Lenktynėse autobusas vėl liko trečias

Diena be automobilio uostamiestyje prasidėjo tradicinėmis lenktynėmis miesto gatvėmis. Varžytasi, kas greičiau – autobuso keleivis, automobilio ar elektromobilio vairuotojai ar dviratininkas – pasieks kelionės tikslą.

Geriausias laikas – 17 min.

Lenktynės vyko penktadienį, minint Dieną be automobilio, rytinio piko, kada transporto srautai miesto gatvėse yra didžiausi, metu. Iš „Smiltelės“ stotelės autobusas, automobilis, elektromobilis ir dviratininkai pajudėjo prieš 8 val. Jie turėjo įveikti 7,2 km atstumą ir pasiekti Manto gatvėje esančią „Universiteto“ stotelę.

Trasą dalyviai turėjo įveikti, griežtai laikydamiesi kiekvienai transporto rūšiai nustatytų taisyklių. Toks reikalavimas padeda objektyviai įvertinti, kaip kasmet keičiasi eismo sąlygos atskiroms transporto grupėms.

Pavyzdžiui, dviratininko greitis labai priklauso nuo dangos kokybės, įrengtų dviračių takų, jiems reikalingos infrastruktūros išvystymo. Būtent jis ir nugalėjo šiųmetines lenktynes miesto gatvėmis.

7,2 km trasą dviratininkai įveikė per 17 min. Jie šias lenktynes laimi trečius metus iš eilės. Tad iš lenktynių rezultatų galima spręsti, kad sąlygos važiuoti dviračiais mieste gerėja.

Antrasis finišą pasiekė elektromobilio vairuotojas. Trasą jis įveikė per 22 min. Tokį rezultatą nulėmė ir tai, kad elektromobiliai turi teisę važiuoti Tiltų gatve, priešingai nei įprasti automobiliai.

Trukdė nedrausmingi vairuotojai

Miesto autobusas, kaip ir praėjusiais metais, lenktynėse liko trečias. Distanciją jis nuvažiavo per 25 min. Būtent miesto autobuso rezultatai ir buvo didžiausia šių lenktynių intriga.

„Jei ir šiemet liks tokioje žemoje vietoje, galima manyti, jog tai nebuvo atsitiktinumas. Tokie rezultatai rodo, kad eismo sąlygos autobusams pastaraisiais metais pablogėjo“, – prieš lenktynes tvirtino viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis.

Ankstesniais metais vykusių lenktynių metu miesto autobusas yra užėmęs ir pirmą, ir antrą vietą.

Paskutinis šiemet kelionės tikslą pasiekė ir distanciją per 31 minutes įveikė automobilis.

„Kad ir ką bekalbėtų dviratininkai, eismo sąlygos jiems mieste yra neblogos, lyginant su kitais dalyviais. Šiemet dviratininkas vėl atvažiavo pirmas. Ekspreso autobusas, deja, važiavo lėčiau nei pernai. Pagrindinė priežastis – autobusams skirtą juostą užkimšę automobilių vairuotojai“, – apibendrino direktorius.

Pažeidėjams gresia sankcijos

Miesto autobusuose yra įrengtos vaizdo stebėjimo kameros, kurios fiksuoja ir eismą. Lenktynių metų užfiksuota medžiaga perduota policijai. Autobusams skirta juosta važiavusiems vairuotojams gresia sankcijos.

Finišą pasiekusius lenktynių dalyvius pasveikino miesto meras Vytautas Grubliauskas. Jiems įteikti prizai.

Viešoji įstaiga „Klaipėdos keleivinis transportas“ ir Klaipėdos universiteto Studentų sąjunga lenktynes miesto gatvėmis organizavo aštuntą kartą.

Dieną be automobilio nebuvo pamiršti ir mašinų vairuotojai. Jiems buvo sudaryta galimybė važiuoti miesto autobusais nemokamai.

Lenktynes miesto gatvėmis nugalėjo

2009 m. – automobilis

2010 m. – automobilis

2011 m. – nevyko

2012 m. – automobilis

2013 m. – autobusas

2014 m. – autobusas

2015 m. – dviratininkas

2016 m. – dviratininkas

2017 m. – dviratininkas

  Autobusas laikas, min. Automobilis laikas, min. Dviratis laikas, min. Bėgikas laikas, min. Elektromobilis laikas, min.
2009 2 26 1 25 3 27 4 34    
2010 2 21 1 15 3 30 4 31    
2011                    
2012 3 25 1 25 2 22 4 31    
2013 1 21 3 28 2 22 4 32    
2014 1 18 4 28 3 22 5 47 2 20
2015 2 28 4 37 1 23     2 28
2016 3 24 5 32 1 17 4 31 2 20
2017 3 25 5 31 1 17     2 22

 


Šiame straipsnyje: diena be automobiliolenktynės

NAUJAUSI KOMENTARAI

Javol

Javol portretas
Klausimelis savu valdybes chebrai ir milicinikams(Policija neleistu tokiu nesamoniu).Kuo skiriasi dviraciu takas,nuo dviraciu trasos.Koks leidziamas dviracio(u) greitis,vaziuojant dviraciu takais?

TAIGI

TAIGI  portretas
Išvada - liaudies išmintis - Kvailį ir ***********. Turbūt neverta ginčytis kad reikia skatinti ir vystyti ekologišką transportą. Autobuso dalyvavimas lenktynėse be prasmės. Jo laikas nurodomas grafike nebent būna trukdžiu. Dviratininkas (geriau tegu porelė) gerai būtų kad važiuotų į teatrą. O kad ir į darbą. Lai nebūna parkavimo problemos, tačiau meteo sąlygos ir prakaitas ne visada malonu. Elektromobilis - važiavimas su privilegija. Ir reiktų nepamiršti, jeigu jie ir važiavo ta pačia trasa, tai dviratininkas buvo vienas, elektromobilyje gal vienas gal keturi, o autobuse ne viena dešimtis. O jeigu taip visus visų autobusų keleivius susodinti ant dviračių ar į elktromobilius, koks būtų rezultatas ir vaizdas?
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių