Nori naujų keltų linijų iš Klaipėdos į Švediją

Uosto direkcija analizuos laivybos linijos iš Klaipėdos į Švedijos uostus perspektyvas. Svarstoma galimybė pradėti naują laivybos liniją į Malmės uostą. 

Uosto direkcija analizuos laivybos linijos iš Klaipėdos į Švedijos uostus perspektyvas.

Šiuo metu Lietuvą ir Švediją jungia viena jūrų keltų laivybos linija – tarp Klaipėdos ir Karlshamno. Ji nėra pati patogiausia. Švedijos pramoniniai centrai nuo Karlshamno yra tolokai. Ne itin patogus šis uostas ir keleivinei laivybai, nes didžiausias turistų traukos centras – Švedijos sostinė Stokholmas nuo Karlshamno taip pat tolokai.

Praeityje yra buvusi jūrų keltų linija tarp Klaipėdos ir Stokholmo. Keleivių srautas čia buvo pakankamas, bet dėl krovinių stokos neatsipirko išlaidos. Neatmetama galimybė, kad ateityje iš Klaipėdos į Švediją gali atsirasti ir naujų keltų linijų.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija netrukus užsakys atlikti laivybos linijos tarp Klaipėdos ir Karlshamno studiją. Bus siekiama išsiaiškinti, kokią įtaką laivyba su Švedija ateityje gali turėti Klaipėdos uosto plėtrai.

Vykdant studiją bus bandoma analizuoti keltų laivybos linijos tarp Klaipėdos ir Karlshamno augimo tempus nuo 2015 iki 2030 metų. Ši studija iš dalies susijusi ir su netrukus pradėsiančiu veikti nauju keleivių ir krovinių terminalu Klaipėdoje.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktorius Algirdas Kamarauskas teigė, kad Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo infrastruktūros įrengimas de facto jau baigtas. Šiais metais turėtų įvykti ir šio objekto pridavimo procedūra. Terminalo operatorius – bendrovė "Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas" lygiagrečiai įrenginėja terminalo aikšteles, rengia keleivių ir krovinių aptarnavimo patalpas.

Vykdant planuojamą užsakyti Uosto direkcijos studiją bus analizuojama ir alternatyvi laivybos linija iš Klaipėdos į kitą Švedijos uostą – Malmę. Karlshamnas nuo Klaipėdos yra už 413 kilometrų. Tiesus atstumas nuo Klaipėdos iki Malmės – 510 kilometrų. Malmės privalumas yra tai, kad jis arčiau Švedijos pramoninių centrų ir visiškai šalia Danijos sostinės Kopenhagos.

Galimybė iš Klaipėdos į Malmę kursuoti jūrų keltui yra reali. Šis uostas yra netgi arčiau nei Kylis. Nuo Klaipėdos iki Kylio – 719 kilometrų. Nepaisant to, keltai tarp šių uostų plaukioja kasdien.

Bus analizuojamos įvairių tipų keltų plaukiojimo iš Klaipėdos į Malmę galimybės. Dabar iš Klaipėdos uosto plaukioja ro ro ir ro-pax keltai, tai yra tie laivai, kurie gabena tik krovinius arba krovinius ir keleivius. Bus analizuojama situacija, ar tikslinga būtų iš Klaipėdos į Malmę plaukioti pax+personal car, tai yra keleiviams su privačiais automobiliais, taip pat car carrier, tai yra krovininiams automobiliams su vairuotojais. Tokio tipo keltai plaukioja tarp daugelio Baltijos jūros Vakarų Europos ir Šiaurės jūros uostų.

Pagal šių metų veiklos rodiklius Klaipėda yra pirmaujantis uostas rytinės Baltijos jūros regione, įskaitant ir Rusijos uostus, pagal ro ro krovinių gabenimus. Per 10 mėnesių regionui teko 12 mln. 717 tūkst. tonų šio tipo krovinių srauto. Klaipėdos uosto ro ro srauto dalis sudarė 3,9 mln. tonų, Talino – 3,1 mln. tonų. Trečias pagal ro ro srautą – Ventspilio uostas – 1,6 mln. tonų. Sankt Peterburgo ir Ust Lugos ro ro krovinių srautas sudarė po 1,1 mln. tonų. Beveik 800 tūkst. tonų ro ro krovinių gabenta ir per Kaliningrado uostą. Menkiausias ro ro krovinių srautas yra Rygos uoste – apie 500 tūkst. tonų. Jį aplenkė net Liepojos uostas (598 tūkst. tonų), turintis laivybos linijas į Vokietiją.

Pagal keleivių srautus Klaipėdos uostas šviesmečiais atsilieka nuo Talino. Klaipėdoje per 10 mėnesių lankėsi 277 tūkst. keltų keleivių, kai Taline jų buvo 7,8 mln. Netgi Rygoje, kur ro ro krovinių mažai, apsilankė gerokai daugiau negu Klaipėdoje – beveik 660 jūrų keltų keleivių.

Pastatytas Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas suteikia vilčių, kad iš mūsų uosto atsiras naujų keltų laivybos linijų, kuriose dominuos ne vien kroviniai, bet ir keleiviai. Užkulisiuose kalbama, kad į Klaipėdos uostą gali atsirasti naujo operatoriaus – galbūt "Stena Line" ar kurio nors kito naujos linijos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

ricka

ricka portretas
taigi,tiesasakai

ricka

ricka portretas
taigi,tiesasakai

jojo

jojo portretas
keltas i stokholma is klaipedos butu gera alternatyva, manau padaugetu turistu kardinaliai, nes dabar svedam vaziuoti toloka is stokholmo i karlshamna ir kam gaisint laika kai pries nosi keltas i ryga arba talina. Taip ir lieka Lietuva uz borto. O jei dar atsirastu stena line linija i lt tai butu sviesmeciu i prieki. Negeda butu ir pries uzsieniecius, parekomenduoti plaukti i musu sali, nes dabar kai tokie braskantys ir sovietmecio laiku keltai kursuoja net geda. Pavydim mes latviam, estam ir lenkam, va jie tai turi ir kainas ir keltus superinius.
VISI KOMENTARAI 3
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Vaikų žaidimų aikštelėse – nesaugu?
    Vaikų žaidimų aikštelėse – nesaugu?

    Šiemet įrengta vaikų žaidimų aikštelė verkiant prašosi remonto. Mamos nerimauja, kad žaisdami su nesaugiais įrenginiais vaikai gali nukristi ir smarkiai susižeisti. ...

  • Akiplėšoms uostamiestyje – gėdos ženklas
    Akiplėšoms uostamiestyje – gėdos ženklas

    Dėl vietos po saule savo transporto priemonėms klaipėdiečiai demonstruoja neregėtą išmonę – akiplėšų automobiliai ne tik apmėtomi kiaušiniais ar apkaišomi įvairiausiais rašteliais, įžūliausieji savo ma&sca...

    14
  • Sporto metai išjudino sporto bazių tvarkymą
    Sporto metai išjudino sporto bazių tvarkymą

    Dienraštis "Klaipėda" tęsia rubriką "Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai", kur tradiciškai skelbia miesto mero Vytauto Grubliausko ir savivaldybės administracijos atsakymus į skaitytojų klausimus. Šį kartą į s...

    5
  • Kur išmesti saldainio popieriuką?
    Kur išmesti saldainio popieriuką?

    Kaip rūšiuoti, mokykliniuose vadovėliuose nerašoma, todėl žinios apie atliekų tvarkymą moksleivius pasiekia per specialias paskaitas. ...

  • Uosto direkcijai socialiniai reikalai neberūpės
    Uosto direkcijai socialiniai reikalai neberūpės

    Vyriausybėje svarstytas įstatymų paketas dėl dalies valstybės įmonių, tarp jų ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, pertvarkymo į akcines bendroves. ...

    7
  • Uostamiesčio kapinėse – konteinerių ralis
    Uostamiesčio kapinėse – konteinerių ralis

    Klaipėdiečiai ir aplinkinių miestų gyventojai jau gerą savaitę traukia į uostamiesčio kapines tvarkyti artimųjų kapų. Uostamiesčio savivaldybės Kapinių priežiūros skyrius perspėja gyventojus, jog lapkričio 1-ąją, Visų šventųjų die...

    6
  • Lietuvius vilioja darbas prestižiniuose laivuose
    Lietuvius vilioja darbas prestižiniuose laivuose

    Užsienyje atsiveria naujos galimybės Lietuvos verslui ir atsakingiems žmonėms. ...

    7
  • Klaipėda neteks ES paramos?
    Klaipėda neteks ES paramos?

    Po susitikimo su vidaus reikalų viceministru Dariumi Urbonu Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas liko sukrėstas. Pasirodo, ES projektams įgyvendinti skirtos lėšos vis dar neįsisavintos, o uostamiesčiui iškilo reali grėsmė netekti paramo...

    112
  • Klaipėdoje pradedamas šildymo sezonas
    Klaipėdoje pradedamas šildymo sezonas

    Klaipėdoje pradeda šilti ir gyventojų radiatoriai. Savivaldybės administracijai paskelbus apie oficialią šildymo sezono pradžią prižiūrėtojai šilumą daugiabučiuose namuose paprastai įjungia per vieną ar dvi dienas. ...

    40
  • Kruiziniai laivai atsisveikino su Klaipėda
    Kruiziniai laivai atsisveikino su Klaipėda

    Paskutinio kruizinio laivo „Marco Polo“ apsilankymu penktadienį Klaipėdoje uždarytas 2018 m. kruizinių laivų turizmo sezonas. ...

    5
Daugiau straipsnių