Oro linijas vilios lipdukai

Klaipėdos regiono savivaldybės šiemet vėl puoselėja viltis, kad į Palangos oro uostą pavyks pritraukti naujų skrydžių. Reisus iš Londono septynios merijos prisivilioti bando dar nuo 2012-ųjų ir kasmet šiam tikslui skiria šimtus tūkstančių litų. Tačiau paradoksas – lėšos vis lieka nepanaudotos.

Klaipėdos regiono savivaldybės šiemet vėl puoselėja viltis, kad į Palangos oro uostą pavyks pritraukti naujų skrydžių. Reisus iš Londono septynios merijos prisivilioti bando dar nuo 2012-ųjų ir kasmet šiam tikslui skiria šimtus tūkstančių litų. Tačiau paradoksas – lėšos vis lieka nepanaudotos.

Vėl numatė lėšų skrydžiams

Viliamasi, kad jau šiemet bus sudaryta sutartis su skrydžių organizatoriais dėl maršruto Palanga–Londonas–Palanga. Projektui "Klaipėdos regiono pasiekiamumo didinimas" Klaipėdos miesto, Klaipėdos rajono, Kretingos rajono, Neringos, Palangos, Skuodo rajono ir Šilutės rajono savivaldybių administracijos pritarė dar 2012-aisiais.

Nuo to laiko kiekvienų metų pradžioje šių savivaldybių asociacijos "Klaipėdos regionas" narės numato skirti lėšų naujų skrydžių atsiradimui.

Šiemet sausio pabaigoje Klaipėdos savivaldybės taryba numatė, kad 2015-aisiais uostamiestis naujosios skrydžių krypties atsiradimui skirs 135 tūkst. litų, tai yra daugiau nei 39 tūkst. eurų.

Visos savivaldybės kartu per metus projektui įgyvendinti skirs per 115 tūkst. eurų, arba 400 tūkst. litų.

Klaipėda – pagrindinis partneris

Savivaldybių asociacijos sutartis įsigalios tada, kai visos savivaldybės pritars siūlomiems sutarčių projektams, kuriuose numatoma kiekvienai savivaldybei teksianti lėšų suma.

Vykdant projektą, kurio metu bus bandoma į Palangą pritraukti skrydžių iš Londono, uostamiesčio savivaldybė taps pagrindiniu partneriu.

"Klaipėdos savivaldybei bus suteikti visi įgaliojimai vykdyti viešuosius pirkimus iki pat sutarties pasirašymo. Reikalui esant, savivaldybė galės suteikti įgaliojimus viešuosius pirkimus vykdyti valstybės įmonei "Lietuvos oro uostai", – informavo Klaipėdos savivaldybės Tarptautinių ryšių, verslo plėtros ir turizmo skyriaus vedėja Eglė Deltuvaitė.

Reali tikimybė – tik šiemet

Nuo 2012-ųjų, kai buvo pritarta planams didinti oro maršrutų į pajūrį skaičių, kiekviena savivaldybė kasmet numatydavo dešimtis ir šimtus tūkstančių litų, kuriuos ir planavo skirti šiam tikslui.

Vis dėlto iki pat šių metų nepavyko rimtai sudominti nė vieno skrydžių organizatoriaus galimybe iš Londono skrendančius lėktuvus nutupdyti Palangoje.

Savivaldybės darbuotojos teigimu, miestai kasmet planuodavo, tačiau realios galimybės, kad atsiras taip laukiama nauja skrydžių kryptis, nebuvo. Esą tik šiemet ėmė ryškėti realūs susitarimo kontūrai.

E.Deltuvaitės teigimu, anksčiau neretą skrydžių organizatorių baugino tai, jog teks sudaryti sutartį su septyniomis savivaldybėmis. Šis klausimas išspręstas savivaldybių asociacijos "Klaipėdos regionas" savivaldybių sutartimi, kai vienas miestas tampa pagrindiniu partneriu ir administruoja projekto vykdymą.

"Manome, kad lūžis įvyko ir nusprendus sujungti visus Lietuvos oro uostus. Būtent šis sujungimas davė atspirtį, nes dabar derybose dalyvauja ir Palangos oro uostas", – pabrėžė skyriaus vedėja.

