke nebuvo nė vieno, kuris neatitiktų europinių komforto standartų. Šie autobusai kasmet yra sertifikuojami.
Šalies transporto ekspertai tikrina jų būklę, įrangą ir skiria komforto žvaigždutes. Klaipėdos autobusų parkas vienas pirmųjų šalyje įdiegė šią visuotinai Europoje galiojančią praktiką ir nuolat gerina paslaugas keleiviams. Tarpmiestiniuose autobusuose veikia bevielis interneto ryšys (WI-FI), bilietus kelionėms įsigyti galima internetu. Šiuos autobusus noriai nuomojasi kelionių agentūros.
Nauji ekologiški miesto autobusai
Didžiausias oro teršėjas Klaipėdoje yra transportas. Tad miesto vadovai ir bendrovės administracija, siekdami sumažinti oro užterštumą ir padidinti viešojo transporto patrauklumą, nusprendė įsigyti naujus ekologiškus autobusus. 2006-aisiais į uostamiesčio gatves išriedėjo suslėgtas gamtines dujas naudojantis autobusas. Šia ekologiška naujove Klaipėda buvo pirmoji šalyje. 2015 m. iš 70 bendrovės autobusų, aptarnaujančių miesto maršrutus, ekologiški yra 35.
Modernus servisas
Šiuolaikiniai autobusai neišvengiamai reikalauja kvalifikuotos priežiūros. Todėl dar 2007 m. Klaipėdos autobusų parko administracija pradėjo modernizuoti remonto padalinius. Buvo pertvarkytos dirbtuvių patalpos, įsteigtas diagnostikos padalinys, kuriame profesionaliai nustatomi elektronikos sistemų gedimai, autobusai paruošiami techninei apžiūrai. 2013 m. atnaujinta autobusų plovykla – čia kasdien bendrovės autobusai greitai ir kokybiškai paruošiami kelionėms.
Įdomūs faktai iš bendrovės istorijos
1955 m. lapkričio 5 d. buvo įkurtas Klaipėdos autobusų-taksomotorinis ūkis, kuriam skirti 52 autobusai, 23 lengvieji taksi ir 9 krovininiai taksi automobiliai. Autoūkis aptarnavo 4 miesto, 4 priemiesčio ir 25 užmiesčio maršrutus.
1969 m. Klaipėdoje pasirodė pirmieji „užsienietiški“ autobusai – tai buvo 6 vengriški ikarusai.
1973 m. iš miesto autobusų dingo kasos aparatai ir jų vietą užėmė komposteriai. Vienkartinis miesto keleivio bilietas, vadinamas talonu, kainavo 4 kapeikas.
1990 m. bendrovėje dirbo 1 465 darbuotojai, iš jų 903 vairuotojai, 64 autobusų konduktoriai ir 353 remonto darbuotojai.
1992 m. nuo autobusų parko atskirtas taksi parkas su 200 lengvųjų taksi mašinų.
1995 m. Klaipėdos autobusų parkas tapo uždarąja akcine bendrove, kurios 100 proc. akcijų priklauso Klaipėdos miesto savivaldybės administracijai.
1997 m. Klaipėdos autobusų parko skolos viršijo 8 mln. litų. Bendrovės pastatuose buvo atjungtas šildymas, areštuotos sąskaitos.
2005 metaisKlaipėdos miestas visiems laikams atsisveikino su ikarusais.
2006 m. pradėjo veikti pirmoji šalyje suslėgtų gamtinių dujų kompresorinė ir į miesto gatves išriedėjo pirmasis autobusas, varomas šiuo ekologišku kuru.
2007 m. įkurtas kompiuterinės diagnostikos padalinys.
2009 m. atidaryta naujoji Klaipėdos autobusų stotis.
2011 m. pirmąkart įsigyti nauji „Temsa“ tarpmiestiniai autobusai.
2013 m. su ES parama bendrovė įsigijo 12 naujų „Irisbus“ autobusų, varomų gamtinėmis dujomis.
2014 m. į miesto gatves išriedėjo 11 naujų ispaniškų „Castrosua“ transporto priemonių bei vienas hibridinis autobusas, varomas dujomis ir elektra.
2015 m. rekonstruotas Klaipėdos autobusų parko administracinis pastatas ir dalis dirbtuvių.
2015 m. Klaipėdos autobusų parke dirbo apie 280 žmonių. Maždaug 60 proc. jų sudarė vairuotojai.
2015 m. bendrovė turėjo 110 autobusų. Iš jų 37 tarpmiestiniai. O iš 73 miesto autobusų 35 yra ekologiški.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje2
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
A. Vaitkus: politikuoti nereikėtų
Klaipėdos savivaldybė rengiasi steigti naują Paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams. Tokį centrą numatoma įkurti J. Karoso gatvėje, šalia Vaikų ligoninės, pritaikant buvusį konsultacinės poliklinikos pastatą. Kūdikių namai, kuriuos...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo4
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Kas žudo Klaipėdos senamiestį?3
Klaipėdoje jau ne vieną dešimtmetį trunka diskusijos, kaip atgaivinti senamiestį. Įvairių kadencijų politikai siūlė neįtikėtinų būdų – svajota apie tramvajų, siūlyta dalį senamiesčio uždengti kupolu, o kojas klaipantį grindin...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant1
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...
-
Kas balsuos referendume?9
Jau dabar prognozuojama, kad balsuojant referendume dėl dvigubos pilietybės gali būti pasiektas antirekordas. Rinkėjai nepatenkinti ne tik informacijos stoka šiuo klausimu, bet ir neregėtu prezidento rinkiminės kampanijos vangumu. Žmonės pasigen...
-
Uostamiestyje – akibrokštas: merginą nustebino pardavėjos pasiūlymas14
Kai kuriuose prekybos centruose aptarnavimas verčia linkėti permainų. Esą kai kurie parduotuvių darbuotojai su klientais bendrauja ne itin supratingai. Viename prekybos centre apsilankiusią klaipėdietę nustebino pardavėjos elgesys. Merginai papra&scar...
-
Iššokęs pėdos kauliukas: deformacija pašalinama be didelių pjūvių
„Northway“ inf. ...
-
Intriga darže – kažkas užkasinėja margučius?5
Viena sodininkė sunerimo, kai kelerius metus iš eilės savo darže panašiu metu pradėjo rasti po užkastą velykinį kiaušinį. Margučius kažkas vis užkasa skirtingose sklypo vietose. Daržininkė klausė – gal kas nors jai link...