Tikslas – kokybė ir komfortas
Tos prieš septynerius metus suplanuotos ir prieš penkerius metus pradėtos reformos esmė – suteikti maršrutiniams taksi visai kitą kokybę.
Tai bus naujomis, žemagrindėmis transporto priemonėmis vežanti, greita, tačiau kelių eismo taisyklių besilaikanti viešojo transporto rūšis.
Naujuosiuose maršrutiniuose taksi bus galima atsiskaityti ne tik viešojo transporto e.bilietu, tačiau ir bekontakte bankine kortele, mobiliuoju telefonu.
Visas tas galimybes (ir daugelį kitų patogių keleiviams pasirinkimų) suteiks diegiama nauja elektroninio bilieto sistema.
Su bendra viešojo transporto sistema suderintas spalvinis sprendinys, vidinės ir išorinės filmavimo kameros, uniformuoti ir mandagūs vairuotojai iš esmės pakeis Klaipėdos viešojo transporto įvaizdį ir paskatins išbandyti mūsų sistemą net ir pačius labiausiai užsispyrusius asmeninių automobilių vairuotojus.
Perteklių – į priemiestį
Pirmajame etape, 2012-aisiais, buvo sumažintas maršrutinių taksi skaičius mieste nukreipiant juos į naujai sukurtus privežamuosius priemiesčio maršrutus. Ten nebūtina leisti didelius autobusus – keleivių srautai ten maži, juos puikiai gali vežti mažos talpos transportas.
Tada aiškią politinę lyderystę parodė Klaipėdos meras ir miesto savivaldybės administracijos direktorė. Kartu su rajono politikais jie sutarė dėl priemiesčio maršrutų ir kompensacijų už transporto lengvatas (lengvatos mieste ir priemiestyje pagal įstatymą skiriasi), taip pat ir dotacijų, ten, kur jos būtinos, mokėjimo.
Buvo realizuotas ir socialiai jautrus, ir ekonomiškai racionalus maršrutinių taksi pertvarkos pirmojo etapo sprendimas, kuris, kaip laikas parodė, visiškai pasiteisino.
Į gatves grįš "penktukas"
Maršrutinių taksi pertvarka bus užbaigta 2018-aisiais. Jos esmė – maršrutiniai taksi važinės pagal tvarkaraštį, vežėjams bus mokama pagal ridą, vairuotojų iš keleivių surenkamus pinigus administruos viešoji įstaiga "Klaipėdos keleivinis transportas".
Maršrutiniai taksi papildys dabartinę miesto autobusų ekspresų (5E, 6E ir 8E) sistemą, važiuos ne piko metu, kai važiuoti didelės talpos autobusais ekspresų maršrutais dėl nedidelio keleivių srauto ekonomiškai neapsimoka.
Taigi papildomai atsiras 5-asis maršrutinis taksi, važiuojantis Šilutės plentu per Kauno gatvę į Taikos prospektą ir toliau. Visi vežėjai parinkti atvirame konkurse, kuriame dalyvavo Lietuvos ir užsienio įmonės.
Dėl suprantamų priežasčių siekiame, jog atsiskaitoma grynaisiais pinigais tokiame maršrutiniame taksi būtų kuo rečiau. Todėl ekonominėmis priemonėmis skatinsime naudotis elektroniniais kartiniais ir terminuotaisiais bilietais. Toks terminuotasis bilietas suteiks teisę be papildomo mokesčio važiuoti ir miesto autobusais. Taigi vieningoje Klaipėdos viešojo transporto sistemoje bus trijų rūšių elektroniniai bilietai: miesto, priemiesčio ir maršrutinio taksi.
Naujas bilietas – sistemos pagrindas
Iki šiol mieste ir priemiestyje naudojamės elektroninio bilieto sprendimu, kuris buvo prieš gerą dešimtmetį nupirktas trims miestams – Vilniui, Kaunui ir Klaipėdai.
Jau tada toks jis nebuvo pats moderniausias sprendimas, o dabar jis tapo rimta kliūtimi tobulinti mūsų viešojo transporto sistemą. Senojo bilieto neįmanoma pritaikyti atsiskaityti maršrutiniame taksi. Yra ir kitų esminių senojo bilieto bėdų, dėl kurių mes turime jį keisti.
Maršrutinių taksi integracijos starto diena priklauso nuo naujojo bilieto įdiegimo terminų. Konkurse parinkti vežėjus ir jiems pagaminti naujas transporto priemones reikia mažiau laiko nei sukurti ir įdiegti naują e.bilieto sprendinį.
Kaip ten bebūtų, planuojame, kad jau artėjantį pavasarį visiškai naują sistemą jau bus galima išbandyti.
Mūsų vizija
Naujos e.bilieto sistemos kontūrai jau aiškiai matosi, tačiau žvelgiame ir į tolimesnę viešojo transporto ateitį.
Įstaiga aktyviai dalyvauja parengiamuosiuose Klaipėdos miesto koordinuoto eismo valdymo sistemos kūrimo darbuose.
Siekiame, jog būsima valdymo sistema atsižvelgtų į viešojo transporto poreikius ir taip leistų saugiai padidinti vidutinį greitį ir užtikrinti tikslesnį tvarkaraščio laikymąsi.
Užmiestyje protingą vieningos regioninės viešojo transporto sistemos plėtros ribą matome vienos valandos kelionės autobusu iki Klaipėdos miesto atstumu: tai ribinis atstumas, kuriuo žmonės dar gali kasdien važinėti į darbą Klaipėdoje.
Tam, be abejo, reikėtų tęsti aktyvų miesto ir aplinkinių savivaldybių politikų bendradarbiavimą, ieškant visoms pusėms naudingo sprendimo. Atskira perspektyvi darbo kryptis – intermodalinė keltų ir priemiestinio geležinkelio bilietų bei tarpmiestinių autobusų integracija su mūsų bilietu.
Naujausi komentarai