Pirmasis "jūrų paukštis"
Pirmasis šių metų kruizinis laineris "National Geographic Orion" uostamiestyje prisišvartavo šeštadienį ryte.
Šis laineris Klaipėdoje viešėjo pirmą kartą. Dauguma turistų – iš Jungtinių Amerikos Valstijų.
Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro direktorės Romenos Savickienės teigimu, šis laivas – išskirtinis, nes dauguma jo keleivių yra mokslininkai – biologai, geografai, istorikai.
Visi laivo keleiviai jau iš anksto buvo suplanavę išvykti į ekskursijas – po Klaipėdą ir Kuršių neriją važinėti dviračiais, aplankyti Juodkrantę ir Ventės ragą, kur galima pasižiūrėti, kaip žieduojami paukščiai.
Klaipėda šeštadienio rytą svečius pasitiko ypač žvarbiu vėju, tačiau nuo ekskursijų tai jų neatgrasė.
Tūkstantis dolerių už dieną
Keleivinis laineris "National Geographic Orion" neišsiskiria ypatingu dydžiu, bet yra itin prabangus.
Dviejų savaičių kelionė Baltijos jūra šiuo laivu kainuoja mažiausiai 14 tūkst. JAV dolerių.
"Orion" – vienas iš aštuonių "National Geographic" laivų flotilės, kuriais kelionės organizuojamos po visą pasaulį – nuo šiaurinio iki pietinio žemės rutulio polių.
"National Geographic Orion" į Klaipėda atplukdė 88 keleivius. Tačiau laivas pritaikytas 102 svečiams, jame yra 53 patogiai įrengtos kajutės.
Laivo ilgis – beveik 103 metrai, tai vienas didžiausių šios kompanijos laivų.
Kompanijos flagmanas yra "National Geographic Explorer". Jis skirtas 148 keleiviams, jame įrengta 81 kajutė.
Šis laivas ankstesniais metais keletą kartų irgi lankėsi Klaipėdoje.
Dabar kelionių Baltijos jūros regione atsisakė. Todėl pas mus atplaukė mažesnis – "National Geographic Orion".
Šiais laivais paprastai keliauja pasiturintys asmenys, nes vienos dienos kruizo kaina siekia tūkstantį JAV dolerių.
Palyginti su kitų Europos kruizinių kompanijų kainomis, jos tris kartus aukštesnės.
Kartu su "National Geographic Orion" keliautojais, kurių kelionė primena mokslinę ekspediciją, į kruizą paprastai vyksta mokslininkai. Jie keleiviams tampa turistinio maršruto vadovais ir patarėjais.
Galbūt todėl kelionė šiuo laivu kone primena Jules'io Verne'o nuotykių romano aplinką.
"National Geographic" laivų maršrutai siekia nuo Šiaurės iki Pietų pusrutulio.
Beje, kelionė į Antarktidą kainuoja nuo 24 tūkst. JAV dolerių.
Rekordinis sezonas
Šiemet oficialiai į Klaipėdą savo keliones yra suplanavę ir užsiregistravę jau 64 kruiziniai laivai, tačiau apie planus užsukti į Klaipėdą yra pranešę dar du laineriai.
Taigi iš viso tikimasi sulaukti 66 laivų, kurie turėtų atplukdyti apie 80 tūkst. keleivių. Iki šiol tokio gausaus kruizinės laivybos sezono nėra buvę.
Apie 30 laivų jau suplanavo savo keliones į Klaipėdą kitąmet.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto atstovų teigimu, šiemet uostas dalyvauja ES finansuojamame projekte "Žaliasis kruizų uostas".
Už projekto metu gautus apie 45 tūkst. eurų ketinama sukurti nemokamą elektroninį gidą, kuriuo naudosis laivų keleiviai.
Praėjusiais metais kruizinei laivybai skatinti uostas išleido 43 tūkst. eurų.
Numatoma, kad šiemet bus skiriama didesnė suma pinigų, nes atplaukia daugiau laivų.
Sezoną papildys burių šlamesys
Anot Klaipėdos mero Vytauto Grubliausko, šių metų turistinis sezonas turės aiškią ir lengvai identifikuojamą kryptį – kultūrą.
Tai reiškia, kad šiemet Klaipėda yra tapusi Lietuvos kultūros sostine, kuri kultūros sostine ketina būti ne tik Lietuvai, bet ir pasauliui.
Taip pat čia turistai bus kviečiami atvykti į kiek kitokią Klaipėdą su kur kas platesniu spektru kultūrinių renginių nei kada anksčiau.
Miesto vadovas pastebėjo, jog šiemet vyksiančius tiek naujus, tiek tradicinius renginius ypač papuoš burių šlamėjimas – regata "Baltic Sail International" bei "Tall Ships Races".
"Tai – vienas retesnių atvejų, kai per vienus metus Klaipėdoje vyks du didžiuliai burlaivių renginiai", – pabrėžė V.Grubliauskas.
Žinia – visai Europai
Klaipėda šiemetį turizmo sezoną pasitiks ir su naujais turistams pritraukti skirtais objektais – atsinaujinančiu Lietuvos jūrų muziejumi, naujai įrengiama muziejine ekspozicija Klaipėdos piliavietėje.
"Mūsų visų tikslas ir siekis, ko aš labai linkėčiau, – paversti Klaipėdą tikslu numeris vienas keliaujant po Baltijos jūrą", – teigė V.Grubliauskas.
Miesto vadovas taip pat pastebėjo, kad šiemet Klaipėda Europai ir pasauliui siunčia žinią: miestas tampa vis draugiškesnis neįgaliųjų bendruomenei.
Meras pabrėžė, kad yra šansas Smiltynėje iškelti Mėlynąją vėliavą, kuri taps aiškiu ženklu, kad čia – kokybiški paplūdimiai ir teikiamos paslaugos.
"Dėmesys turizmui yra labai prasminga investicija ne tik garsinant miesto vardą Europoje ir pasaulyje, bet tuo pat metu ir miestiečiams, kuriems naudinga, draugiška ir reikalinga infrastrūktūra liks mieste", – dėstė V.Grubliauskas.
Atsiras orientavimosi parkas
Šiemet nemažai naujovių žadama ir aktyviai laiką leisti mėgstantiems turistams iš visos Lietuvos bei užsienio šalių.
Pasak Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus Sauliaus Budino, Smiltynėje atsiras orientavimosi parkas.
Šis takas – tęsinys to, kuris jau yra Neringos pusėje.
Kol kas šis orientavimosi parkas bus skirtas tik pėstiesiems, tačiau ateityje per mišką turėtų nusidriekti ir dviračiams pritaikyta atraktyvi trasa.
Anot S.Budino, šiuo metu Klaipėdoje yra apie 100 km dviračių takų. Kai kuriais jų yra galimybė nuvažiuoti iki kitų aplinkinių miestų.
Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centras jau paruošė keletą naujų maršrutų kelionėms po miestą dviračiu, aprėpiant kiek tolimesnius taškus – Tauralaukį, Sąjūdžio parką, Girulius bei Melnragę.
Taip pat parengti ir nauji maršrutai kelionėms po miestą pėsčiomis.
Vienas ryškesnių šių metų sportinių renginių – viešosios įstaigos "Trenkturas" organizuojamas pėsčiųjų žygis pajūriu gegužės 13–14 d.
Žygeiviams siūlomi keli maršrutai, kurių ilgiausias – net 100 km: nuo Smiltynės iki Nidos ir atgal.
Numatoma, kad šiame žygyje dalyvaus apie 8 tūkst. dalyvių. Šiemet pirmąkart šis populiarus žygis startuos iš Klaipėdos.
Daugiau vandens pramogų
Savivaldybės administracijos direktorius pastebėjo, kad nemažai dėmesio skiriama vandens transportui.
Šiemet Danės upėje atsiras daugiau atraktyvių pramogų – bus galima paplaukioti irklentėmis ir vandlentėmis.
Taip pat Danės upėje turėtų pasirodyti mažųjų laivelių, kurie keleivius plukdys iki pat Botanikos sodo.
Du nedideli laiveliai veikiausiai pradės plaukioti nuo gegužės 21 d. Per dieną numatomi keli reisai.
Kelionė tokiu laiveliu, tikėtina, užtruks apie porą valandų ir turėtų kainuoti apie 10 eurų asmeniui.
Pastebima, kad ši kelionė nebus tiesiog paprastas pasiplaukiojimas, o tikra ekskursija, kurios metu bus galima susipažinti ir su Klaipėdos istorija.
Melnragėje atsiras galimybė išbandyti banglentes.
Sporto miestas?
S.Budinas taip pat pabrėžė, kad 2018-aisiais Klaipėda siekia tapti Europos sporto miestu.
"Tai yra gana naujas dalykas. Tokio titulo nė vienas Lietuvos miestas dar nėra turėjęs", – pastebėjo direktorius.
Anot jo, uostamiestyje jau lankėsi specialistų komisija, kuri įvertino Klaipėdos infrastruktūrą, potencialą, bendravo su sporto visuomene, visuomeninėmis organizacijomis.
Po maždaug savaitės turėtų paaiškėti, ar 2018-aisiais Klaipėda pasipuoš šia karūna.
Turistai turi ir pastabų
Nors turistai gana gerai vertina Klaipėdos uostą bei miestą, tačiau pastebi ir trūkumų.
Anot R.Savickienės, turistai nuolat akcentuoja tualetų stygių, tačiau esą dėl šios problemos kenčia ir kiti Europos miestai.
Kai kurie svečiai akcentuoja pramogų trūkumą ar ne itin plačias galimybes apsipirkti.
Taip pat turistams kliūva ir Klaipėdos senamiesčio grindinys, kuris neįgaliesiems ar moterims su vaikų vežimėliais neretai yra sunkiai įveikiamas.
Tačiau atvykėlius džiugina galimybė Klaipėdoje atsiskaityti eurais bei tai, kad uostamiesčio gyventojai kalba užsienio kalbomis.
Naujausi komentarai