Uoste yra dar tarybiniais laikais statytų krantinių. Tačiau 142 krantinė jau nepriklausomybę atkūrusios Lietuvos ne visai vykęs statybos produktas. 276 m ilgio krantinė buvo pastatyta su broku. Dėl netinkamo įlaidų kalimo į gruntą tarp jų buvo atsiradę plyšiai. Krantinę 2006 m. statė dabar jau bankrutavusi buvusi statybos bendrovė. Tarp šios bendrovės ir Uosto direkcijos vyko ginčai teismuose.
142 krantinė buvo statyta 10 m gyliui. Dabar Malkų įlankoje planuojamas 14,5 m gylis, todėl ją būtina perstatyti. Po perstatymo bus galima gilinti iki 14 metrų. Tuo pačiu bus atliekamas ir kranto prie 142 krantinės tvirtinimas.
Rengiant 14 m gyliui 142 krantinę dalis pertvarkymų vyks ir prie 168 m ilgio 141 krantinės.
Šių krantinių rekonstrukcija vyks keliais etapais. To reikia, kad minimaliai būtų stabdoma Malkų įlankos terminalo krova. Pradžioje 142 krantinė bus tvirtinama ir rekonstruojama 114 m ilgio jos dalis. Po to bus pertvarkoma vidurinė 182 m ilgio dalis stabdant krantinės eksploataciją keliems mėnesiams. Likusi 142 ir 141 krantinių dalys bus pertvarkomos paskutiniu etapu. Prie krantinių bus sumontuotos naujesnio tipo dviejų konusų atmušos.
Po to dviem etapais vyks gilinimas prie 142 krantinės. Pradžioje iki 20 m ruožas prie krantinės, vėliau ir likusi 50 m ruožo dalis.
Po rekonstrukcijos ir gilinimo prie 142 krantinės bus galima švartuoti iki 235 m ilgio iki 119 tūkst. tonų vandens talpos laivą ir pilnai jį pakrauti. Tai atitinka „Panamax“ laivą. Prie šios krantinės jau yra buvęs švartuotas „Panamax“ laivas. Į jį krauti grūdai, bet ne pilnai.
Prie 142 krantinės krovą vykdo laivo krautuvas ir mobilus kranas. Papildomai prie jos planuojama nutiesti ir geležinkelio atšaką.
Naujausi komentarai