Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo krantinėje švenčiamos kazilinės – penktadienį ant sumontuotų konstrukcijų pakabintas vainikas, simbolizuojantis, jog statybų darbai jau persirito į antrąją pusę.
Unikalu ir neįtikėtina
Siekdami, kad statybininkai sėkmingai baigtų projektą, jo šeimininkai – bendrovės „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius Rokas Masiulis ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus rangovams įteikė simbolinę dovaną.
„Kazilinių tradicija yra tokia, kad statybininkus, ant stogo konstrukcijų iškėlusius vainiką, reikia pavaišinti, nes kitaip jie neuždengs stogo, nebaigs darbų. Todėl ir mes rangovams įteikiame simbolinę skanią dovaną, kad jie ir toliau sėkmingai tęstų bei pabaigtų pradėtus darbus“, - penktadienį surengtoje simbolinėje statybų vainiko iškėlimo ceremonijoje rangovų atstovui didžiulį tortą, papuoštą užrašu „Paldies BMGS“ ( liet. „Ačiū BMGS“, nes statybų rangovai yra iš Latvijos – V.S.), įteikė R.Masiulis.
A.Vaitkus, stovėdamas ant SGD terminalo krantinės aptarnavimo platformos, tvirtino, kad mažai kas tikėjosi, kad tai, kas yra šiandien, išties taps realybe.
„Prisiminkime, kad 2010 metų balandį buvo tik patvirtinta SGD terminalo koncepcija, o šiandien jau stovime ant jo krantinės. Tai unikalu. Kai Lietuvoje nebuvo tokių projektų įgyvendinimo patirties, išties neįtikėtina, kad šiandien terminalo krantinės jau yra realios. Visiems linkiu, kad darbai ir toliau vyktų sklandžiai“, - ir stebėjosi, ir džiaugėsi A.Vaitkus.
Bendrovės BMGS statybos darbų vyriausiasis vadovas Aleksandras Kachalovas neslėpė, kad per jo beveik 40 metų darbo patirtį tai yra pats sudėtingiausias, bet ir įdomiausias projektas.
„Daugiausia sunkumų kelia gamta, juk krantinė statoma ant vandens, todėl ir buvo taikomos specialios technologijos – sukalti poliai, nepertraukiamai betonuojami krantinės platformų denginiai. Nepaisant to, jog orai tikrai nelepina, mus talžo vėjas, džiaugiamės, kad sparčiai judame į priekį“, - kalbėjo A.Kachalovas.
Lenkia grafiką
R.Masiulis taip pat pasidžiaugė, jog SGD terminalo krantinės statybos dabai lenkia numatytą grafiką.
„Šiai dienai jau atlikta daugiau nei pusė visų reikalingų darbų ir jie buvo patys sudėtingiausi. Nepaisant to, dirbama daug sparčiau nei planuota. Pavyzdžiui, buvo numatyta, kad dujų aptarnavimo platformos betonavimo darbai turėjo baigti liepos pradžioje, tačiau jie atlikti jau dabar. Tai rodo, kad projektą tikrai įgyvendinsime laiku“, - pabrėžė R.Masiulis.
Darbai sparčiai vyksta todėl, kad statyti SGD terminalo krantinę mestos didžiulės pajėgos. Planuota, jog konstrukcijas montuojant bus pasitelkti du kranai, tačiau dirbo penki. Krantinės statybose darbuotojai plušo ne viena, o trimis pamainomis.
Vyriausybė yra patvirtinusi, jog SGD terminalas turi pradėti veikti gruodžio 3 dieną. Mėnesį iki šios datos privalo būti testuojamas specialiai Lietuvai pastatytas laivas-saugykla „Independence“.
Numatoma, kad jis iš Pietų Korėjos į Klaipėdą bus atplukdytas spalį.
Kol jis pasieks uostamiestį, ir turi būti baigti SGD terminalo krantinės statybos darbai.
Bus vientisa
SGD terminalo krantinę sudarys aptarnavimo bei aukšto slėgio dujų platformos, šešios tvirtinimo ir trys švartavimosi aikštelės, kurios suprojektuotos taip, kad sutalpintų tiltelius, fenderius ir greito atkabinimo kablius. Švartavimosi aikštelėse bus įrengti priešgaisriniai bokšteliai ir trapas.
Visos konstrukcijos – tvirtinimo, švartavimo aikštelės, aukšto slėgio dujų ir aptarnavimo platformos bus sujungtos tilteliais ir taip SGD terminalo krantinė taps vientisa.
Šiuo metu jau baigtas aptarnavimo platformos pagrindinių konstrukcijų betonavimas, statomas pastatas – vykdomi pagrindinio karkaso surinkimo darbai. Šiame pastate bus įrengta priešgaisrinė sistema, kitos patalpos, kurios bus naudojamos aptarnauti terminalą.
Lygiagrečiai vyksta dujų platformos ir švartavimosi aikštelių statybų darbai – baigtas dujų platformos betonavimas, aikštelės ruošiamos betonavimui, BMGS sandėliavimo aikštelėje surenkamos aukšto slėgio dujų rankovės, kuriomis suskystintosios gamtinės dujos bus perduodamos iš laivo į krantinės įrenginius. Šios rankovės netrukus bus transportuojamos baržomis atskirais moduliais ir sumontuotos ant dujų platformos.
Jūriniai įrenginiai statomi taip, kad prie jų nuolat būtų galima prišvartuoti plaukiojančią saugyklą-laivą su dujinimo įrenginiu, o gamtinių dujų vamzdynų sistema nutiesta, kad gamtinės dujos būtų tiekiamos iš plaukiojančios saugyklos į Lietuvos magistralinio dujotiekio paskirstymo tinklą.
Vamzdyno trasos, kuri bus prijungta prie Lietuvos magistralinio dujotiekio paskirstymo tinklo, ilgis yra 18 kilometrų.
Vamzdynas suprojektuotas vienos krypties srautui iš plaukiojančios dujų saugyklos į Lietuvos magistralinį dujotiekio tinklą. Vamzdyno tiesimo darbai taip pat jau beveik baigti.
Naujausi komentarai