- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Po pietinės Klaipėdos uosto dalies išgilinimo pradedamos rekonstruoti krantinės, pritaikant jas naujiems gyliams.
Po pietinės Klaipėdos uosto dalies išgilinimo pradedamos rekonstruoti krantinės, pritaikant jas naujiems gyliams.
Krauna baltarusių trąšas
Dabar skelbiamas konkursas, o po kelių mėnesių bus pradėtos rekonstruoti 101–104 krantinės, kurių bendras ilgis – 430 metrų.
Krantines krauti trąšoms ir kitiems kroviniams naudoja bendrovė "Birių krovinių terminalas".
Prie šių krantinių yra jos iš Uosto direkcijos laikotarpiui iki 2056 metų išnuomota maždaug 26 ha teritorijos dalis.
Pagrindinis šios bendrovės krovinys yra baltarusiškos kalio trąšos. Pernai 30 proc. šios bendrovės akcijų įsigijo Baltarusijos trąšų milžinė kompanija "Belaruskalij", kuri lyg ir garantuoja nuolatinę trąšų krovą.
Krantines būtina sustiprinti
1963 metais statytos 101–104 krantinės 2001-aisiais jau buvo rekonstruotos iš naujo jas perstatant. Tuomet šios krantinės buvo pritaikytos priimti iki 230 metrų ilgio laivus su 12 metrų grimzle. Po to, kai pernai iki 14,5 metro buvo išgilintas uosto pietinės dalies laivybos kanalas, situacija prie 101–104 krantinių pasikeitė. Jas būtina pritaikyti didesnės grimzlės laivams priimti.
Parengtas techninis projektas, pagal kurį numatyta prie 101–104 krantinių švartuoti iki 300 metrų ilgio laivus, turinčius 13,5 metro grimzlę.
Tai reiškia, kad prie krantinių turės būti 14,5 metro gylis. Šį gylį būtų nesunku pasiekti, nes iki 14,5 metro išgilintas laivybos kanalas yra vos už 40 metrų nuo krantinių.
Tačiau išgilinus iki 14,5 metro prie krantinių, kurios buvo pritaikytos iki 13 metrų gyliui, negalima. Gilinant krantinės gali pradėti slinkti, nes jų įlaidai įkalti į 16,5 metro gylį. Nors krantinės yra palyginti nesenos, jų bendras nusidėvėjimas siekia 12,5 proc., prieš gilinant prie krantinių, jas būtina sustiprinti.
Analizuoti penki variantai
Analizuojant 101–104 krantinių rekonstrukcijos projektus buvo pateikti penki galimi jų sustiprinimo variantai. Jų skaičiuojamoji kaina svyravo nuo 14 iki 28 mln. litų.
Buvo pritarta pigiausiam krantinių sustiprinimo variantui. Išardžius pokraninius kelius po jomis, numatoma įgręžti ir įkalti naujus polius. Jie būtų sujungti su senaisiais krantinių įlaidais. Naujų įlaidų į didesnį gylį kalti nebereikėtų. Manoma, kad papildomas krantinės sustiprinimas leistų jas gilinti iki 14,5 metro.
Tokia technologija suteiktų galimybę krantines rekonstruoti etapais. Numatyti keturi etapai, atskirai kiekvienai krantinei. Krantinės perstatymas etapais – labai svarbus, nes tai leistų nenutrūkstamai per "Birių krovinių terminalą" gabenti baltarusiškas trąšas.
Gali būti, kad numatomas 101–104 krantinių pertvarkymas – ne paskutinis. Jei Klaipėdos uostą būtų leista gilinti iki 17 metrų, tikėtina, kad ir prie šių krantinių ateityje būtų toks gylis, kad jos galėtų priimti "Baltmax" laivus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Treniruokliai klaipėdiečiams: kas ir kada galės jais naudotis?
Neringos skvere pamažu baigiantis tvarkymo darbams, klaipėdiečiams kilo klausimų dėl vaikų žaidimų įrenginių ir lauko treniruoklių – kas ir kada galės jais naudotis? Kadangi naujieji įrenginiai dar neparuošti, miestiečiai kviečiami ...
-
Atgimimo aikštėje – pirmieji darbai3
Atgimimo aikštėje prasidėjo pirmieji darbai – aikštė jau aptverta statybine tvora. Veikiausiai šią savaitę prasidės ir granitinių plokščių nuėmimas, o po to vyks archeologiniai kasinėjimai. ...
-
Klaipėdos kultūros magistrų rinkimai: titului gauti buvo pasiūlyta dešimt kandidatų1
Šiandien vyks Klaipėdos kultūros magistrų rinkimai. Kultūros ir meno politikos formavimo darbo grupė svarstys kandidatūras ir teiks rekomendacijas merui Arvydui Vaitkui, kuris, atsižvelgęs į darbo grupės nuomonę, nuspręs, kam iš de&sc...
-
Geriate vandenį iš gręžinio ar šulinio? Sužinokite, ar jis tinkamas vartoti3
Gyventojai, vartojantys vandenį iš šulinių bei kitų savarankiškai naudojamų vandens rezervuarų, kviečiami greitai ir paprastai sužinoti, kokios kokybės vandenį geria kasdien. Tarp visų „Klaipėdos vandens“ teikiamų e...
-
Kviečia kartu išlydėti „The Tall Ships Races“ burlaivius1
Starto uostu pirmą kartą istorijoje tapusi Klaipėda, jau šiandien išlydės „The Tall Ships Races“ burlaivius. ...
-
Pirmadienį vairuotojų laukia košmaras – uždaroma Rimkų pervaža15
Nuo rytojaus, 9 val., remontui uždaroma Rimkų geležinkelio stoties pervaža. Dėl to galima drąsia prognozuoti, kad į uostamiestį vedančiuose keliuose nusidrieks automobilių spūstys. ...
-
Vietoj sporto komplekso Klaipėdoje už 20 mln. eurų iškils ledo arena79
Klaipėdoje vietoj sporto komplekso ruošiamasi statyti ledo areną. Skaičiuojama, kad jos statyba kainuos apie 20 mln. eurų. ...
-
Gelbėtojų darbo iššūkiai: merginų dėmesys, romantika ir patarimai poilsiautojams
Ilgamečio Palangos gelbėtojų vado Jono Pirožniko sūnus Kajus Pirožnikas seka tėčio pėdomis. Vos sulaukęs šešiolikos, jis įveikė fizinės ištvermės ir psichologinius testus, nuplaukė pusę kilometro į jūrą ir parplaukė atg...
-
Trečioji „The Tall Ships Races“ diena: laivų lankymas, koncertai ir pasirengimas lenktynių startui3
Klaipėda pradeda trečiąją „The Tall Ships Races“ dieną, kurioje – burlaivių lankymas, pažintys su įgulomis, „Saulės kliošo“ ir grupės „BA“ koncertai bei pasirengimas lenktynių startui. Birželio 30-...
-
Dangės krantinę nušvietė ypatingos žvaigždės
Klaipėdoje šį savaitgalį vyksta daugybė renginių. Savo turiniu ir kokybe Jūros šventei juos bus sunku aplenkti. Vienas unikalių, visą dieną sutraukiančių būrį žiūrovų, yra Tarptautinis nematerialaus kultūros paveldo festivalis &b...