SGD terminalo krantinėje – kazilinių šventė

Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo krantinėje švenčiamos kazilinės – penktadienį ant sumontuotų konstrukcijų pakabintas vainikas, simbolizuojantis, jog statybų darbai jau persirito į antrąją pusę.

Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo krantinėje švenčiamos kazilinės – penktadienį ant sumontuotų konstrukcijų pakabintas vainikas, simbolizuojantis, jog statybų darbai jau persirito į antrąją pusę.

Unikalu ir neįtikėtina

Siekdami, kad statybininkai sėkmingai baigtų projektą, jo šeimininkai – bendrovės „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius Rokas Masiulis ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus rangovams įteikė simbolinę dovaną.

„Kazilinių tradicija yra tokia, kad statybininkus, ant stogo konstrukcijų iškėlusius vainiką, reikia pavaišinti, nes kitaip jie neuždengs stogo, nebaigs darbų. Todėl ir mes rangovams įteikiame simbolinę skanią dovaną, kad jie ir toliau sėkmingai tęstų bei pabaigtų pradėtus darbus“, - penktadienį surengtoje simbolinėje statybų vainiko iškėlimo ceremonijoje rangovų atstovui didžiulį tortą, papuoštą užrašu „Paldies BMGS“ ( liet. „Ačiū BMGS“, nes statybų rangovai yra iš Latvijos – V.S.), įteikė R.Masiulis.

A.Vaitkus, stovėdamas ant SGD terminalo krantinės aptarnavimo platformos, tvirtino, kad mažai kas tikėjosi, kad tai, kas yra šiandien, išties taps realybe.

„Prisiminkime, kad 2010 metų balandį buvo tik patvirtinta SGD terminalo koncepcija, o šiandien jau stovime ant jo krantinės. Tai unikalu. Kai Lietuvoje nebuvo tokių projektų įgyvendinimo patirties, išties neįtikėtina, kad šiandien terminalo krantinės jau yra realios. Visiems linkiu, kad darbai ir toliau vyktų sklandžiai“, - ir stebėjosi, ir džiaugėsi A.Vaitkus.    

Bendrovės BMGS statybos darbų vyriausiasis vadovas Aleksandras Kachalovas neslėpė, kad per jo beveik 40 metų darbo patirtį tai yra pats sudėtingiausias, bet ir įdomiausias projektas.

„Daugiausia sunkumų kelia gamta, juk krantinė statoma ant vandens, todėl ir buvo taikomos specialios technologijos – sukalti poliai, nepertraukiamai betonuojami krantinės platformų denginiai. Nepaisant to, jog orai tikrai nelepina, mus talžo vėjas, džiaugiamės, kad sparčiai judame į priekį“, - kalbėjo A.Kachalovas.

Lenkia grafiką

R.Masiulis taip pat pasidžiaugė, jog SGD terminalo krantinės statybos dabai lenkia numatytą grafiką.

„Šiai dienai jau atlikta daugiau nei pusė visų reikalingų darbų ir jie buvo patys sudėtingiausi. Nepaisant to, dirbama daug sparčiau nei planuota. Pavyzdžiui, buvo numatyta, kad dujų aptarnavimo platformos betonavimo darbai turėjo baigti liepos pradžioje, tačiau jie atlikti jau dabar. Tai rodo, kad projektą tikrai įgyvendinsime laiku“, - pabrėžė R.Masiulis.

Darbai sparčiai vyksta todėl, kad statyti SGD terminalo krantinę mestos didžiulės pajėgos. Planuota, jog konstrukcijas montuojant bus pasitelkti du kranai, tačiau dirbo penki. Krantinės statybose darbuotojai plušo ne viena, o trimis pamainomis.

Vyriausybė yra patvirtinusi, jog SGD terminalas turi pradėti veikti gruodžio 3 dieną. Mėnesį iki šios datos privalo būti testuojamas specialiai Lietuvai pastatytas laivas-saugykla „Independence“.

Numatoma, kad jis iš Pietų Korėjos į Klaipėdą bus atplukdytas spalį.

Kol jis pasieks uostamiestį, ir turi būti baigti SGD terminalo krantinės statybos darbai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

seklys

seklys portretas
o tai ant tikro butelio ir surio pinigu nebeliko ?

Valio

Valio portretas
O stalą statybininkams padengs ? Kitaip kiaulę gali iškelti. Tradicijų pažeisti nevalia.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių