Klaipėdos uoste nuolat vyksta didesni ar mažesni rekonstrukcijos darbai ir juos stengiamasi atlikti prisitaikant prie krovos.
Poliakalė tarp laivų
Praėjusią savaitę uoste teko stebėti išskirtinį vaizdelį. „Birių krovinių terminale“ į laivą „Is Trinity“ kraunamas trąšas, šalia stovi laivas „Nord Fuji“, o tarp jų ant krantinės dirba statybininkų techniką.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktorius Gediminas Zumaras paaiškino, kad prisitaikant prie vykstančios krovos įrengiami 102 krantinės pokraniniai keliai. Tai yra kalami jų sutvirtinimo poliai. Darbus atliko bendrovės „Borta“ poliakalė.
Tai yra nuo 2014 metų vykstančio projekto baigiamoji dalis, kai rekonstruoti 101-104 krantinių privažiavimo keliai.
„Birių krovinių terminalas“ yra viena sparčiausiai besivystančių kompanijų uoste, nuolat didinanti krovą, todėl svarbu prisitaikyti darbus atlikti taip, kad nebūtų laivų prastovų“, - teigė G.Zumaras.
Tvarkys krantines
Kaip tik šiomis dienomis pasirašyta sutartis su kompanija „Latvijas tilti“ dėl pačių 101-104 krantinių rekonstrukcijos. Bus kalami įlaidai, tvirtinama krantinė. Bendra darbų vertė 9,88 mln. eurų
Tvarkant pačią krantinių liniją tuo pat metu ir vykdyti statybos darbus ir priimti laivus jau neįmanoma. Todėl rekonstrukcijos suskirstytos į du etapus. Pradžioje numatyta tvarkyti 101-102 krantines, o jas užbaigus 103-104 krantines.
„Iš „Birių krovinių terminalo“ krovos uostas gauna didelius pinigus, išlaiko patikimus klientus, todėl rekonstrukcijos ir vyksta keliais etapais“, - aiškino G.Zumaras.
Anot jo, 101-104 krantinių rekonstrukcijas su pridavimu numatyta atlikti per dvejus metus, bet patys darbai vyks gal pusantrų metų.
„Kontroliuosime, kad rangovas pasirengtų intensyviems darbams ir tik tada leisime pradėti“, - tikino G.Zumaras. Toks noras suprantamas, nes dabar beveik visada prie „Birių krovinių terminalo“ krantinių stovi po du laivus.
Ardomas palas
Panašiai netrikdant krovos darbai vykdomi ir prie „Klaipėdos naftos“ naudojamos krantinės Nr.1. Nedidelis laivelis su ekskavatoriumi ardė seną palą tam, kad ateityje galima būtų sutvirtinti tą krantinę.
Prie šios krantinės dirba kita Latvijos statybos kompanija „BMGS“. Latvijos krantinių statybininkai vis labiau įsitvirtina Klaipėdos uoste. Jie sugeba laimėti konkursus, nes atliekami darbai yra pigesni.
„Birių krovinių terminalas“, „Klaipėdos nafta“ pastaraisiais metais nuolat didino krovą. Pagal turimus plotus ir krantinių liniją tai yra vienos iš intensyviausiai dirbančių uosto bendrovių. Ir jų krantinių apkrovimas yra bene pats didžiausias.
Todėl ir ieškoma būdų, kaip kuo palankesnėmis sąlygomis, mažiau trikdant krovai tvarkyti jų krantines.
Naujausi komentarai