Pinigus naudojo kaip išmanė

Kasmet nieko nepešdavusios savivaldybės vis sutaupydavo suplanuotas lėšas, mat, neradus progų lėktuvus iš Londono nukreipti į Palangą, planuotiems darbams neprireikdavo ir numatytų tūkstantinių sumų.

Tiesa, šie pinigai niekur neišgaruodavo. E.Deltuvaitės teigimu, būdavo panaudojami kitur arba sutaupomi.

"Savivaldybės suplanuotus pinigus naudojo kas kam. Šios lėšos buvo perskirstomos tai kelių remontui, tai kam kitam", – dėstė pašnekovė.

Ir viešinimui, ir regatai

Uostamiesčio savivaldybė šiemet jau trečią kartą suplanavo projekto įgyvendinimui teksiančias lėšas.

"Šie metai yra tretieji. 2012-aisiais buvo pritarta projektui, tačiau pinigų tada dar nebuvo numatyta", – paaiškino Klaipėdos savivaldybės Strateginio planavimo skyriaus vedėja Indrė Butenienė.

2013-aisiais Klaipėda naujų skrydžių atsiradimo užtikrinimui buvo numačiusi 135 tūkst. litų iš miesto biudžeto, tačiau dėl nesėkmingų derybų šių pinigų neprireikė.

Minėta sumos dalis – 60 tūkst. litų – atiteko verslumo projektams rengti, o už 8 tūkst. litų buvo sukurtas filmas apie Klaipėdą.

"Likusi dalis liko nepanaudota ir sutaupyta kaip likutis", – teigė I.Butenienė.

Praėjusiais metais uostamiesčio suplanuotos lėšos buvo skirtos miestų partnerystės renginiams, vykusiems spalio 8–10 d., miesto pristatymui kitiems miestams - partneriams bei šiemet Klaipėdą papuošiančios didžiųjų burlaivių regatos "The Tall Ships Races" organizavimui.

"Iš esmės, tie pinigai buvo arba nepanaudojami, arba skiriami tai pačiai miesto rinkodarai, tik kitiems darbams", – pabrėžė pašnekovė.

Tikimasi, kad šiemet skirtų tūkstančių perskirstyti jau nebeprireiks ir jie bus panaudoti numatytam tikslui.



NAUJAUSI KOMENTARAI

ąec

ąec portretas
kol ši valdžia bus - nieko gero nesulauksit, ne jūs jai rūpit

Tas Palangos oro uostas

Tas Palangos oro uostas portretas
tikra Prieblandos zona.Viskas nematoma ir neįžiūrima.Ta prasme: lygtai yr-lyg tai nėr..Pradedant skeletais glūdinčiais gausiose spintose, pora-trejetu galingų smauglių drybsančių po lovomis,geitai nepastebimai šmėžuojančiais goblinais su lagaminėliais kreivose rankose ir medžiojančiais, išalkusiais valdiškų girių vilkais akimirksniu sudraskančiais neatsargųjį.

Eksperimentai

Eksperimentai portretas
Kasmet po kelis kartus skraidau i Londoną ir atgal, iš Klaipėdos visada tenka važiuoti į Kauno oro uostą. Dažnai pasikalbu su lėktuvo pakeleiviais ir kitais emigrantais Anglijoje, kuriems būtų daug patogiau skristi į Palangą. Kodėl Klaipėdos savivaldybė nepadaro eksperimento ir įsitikina, kad tokie reisai bus pilni ir populiarūs ne tik tarp lietuvių, bet ir užsienio turistų? Jie eksperimentavo su eismu Pilies-Minijos gatvių žiedu ir Pilies tiltu, nors sveikai protaujančiam žmogui sprendimai jau akivaizdžiai badė akis be jokių eksperimentų. Jei savivaldybė nesugeba-nemoka-neturi sveiko proto priimti žmonių poreikius atitinkančius sprendimus ir nesugeba teisingai panaudoti skirtas lėšas, gal reikėtų eksperimento dėlei neišmokėti atlyginimo tiems atsakingų skyrių vadovams, kurie nedirba savo tiesioginio darbo tol, kol jie tik gražbyliaus apie sunkumus. O sumokėti tik tada, kai bus matomi jų darbo rezultatai. Gal jau laikas pagaliau rinkti merą su bent minimalia ūkininkavimo patirtim?
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių