Pereiti į pagrindinį turinį

Palanga šokdina Klaipėdą

2017-01-12 03:00

Uostamiesčio valdžia prie derybų stalo kvies Palangos vadovus. Norima susitarti, kad maršrutu Klaipėda–Palangos tarptautinis oro uostas kursuojantis autobusas vėl galėtų užsukti į kurorto stotį. Tai daryti uždrausta prieš pusmetį.

Palanga šokdina Klaipėdą
Palanga šokdina Klaipėdą / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Išgirdo miestiečių godas

Reguliarus maršrutas Klaipėda–Palangos tarptautinis oro uostas pradėtas organizuoti prieš beveik metus – kovo pabaigoje. Užtikrinti geresnį susisiekimą uostamiesčio valdžia nusprendė, nes iš Palangos oro uosto skrydžius ėmė siūlyti pigių skrydžių bendrovės.

Be to, tiek klaipėdiečiai, tiek atvykėliai reikšdavo nepasitenkinimą, kad iš Klaipėdos nėra galimybės pasiekti Palangos oro uostą viešuoju transportu.

Iš anksto prognozuota, kad šis maršrutas bus nuostolingas ir jį reikės dotuoti uostamiesčio savivaldybei. Praėjusiais metais dotacija siekė apie 50 tūkst. eurų.

Iš pradžių minėtu maršrutu kursuojantis autobusas sukdavo ir į Palangos autobusų stotį. Tačiau birželio pabaigoje trasą teko pakoreguoti.

Kad autobusas nevažiuotų į kurorto stotį, pareikalavo Palangos savivaldybė. Maršruto organizatoriai pabrėžė, kad turi paisyti šio reikalavimo.

Neįsileisti gali ir Klaipėda

Apie minėtą maršrutą kalbėta trečiadienį pasitarimo pas miesto merą metu. Pasak Klaipėdos vicemero Artūro Šulco, ši situacija – delikati, o kaimynų pozicija – keistoka.

"Tai santykiai tarp dviejų savivaldybių. Dabar neturime galimybės užsukti į Palangos autobusų stotį. Tuo nepatenkinti keleiviai, maršrutas patiria nuostolių", – tvirtino vicemeras.

Anot jo, bus bandoma Palangos valdžios atstovus kviesti prie derybų stalo.

"Nenorime griežtai pasakyti, kad jei taip, tada jūsų autobusai nevažiuos į Klaipėdos stotį. Tikrai nenorime, kad tokia situacija susiklostytų. Palangos oro uostas teikia paslaugas visam regionui. Norima, kad jis būtų pasiekiamas viešuoju transportu", – komentavo vicemeras.

Pasak jo, įspėjus Palangos savivaldybę, kad Klaipėda į miestą neįsileis viešojo transporto, kurio taršos klasė yra "Euro 1", perspektyvoje – ir "Euro 2", "Euro 3", sulaukta diplomatinio atsakymo. Nurodyta, kad norima, jog visi maršrutiniai važiuotų iki Klaipėdos stoties.

"Nori, bet patys neįsileidžia. Mes neturime teisės, neatsiklausę šeimininkų, įvažiuoti į kitos savivaldybės teritoriją. Motyvų klauskite jų. Manau, kad viskas susiję su verslu. Matyt, kažkam sudarome konkurenciją", – tvirtino vicemeras.

Iš pradžių autobuso, kuris veža maršrutu Klaipėda–Palangos tarptautinis oro uostas, bilietas kainavo 1,10 euro. Nuo sausio 1-osios kaina siekia 2 eurus. Miesto taryba pabrangino bilietą, norėdama sumažinti nuostolius.

Pasiūlė važiuoti aplinkkeliu

Palangos savivaldybės Ūkio ir turto skyriaus vedėjas Kostas Jakubauskas patikino, kad Palangos savivaldybė turi galiojančias sutartis su vežėju, vežančiu maršrutais Klaipėda–Palanga–Klaipėda, Palanga–Šventoji–Palanga (pro oro uostą) bei Palanga–Būtingė–Palanga (pro oro uostą), o šiuos maršrutus naujas specialusis reisas Klaipėda–Palangos oro uostas–Klaipėda iš esmės dubliuoja.

"Iš pradžių į oro uostą iš Klaipėdos vežantis autobusas užsukdavo į stotį pagal suderintą grafiką. Tačiau naujasis vežėjas suardė esamą grafiką bei nusistovėjusius keleivių srautus", – teigė vedėjas.

Pasak K.Jakubausko, tapo akivaizdu, kad didžioji dalis šiuo specialiuoju reisu pervežamų keleivių vykdavo ne iš ar į oro uostą, o į Palangą ar Klaipėdą, dubliuojant esamus maršrutus.

"Leidimų vežti keleivius reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais išdavimo taisyklėse numatyta, kad nauji maršrutai nustatomi, jei keleivių susisiekimo negalima užtikrinti pirmiausia pakeičiant vežimo sąlygas – trasą, dažnį, laiką, transporto priemonių talpą – jau esančiuose maršrutuose", – tvirtino vedėjas.

K.Jakubauskas akcentavo, kad taisyklėse numatyta, jog organizuojant naujus ar keičiant esamus maršrutus turi būti atsižvelgta į interesus vežėjų, vežančių keleivius jau esamais maršrutais.

Planuojamo arba keičiamo maršruto reisai turi būti taip priderinti prie esamų, kad transporto priemonių eismo intervalai atitiktų keleivių srautą.

"Klaipėdos vežėjas, vežantis keleivius į oro uostą per Palangos autobusų stotį, į Palangos vežėjų segmentą pateko be jokio konkurso bei sumažino keleivių srautus reguliariuoju maršrutu Palanga–Klaipėda–Palanga. Viską įvertinus jam buvo uždrausta įvažiuoti į stotį", – teigė vedėjas.

K.Jakubauskas nurodė, kad Palangos savivaldybė nesudaro kliūčių Klaipėdos savivaldybės gyventojams patogiai ir greitai pasiekti oro uostą, vykstant tiesioginiu maršrutu Klaipėda–Palangos oro uostas–Klaipėda naujai pastatytu Palangos aplinkkeliu.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų