Miesto gyvenimas prašosi kompromisų

  • Teksto dydis:

Pratintis prie laikinų eismo nepatogumų? Dar kartą keisti pakitusią transporto judėjimo schemą? Pirmąją Pilies tilto kapitalinio remonto savaitę šie klausimai tebėra tarp populiariausiųjų. Atsakymai iš savivaldybės pozicijos – rubrikoje „Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai“.

Rubrikos tikslas – užtikrinti nuolatinį miestiečių bei vietos valdžios bendravimą abiem pusėms patogiu būdu. Siekiama, kad ji taptų funkcionalia uostamiesčio gyventojų bei miesto vadovybės bendravimo erdve. Šiuosyk į klausimus atsako Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.

– Kaip sau norite, bet Pilies tilto rekonstrukcija ir viskas, kas su ja susiję, kelia daug klausimų. Kodėl negalima atverti senamiesčio automobiliams? Kodėl prioritetu vadinamas viešasis transportas – juk tai šią sritį kuruojančios viešosios įstaigos protegavimas?! Ką siūlote daryti senamiesčio verslininkams? Kodėl galų gale reikėjo tokių rimtų darbų imtis būtent dabar, prieš pat turizmo sezoną?

– Suprantu, jog nepatogumai, kad ir laikini, negali žadinti teigiamų emocijų. Tačiau šito ir nesitikėta. Kas vienam patogu ir malonu, kitam – peilis. Šitaip yra ir miesto gyvenime, kuriame turime suderinti tūkstančių žmonių interesus. Tad tokiais skaičiais ir operuojame skirdami prioritetą vienokiam ar kitokiam pasirinkimui.

Automobilininkų godas puikiai supranta kiekvienas vairuojantis. Tačiau, pripažinkime, kelionės nuo durų iki durų ne visais atvejais yra žūtbūtinė būtinybė. Tiltų gatve per valandą gali pravažiuoti 600 transporto priemonių – čia tuo atveju, jeigu autobusai senamiestyje nestotų. Dabar šia gatve važiuoja 200 transporto priemonių. Matome, kad rezervas ne toks jau ir didelis.

Miesto viešuoju transportu, kuris važiuoja Tiltų gatve, kasdien naudojasi 80 tūkst. keleivių. Pilies gatvės tiltu per dieną automobiliais keliaudavo iki 15 tūkst. keleivių. Sąmokslo teorijas paneigia elementari aritmetika.

Tilto remontas buvo nesyk aptartas ir neišvengiamas. Šiltesnis metų laikotarpis – ne tik turizmo, bet ir statybos bei remonto darbų sezonas. Žinoma, būtų puiku, jeigu jie Lietuvoje nesutaptų, tačiau yra būtent taip, ir ne tik mūsų šalyje. Ką galima daryti? Be kita ko, kūrybiškai žvelgti į turizmo verslo bei visų susijusių paslaugų vystymą ir žmogiškai – į bendravimą, elgesį kelyje. Čia norėčiau pasidžiaugti, kad vairuotojai ant Mokyklos gatvės tilto elgiasi supratingai ir piko metu praleidžia vieni kitus, nepaisydami pirmumo teisės.

Manau, sutiksite, kad tik praėjus septynioms dienoms be tilto daryti visaapibendrinančias išvadas ar juo labiau drastiškai keisti savaitę galiojančias transporto eismo schemas nėra pats racionaliausias sprendimas. Tačiau, kaip ir buvo minėta pačioje pradžioje, esant neišvengiamam poreikiui ir būtinybei, būtų ieškoma galimybių jas patobulinti.

Kalbant apie infrastruktūros turizmo sezonui paruošimą, laikinojo tilto per Danę projektavimo darbai įpusėjo. Jį planuojama pastatyti gegužę. O Pilies tilto remontas – beje, jo paruošiamieji darbai pradėti praėjusių metų paskutinįjį ketvirtį – jau pirmąją savaitę po uždarymo greitai pajudėjo: jau nuardyta pusės tilto asfaltbetonio danga, atraminė sienelė, tvarkomas tilto valdymo paviljonas. Kol kas netikėtumų nepasitaikė, tad jau netrukus bus matyti, kokios būklės yra tilto konstrukcinė dalis.

– Kodėl neskiriama lėšų autobusų stotelėje Jaunystės gatvėje pastatyti paviljoną? Paviljonas ten labai reikalingas. Tai galinė stotelė, kurioje žmonės kartais laukia ir ilgiau, bet pasislėpti nuo lietaus, vėjo nėra kur.

– Paviljonų statymas taip pat susijęs su keleivių srautais. Pirmiausia jie įrengiami tose stotelėse, kuriose autobusų laukia daug žmonių. Jūsų minima stotelė bendrajame miesto viešojo transporto infrastruktūros tinkle šių metų vasarį pagal populiarumą buvo 45-a iš visų 408. Taigi, planuojant infrastruktūros plėtrą, ir čia tenka vadovautis statistika. Tačiau, be abejo, bendrasis siekis yra užtikrinti patogias sąlygas visame mieste, todėl dėkojame už pastebėjimą! Beje, šiemet savivaldybė plės stotelių tinklą mieste, atsiras 7–10 naujų stotelių.

– Kokia situacija su daugelį metų neasfaltuotomis, neapšviestomis Saulės, Spindulio, Saulėlydžio gatvėmis Paupio gyvenvietėje? Ar jos kam nors įdomios? Ar šiemet ketinama jas pradėti asfaltuoti, įrengti apšvietimą?

– Asfaltuoti nurodytų gatvių šiuo metu nėra numatyta. Tačiau skubu patikinti, kad gyvenvietės reikalai tikrai nėra pamiršti, o naujai rekonstruota Joniškės gatvė ir dviračių takas bei šiemet vykdomas gyvenvietės prijungimas prie miesto vandentiekio ir šilumos tinklų turėtų prisidėti prie šios miesto dalies patrauklumo. Kalbant apie uostamiesčio gatves, apie 11 proc. jų vis dar nėra asfaltuota. Pastaruoju metu nemažai šių darbų atlikta Smeltės kvartale, šitaip kompensuojant ilgametę dėmesio stoką, kol ši miesto dalis buvo įtraukta į uosto rezervinę teritoriją. Beje, prie smulkesnių gatvių asfaltavimo paspartinimo galėtų prisidėti ir gyventojai – pavyzdžiui, Rokiškio gatvės gyventojai patys pasisiūlė prisidėti prie jos rekonstrukcijos.

Informacija

Klausimus rubrikai "Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai" siųskite el. paštu merui@kl.lt. Jų sulaukiama gerokai daugiau nei yra vietos puslapyje, tad dalis atsakoma asmeniškai, o aktualūs gausesnei grupei rubrikoje publikuojami vėliau. Dienraščio „Klaipėda“ pirmadienio leidinyje rubrika pasirodo kas dvi savaites, artimiausiu metu – balandžio 7-ąją.



NAUJAUSI KOMENTARAI

klaipedietis

klaipedietis portretas
Ne laikas dabar pešiotis dėl eismo. Kodėl visiškai neparuošti "namų darbai"? Kad tiltą reiks remontuot jau senai aišku. Kodėl per tiek metų nepasistūmėta Bastionų gatvės tiesime ir naujo tilto statybose? Ar kiltų dabar tokios problemos, atsakau - ne. Kodėl akcentuojamas būtent eismas ant mokyklos g. viaduko? Tiesioj ir plačioj gatvėj nebus tų problemų. Problemos yra užvažiavimuose ant viaduko ir sendvario žiede. Kas per tiek metų padaryta su žiedu? Vėlgi nieko. Kas padaryta su nesveikai pavojingu (sudarančiu kamščius) posūkiu važiuojant Liepų g. nuo centro ir norint užkilti ant viaduko? Ką noriu pasakyt, jei viso miesto transporto vystymas būtų kompleksiškas, nekiltų tokių problemų laikinai remontuojant kažkokią dalį. p.s. "laikinai" čia įdomiai gaunas. pvz. jei vairuotojas teises išlaiko būdamas 20 metų ir važinėja sakykim iki 60m., tai 1/40 jo vairavimo stažo be vienos iš pagrindinių miesto magistralių - manau jau nebe laikinai.

tiltas

tiltas portretas
kažkaip tenka vaziuoti piko metu pro mokyklos tiltą - jokios tragedijos nematau. o ne pik metu apskritai - normalus ten susisiekimas. tiesa, tenka lanką padaryti, bet kaip ir meras sako - pripratom gyventi masinoje nuo duru iki duru. Manau, tilto remontas siltuoju metu puiki proga isistraukti dviracius, ar daugiau pasivaikscioti pesciomis. ir sveikiau, ir pigiau, ir dar nuotaika pakelia ;

teisybe

teisybe portretas
Nieko nepadarysi verslas yra aukščiau žmogaus, kur pinigai ten kompromisai...
VISI KOMENTARAI 5
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Azijoje viešėjusiai klaipėdietei nustatyta vidurių šiltinė
    Azijoje viešėjusiai klaipėdietei nustatyta vidurių šiltinė

    Azijoje viešėjusiai klaipėdietei nustatyta vidurių šiltinė, ji gydoma ligoninėje, penktadienį pranešė LNK Žinios. ...

  • Ciklonas suks „garbės ratus“
    Ciklonas suks „garbės ratus“

    Sinoptikai gerų naujienų neturi. Savaitgalį Klaipėdą vėl užklups gausūs krituliai – lietus su šlapdriba, neišvengsime ir stiproko vėjo. Saulė pasirodys gal tik ateinantį trečiadienį. ...

  • Geležinio žmogaus fenomenas: skrydis iš 11-o aukšto
    Geležinio žmogaus fenomenas: skrydis iš 11-o aukšto

    Klaipėdietis Kirilas Trofimovas iškrito pro viešbučio langą iš vienuolikto aukšto. Nelaimė nutiko viename Kinijos mieste, kur vyras lankėsi darbo reikalais. Stebuklas yra tai, kad jis ne tik liko gyvas, bet neįtikėtinomis val...

    2
  • Dalį pontonų perduos irkluotojams
    Dalį pontonų perduos irkluotojams

    Dalis pontonų, prie kurių vasarą Dangėje švartavosi regatos "The Tall Ships Races" burlaiviai, bus perduoti naudotis Klaipėdos irklavimo centrui. Ką daryti su likusiais, bus svarstoma. ...

  • Poliklinika turėtų įsikurti naujame pastate
    Poliklinika turėtų įsikurti naujame pastate

    Naujas pastatas Klaipėdos Jūrininkų sveikatos priežiūros centrui turėtų iškilti sklypuose Birutės g. 5 ir 5A  – tokiam variantui šiandien, spalio 17 d., pritarė Savivaldybės tarybos kolegija. Sprendimas priimtas atsižvelgus ...

    1
  • Klaipėdos gyventojus kvies sportuoti
    Klaipėdos gyventojus kvies sportuoti

    Kiti metai Klaipėdoje, kuriai suteiktas Europos sporto miesto titulas, bus skirti sportui. Ta proga didesnis dėmesys bus skiriamas fizinį aktyvumą ir sveiką gyvenseną skatinantiems renginiams. ...

    2
  • Kviečia kreiptis nukentėjusius nuo potvynio
    Kviečia kreiptis nukentėjusius nuo potvynio

    Potvynio priežastis bei galimus jo suvaldymo būdus, jei ateityje gamtos stichija pasikartotų, turi įvardinti nepriklausomi ekspertai – sako Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas. Savivaldybės administracijai duotas pavedimas nedelsiant organizuoti ...

    8
  • Neringiškis Lietuvą garsins Afrikoje
    Neringiškis Lietuvą garsins Afrikoje

    Neringos 56-ojo gimtadienio renginiai lemtingi taps neringiškiui Karoliui Košiui, kuris savaitgalį pradės pusmetį truksiančią kelionę motociklu į Pietų Afrikos Respubliką. ...

    1
  • Dėl gatvės remonto – spūstys
    Dėl gatvės remonto – spūstys

    Pastarosiomis dienomis vakarinio piko metu prie geležinkelio viaduko per Manto gatvę nusidriekia automobilių eilės, važiuojant nuo miesto centro į šiaurę. ...

    15
  • Po sunkių ligų – į modernų reabilitacijos skyrių
    Po sunkių ligų – į modernų reabilitacijos skyrių

    Klaipėdos jūrininkų ligoninėje sunkiomis ligomis sergantiems pacientams sudarytos dar geresnės reabilitacijos sąlygos. ...

    6
Daugiau straipsnių