Maršrutai keistis neturėtų
Rugsėjo pradžioje baigiasi savivaldybės ir vežėjų, teikiančių greito pavėžėjimo paslaugą, sutartys. Dabar po miestą kursuoja trijų maršrutų – 6, 8, 9 – maršrutiniai taksi.
Miesto mero pavaduotojas Artūras Šulcas informavo, kad tokia paslauga uostamiestyje išliks, tačiau pokyčių bus daug.
"Maršrutai keistis neturėtų. Nebent bus pakoreguoti važiavimo dažniai. Gali būti, kad ne piko metu maršrutiniai taksi kursuos dažniau, nes keleivių yra mažiau ir didelių autobusų "stumdyti" neapsimoka", – teigė vicemeras.
Viešoji įstaiga "Klaipėdos keleivinis transportas" ruošiamas naujo konkurso sąlygas vežėjams išrinkti pristatė miesto vadovams. Pagal jas vadinamieji mikriukai bus įtraukti į bendrą miesto viešojo transporto sistemą. Šiose transporto priemonėse galios elektroninis bilietas.
Tačiau A.Šulcas patikino, kad maršrutinių taksi bilieto kaina, kaip yra dabar, išliks didesnė nei autobusų. Taip pat čia nebus taikomos nustatytos lengvatos mokiniams, pensininkams.
"Dar negalime pasakyti, ar maršrutinio taksi bilieto kaina išliks tokia, kokia yra dabar. Tačiau ji bus didesnė nei autobusų. Keleivis moka daugiau, bet kelionės tašką pasiekia greičiau", – komentavo vicemeras.
Pakeis apmokėjimo sistemą
Keleiviams bus sudaryta galimybė internetu stebėti, kurioje vietoje važiuoja reikiamas maršrutinis taksi ir kada pasieks tam tikrą tašką.
Transporto priemonėse privalės būti sumontuotos vidinės ir išorinės vaizdo stebėjimo kameros.
"Dažnai kyla kitų eismo dalyvių nepasitenkinimas, kad maršrutinių taksi vairuotojai manevruoja pavojingai, sustoja neleistinose vietose, trikdo eismą. Tai bus išspręsta", – pabrėžė vicemeras.
A.Šulco nuomone, tvarkos daugiau atsiras ir dėl to, kad greitųjų maršrutų paslaugą teikiantiems vežėjams bus mokama ne už pervežtą keleivių skaičių, o nuvažiuotą kelią. Taip atsiskaitoma ir su didžiųjų autobusų vežėjais.
"Dabar maršrutinių taksi vairuotojai važiuodami manevruoja bet kaip, nes vyksta keleivių ir pinigų medžioklė. Pakeitus apmokėjimo sistemą, tokių dalykų nebeliks. Maršrutinių taksi vairuotojams bus svarbu nuvažiuoti iš taško į tašką ir už tai bus mokama. Numatytos ir sankcijos, jei nepasieks galutinės stotelės laiku. Turėtų būti mažiau makalynės miesto gatvėse", – prognozavo vicemeras.
Tačiau A.Šulcas pabrėžė, kad maršrutiniai taksi, kaip ir iki šiol, galės keleivius paimti ir išleisti ne tik autobusų stotelėse. Svarbiausia, kad toje vietoje nebūtų draudžiama sustoti.
Reikalaus naujų mašinų
Veikiausiai didžiausias iššūkis maršrutinių taksi savininkams bus įsigyti visiškai naujas transporto priemones. Tai bus vienas konkurso sąlygų reikalavimų.
"Manome, kad klaipėdiečiai nusipelnė važiuoti visiškai naujomis transporto priemonėmis. Atlikome skaičiavimus. Kadangi sutartis su naujais vežėjais bus sudaryta penkeriems metams su galimybe pratęsti dar pustrečių, per šį laiką nauja transporto priemonė ne tik atsipirks, bet ir duos pridėtinę vertę savininkui", – pabrėžė vicemeras.
Paklaustas, ar dėl naujų konkurso sąlygų diskutuota su maršrutinių taksi atstovais, jis atsakė: "Apie tai, kad rugsėjį baigiasi sutartis ir bus taikomi griežtesni reikalavimai, kalbame jau metus. Visi dabartiniai maršrutinių taksi paslaugos teikėjai galės dalyvauti naujame konkurse. Mūsų ambicija ir vizija, kad klaipėdiečiai turėtų viską, kas geriausia."
A.Šulcas atkreipė dėmesį, kad didieji miesto autobusai atnaujinami kasmet.
"Siekiame, kad visas viešasis transportas būtų naujas ir pamažu einame to link. Maršrutinių taksi sektorius yra pats seniausias, chaotiškiausias ir prasčiausias, o turi tapti pats geriausias", – akcentavo mero pavaduotojas.
Vis dar tariamasi, kaip turėtų atrodyti maršrutiniai taksi. Kol kas sprendimo priimta nėra. Tačiau pabrėžiama, kad jie neturėtų labai skirtis nuo didžiųjų miesto autobusų.
Naujausi komentarai