Klaipėdos uosto investicijų sąryšis su krova – tiesioginis

Viena svarbiausių Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos funkcijų yra uosto infrastruktūros statyba.

Šiemet ši funkcija vykdoma ypač sėkmingai. Metinės uosto investicijos dvigubai, o kai kur netgi trigubai viršys iki tol buvusių bet kurių metų investicijas.

Klaipėdos uoste matomas dėsningas rezultatas – po didesnio investicijų į uosto infrastruktūrą šokteli krova.

Per pastaruosius metus ryškesnės investicijos buvo 2001 ir 2002 metais – atitinkamai 123 ir 111 mln. litų be PVM.

Tuomet be krantinių statybos buvo rekonstruoti uosto vartai, gilintas įplaukos kanalas. Uosto krova nuo 17 mln. tonų per metus 2001-aisiais šoktelėjo iki 22 mln. 2005-aisiais.

Kitas ryškus investicijų etapas – 2007–2008 metais – atitinkamai 117 ir 166 mln. litų. Buvo rekonstruojamos krantinės, vyko uosto gilinimai, tvarkyti privažiuojamieji geležinkeliai ir keliai.

Klaipėdos uostas pasirengė priimti "Panamax" tipo laivus. Krova nuo 23,6 mln. tonų 2006 metais šoktelėjo iki 36,6 mln. tonų 2011 metais.

Šiuo metu vyksta naujas investicijų į Klaipėdos valstybinį jūrų uostą etapas. 2013 metais į Klaipėdos uosto infrastruktūrą bus investuota per 300 mln. litų. Vien per 9 mėnesius investicijos be PVM sudarė 269 mln. litų.

Šiomis investicijomis dedami pamatai tolesnei Klaipėdos uosto veiklai. Tikėtina, kad per artimiausius kelerius metus dėl šių investicijų Klaipėdos uosto krova peržengs per 45 mln. tonų.

Tokie planai yra visiškai realūs įvertinus tai, kam naudotos investicijos.

Didžiausia dalis investicijų – per 106 mln. litų šiemet panaudota uosto laivybos kanalui gilinti ir platinti. Šios investicijos ryškiai padidins uosto pietinės dalies krovos galimybes. Jau dabar į "Klaipėdos Smeltę" kaskart atplaukia vis didesni konteineriniai laivai.

Šiemet planuojama užbaigti rekonstruoti šios kompanijos 90–96 krantines. Tai sudarė sąlygas "Klaipėdos Smeltei" prie tų krantinių statyti Konteinerių paskirstymo centrą (HUB-ą). Tai reiškia, kad didelių konteinervežių atplauks dar daugiau, jie bus dar didesni. Planuojama, kad 11 tūkst. TEU per 340 metrų ilgio konteinervežis Klaipėdos uoste taps kasdienybe. Buvusio žvejybos uosto teritorijoje statomo konteinerių skirstymo centro savininkai per metus žada krauti apie 1 mln. TEU konteinerių. Tai atitiktų apie 10 mln. tonų krovinių.

Kita didelė šių metų Uosto direkcijos investicijų dalis - Suskystintųjų gamtinių dujų terminalo infrastruktūros įrengimo ir akvatorijos gilinimo darbai. Tam jau panaudota per 70 mln. litų.

Gilinimo darbai užbaigti gegužės pabaigoje. Šio terminalo statybos vyksta pagal grafiką. 2014 metų pabaigoje planuojama priimti pirmąjį laivą su suskystintomis gamtinėmis dujomis. Visu pajėgumu pradėtas eksploatuoti šis terminalas uosto krovą per metus padidins maždaug 3 mln. tonų.

Šiemet turi būti užbaigta Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo infrastruktūros statyba. Bus įrengtas pirsas ir krantinė, sudarytos sąlygos vienu metu švartuotis trims jūrų keltams. Terminalo atstovai per metus žada krauti apie 6 mln. tonų krovinių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Klaipėdiečiams užkliuvo suplyšęs tentas
    Klaipėdiečiams užkliuvo suplyšęs tentas

    Miestiečiams kurį laiką akis badė ant miesto centre esančio pastato įėjimo į rūsį užmestas nudriskęs tentas. Pabrėžta, kad šis grožio nesuteikia. Svarstyta, kam apskritai jis reikalingas. ...

  • Kraustymąsi apsunkino audros padariniai
    Kraustymąsi apsunkino audros padariniai

    Uostamiesčio paplūdimiuose toliau tvyro kraustymosi nuotaikos – išvežamas inventorius. Darbams kiek kliudo praūžusi audra. Tenka atkasti smėliu užpustytus suolus, šiukšlių dėžes. ...

  • Kiek kainuos maudynės baseine?
    Kiek kainuos maudynės baseine?

    Miesto tarybos opozicijos atstovai sunerimo, kiek klaipėdiečiams reikės mokėti už apsilankymą naujame miesto baseine, kuris dar statomas. Siūlyta nustatyti ribą, kurios negalėtų peržengti būsimas koncesininkas. ...

    10
  • Siauroje gatvėje įstrigo vilkikas
    Siauroje gatvėje įstrigo vilkikas

    Siauroje Mažojo kaimelio gatvėje įstrigo į prekybos centrą prekes atvežęs vilkikas su priekaba. Taip nutiko, nes per arti įvažos į įstaigos kiemą buvo pastatytas automobilis. ...

    4
  • Jūrininkų prospekte prasidėjo remontas
    Jūrininkų prospekte prasidėjo remontas

    Uostamiestyje, Jūrininkų prospekte, ėmė plušėti kelininkai. Dėl darbų ribojamas eismas, tad vairuotojai turėtų būti atidūs. Gatvė bus atnaujinta kapitaliai – pakeista ne tik danga, bet ir apšvietimas. ...

    9
  • Kuršių nerijai grąžins pirmykštį vaizdą
    Kuršių nerijai grąžins pirmykštį vaizdą

    Nuo šio rudens Kuršių nerijoje bus atliekami didelio masto kraštovaizdžio tvarkymo darbai, skelbia dienraštis „Lietuvos žinios“. Per trejus metus planuojama atverti, suformuoti naujas erdves, pašalinti sumedėj...

    6
  • Sunerimo dėl pastato likimo
    Sunerimo dėl pastato likimo

    Menininkai, miesto valdžios atstovai susirūpino dėl pastato, kuriame anksčiau buvo įsikūręs Klaipėdos apskrities vyriausiasis policijos komisariatas, ateities. Baiminamasi, kad kultūros paveldo objektas gali būti visiškai suniokotas. ...

    6
  • Klaipėdos žalieji dėl medžių kirtimo tikisi susitikti su S. Skverneliu
    Klaipėdos žalieji dėl medžių kirtimo tikisi susitikti su S. Skverneliu

    Iniciatyvinės grupės „Už Klaipėdos medžius“ atstovai su plakatais ir garsiakalbiais rankose trečiadienį rinkosi prie paminklo vieningai Lietuvai „Arka“. Maždaug pusšimtis žmonių teigė siekiantys užkirsti kelią &bdquo...

    16
  • Į Lenkiją – gerinti sveikatos
    Į Lenkiją – gerinti sveikatos

    Nenutrūkstamas lietuvių desantas į Lenkijos pasienio miestelius turi naują tikslą – važiuojama ne tik pirkti maisto produktų, statybinių medžiagų, bet ir nesudėtingų operacijų ar sveikatinimo paslaugų. ...

    13
  • Ką pasiūlys atsinaujinęs fakultetas?
    Ką pasiūlys atsinaujinęs fakultetas?

    Prieš metus Klaipėdos universiteto (KU) Socialinių mokslų fakultete įvyko pokyčių. Dvi katedros – Politikos ir Komunikacijos mokslų – susijungė, o naujam padaliniui vadovauti ėmė doc. dr. Saulius Šiliauskas. Prabėgus metams...

    6
Daugiau straipsnių