Planuojant uosto plėtrą pradedama girdėti ir miesto balsą

  • Teksto dydis:

Dienraštis „Klaipėda“ tęsia rubriką „Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai“, kur tradiciškai skelbia miesto mero Vytauto Grubliausko ir savivaldybės administracijos atsakymus į skaitytojų klausimus.

– Prieš kelis mėnesius Klaipėdos savivaldybė apsisprendė miesto plėtrą planuoti atsižvelgiant į antrąjį uosto plėtros variantą, kuris nenumato išorinio uosto statybos. Dabar skelbiama, kad miestas vėl kalbasi su uostu dėl išorinio uosto statybų. Ar tai reiškia, kad Klaipėda tam jau pritaria?

– Reikia aiškiai pasakyti, kad šiandien jokio oficialaus miesto pritarimo ar susitarimo dėl išorinio uosto statybų nėra. Tačiau pastarasis ministro pirmininko vizitas Klaipėdos uoste ir pažadas, kad artimiausiu metu uosto plėtros klausimams spręsti bus sudaryta visas sprendimus priimančias puses sujungsianti koordinacinė projekto grupė, leidžia manyti, kad miesto balsą pagaliau pradedama girdėti, kad pagaliau pradėtas dialogas, imta kalbėti ne tik apie ekonominę naudą, ne tik apie tai, ko reikia uostui, valstybei, bet ir apie miesto bendruomenės poreikius, taip pat kalbama apie miesto įtraukimą į patį uostą, jo valdymą, sprendimų priėmimą ir ekonominės grąžos gavimą.

Negalime nekreipti dėmesio į tai, kad kalbame apie valstybinės svarbos strateginį objektą, kurio plėtros planai – valstybinės svarbos reikalas.

Kiek giliau šiuo klausimu besidomintieji supranta, kad egzistuoja ir tokia teorinė galimybė, jog maksimalios uosto plėtros projektas gali būti įgyvendintas vadinamuoju jėgos principu, net jei miestas tam nepritaria, tad, mano giliu įsitikinimu, susitarimas ir sutarimas yra gerokai didesnė vertybė nei nuolatinė priešprieša, trintis ir įtampa tarp miesto, uosto ir valstybės.

Manau, užuot stojant piestu prieš plėtrą, kur kas racionaliau ieškoti, rasti ir užtikrinti, jog plėtros atveju maksimalią naudą gautų ir miesto bendruomenė, kad jos interesai būtų vertinami kaip lygiai tokie pat svarbūs, kaip ir uosto bei visos valstybės ekonominiai interesai.

Tai esminis akcentas, kurį bus privalu įteisinti aukščiausio lygio dokumentuose: bet kokie miesto ir miestiečių praradimai, jeigu tik jie bus neišvengiami šiame procese, turės būti adekvačiai kompensuojami.

Viso to forma, vieta ir laikas – būsimosios vyriausybinės darbo grupės derinimo objektas. Tikiu, kad šios vyriausybinės darbo grupės sudarymas bus kelio, vedančio į miesto, uosto ir valstybės susitarimą, pradžia.

Būtina ne tik ieškoti, bet ir rasti miestą, uostą bei valstybę tenkinantį variantą: net ir uostui įsisavinant naujas teritorijas bei dar labiau didinant krovos apimtis, Klaipėda turi išlikti vieta, kur deramas dėmesys skiriamas gyventojų ir miesto svečių rekreaciniams poreikiams, draugiškai gyvenamajai aplinkai, kokybiškam poilsiui.

Klaipėdos miesto tarybos sprendimas keičiant miesto bendrąjį planą orientuotis į antrąjį uosto plėtros scenarijų, kuris nenumato išorinio uosto statybos, neužkerta galimybės ateityje įgyvendinti ambicingesnius uosto planus.

Ir priimdami tokį sprendimą sakėme, kad sukūrus reikalingą teisinę bazę, numačius adekvačius kompensavimo už praradimus mechanizmus, pateikus aiškius atsakymus į visus klausimus ne tik miesto ar uosto, bet ir Vyriausybės lygmeniu, galime kalbėti apie didesnes ambicijas. Miestas tikrai nėra suinteresuotas stagnacija, tačiau uosto plėtra turi būti subalansuota suvaldant visas neigiamas pasekmes.

Miesto pozicija dėl uosto plėtros bus išsakyta vertinant naująjį Klaipėdos valstybinio jūsų uosto bendrąjį planą, kurį uostininkai tikisi turėti dar iki naujų metų. Aš tikiu, kad Klaipėdos politikai, prieš apsispręsdami, ar pritarti maksimaliai uosto plėtrai, rimtai įvertins per šį laikotarpį įvykusius pokyčius.

Rubrikos tikslas – užtikrinti nuolatinį miestiečių bei vietos valdžios bendravimą. Klausimus siųskite e. paštu merui@kl.lt. Jų sulaukiama daugiau nei yra vietos puslapyje, tad į dalį klausimų atsakoma asmeniškai, o aktualūs gausesnei skaitytojų grupei rubrikoje publikuojami vėliau.



NAUJAUSI KOMENTARAI

melnragiškė

melnragiškė portretas
Kodėl pamiršome apie galimybę uostą plėstis Būtingėje? Juk tuomet nenukentėtų jokia miesto dalis.

Ieva

Ieva portretas
Keista miesto dienraščių funkcija. Tarsi kokio raito kazacho, kuris joja per stepę ir dainuoja tik tai, ką pakeliui mato. Jokios analizės, jokios faktų visumos. Jokios kritikos. Tik "socialistinės realybės" atspindžiai. 'nepriklausoma" spauda? Ir dar kviečia juos prenumeruoti? Nebent židiniui pakurti.

Anonimas

Anonimas portretas
Netikėtai jau gražus tas mūsų Kongas ,tai dėl grožio ir sėdi merijoje ,bet reikia ir dirbti, ne tik dovanas ir premijas gaudyti .....
VISI KOMENTARAI 18

Galerijos

  • Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai
    Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai

    Šiandien išaušo klaipėdiečių ilgai laukta diena – duris lankytojams po rekonstrukcijos atvers Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. Penkerius metus be savo namų dirbę teatralai kvies ne tik mėgautis pastatymais, bet ir įve...

    24
  • Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
    Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai

    Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...

    4
  • Žada vėjus ir darganą
    Žada vėjus ir darganą

    Sinoptikai nieko gero artimiausioms dienoms nežada – bus šalta, vėjuota, o kai kuriomis dienomis galime sulaukti ir šlapdribos. Malonesnių orų galima tikėtis tik ateinančios savaitės pabaigoje. ...

    3
  • „Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą
    „Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą

    Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...

    6
  • Dėl asfalto sodų bendrijoje – intrigos
    Dėl asfalto sodų bendrijoje – intrigos

    Už kelių kilometrų nuo uostamiesčio esanti sodų bendrija „Tolupis“ turėjo įveikti sudėtingą iššūkį dėl asfalto tiesimo. Sodininkus ne tik teko įkalbinėti prisidėti prie projekto. Atsirado ir sunkiai suvokiamų reakcij...

    5
  • Dėl Vingio perėjos – diskusijos
    Dėl Vingio perėjos – diskusijos

    Dėl Vingio pasažo požeminės perėjos vis dar nepriimti sprendimai. Tokią padėtį veikiausiai lėmė darbų atlikimo kaina, kuri gerokai didesnė, nei tikėtasi. Tad klausimą, palikti požeminę perėją ar įrengti antžeminę, ketinama pakartotinai kel...

    6
  • Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
    Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena

    Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...

  • Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?
    Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?

    Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...

    24
  • Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai
    Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai

    Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...

    26
  • Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas
    Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas

    Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...

    5
Daugiau straipsnių