Smiltynės link – tuneliu?

Aistros dėl tilto per Kuršių marias pagimdė dar vieną projektuotojų idėją. Šį kartą inžinieriai siūlo po mariomis įrengti tunelį, o jo statyba esą kainuotų net tris kartus pigiau, nei tiltas per Kuršių marias.

Aistros dėl tilto per Kuršių marias pagimdė dar vieną projektuotojų idėją. Šį kartą inžinieriai siūlo po mariomis įrengti tunelį, o jo statyba esą kainuotų net tris kartus pigiau, nei tiltas per Kuršių marias.

Pakeliui – baseinas

Utopija ar įžvalgus sprendimas? Tokios mintys sukasi pirmą kartą išgirdusiųjų apie tunelį galvose. Pasiūlymo autorius visuomeninės organizacijos "Metro sąjūdis" valdybos pirmininkas Juozas Zykus tikino, kad jei aplinkosaugininkams šiurpsta oda vien išgirdus apie tiltą, tai tunelis panaikintų vieną prieštaravimų – vizualinės taršos motyvą.

Bet ar iš tiesų po vandeniu visos problemos dingtų? Idėjos autorius įtikinėjo, kad jo siūlymas yra ne tik pigesnis, bet ir turi galimybę spręsti aplinkosaugos problemas, siūlant vykstantiesiems alternatyvų.

"Tilto kaina viršija 51 milijono eurų sumą, tunelio statyba su baseinu kainuotų iki 20 mln. eurų. Jei ir toliau išliks tokie automobilių srautai, kaip skelbia įmonė "Smiltynės perkėla", jog per metus perkelia per 600 tūkst. automobilių, manyčiau, tunelio prieigose atsiranda galimybė verslui", – pasakojo J.Zykus.

Projekte siūloma tunelį statyti ne per visas Kuršių marias. Analogiškuose pasaulyje jau egzistuojančiuose statiniuose iš tiesų dažniausiai dalis kelio trajektorijos įrengiama virš vandens, o dalis – po vandeniu.

Tam, kad išspręstų vėdinimo problemą, J.Zykus siūlo jungties pusiaukelėje įrengti baseiną, kuris taptų traukos centru lankytojams ir išspręstų tam tikrus inžinerinius klausimus.

"Jei ir toliau bus tokie turistų srautai, žemyninėje dalyje galima būtų įrengti viešbutį, elingų, galėtų atsirasti kavinių. Šią teritoriją galima išnaudoti pramogoms, susijusioms su vandeniu. Čia gali sau vietos rasti ne tik buriuotojai, bet ir jėgos aitvarų mėgėjai, žvejai, ar kitų vandens pramogų gerbėjai", – kalbėjo J.Zykus.

Nukreiptų mašinų srautus

Tiesa, J.Zykaus projektas taikosi į mažųjų laivų prieplaukos teritoriją.

"Tačiau prieplaukos projektas įstrigęs, o geresnių pasiūlymų, kaip išnaudoti šią žemę, kol kas nėra", – pastebėjo žmogus.

Kiekvieną vasarą prie keltų per marias nutįsta ilgiausios automobilių eilės. Mašinos užkemša vieną iš trijų miesto arterijų, o jų išmetamosiomis dujomis turi kvėpuoti klaipėdiečiai.

"Būtų protingiausia šį turistų srautą nukreipti ne centrinėmis miesto gatvėmis, o pietiniu Klaipėdos aplinkkeliu. Atvykus iš Kauno ar sostinės, nuo Jakų tereikėtų pasukti Šilutės link, ir marios būtų pasiekiamos aplinkkeliu. Tai jau yra pliusas miestui", – kalbėjo J.Zykus.

Brėždamas jungties liniją, J.Zykus tikino, kad įveikus marias tuneliu, automobiliai išvažiuotų Smiltynėje dar prieš Alksnynės postą.

"Čia reikėtų įrengti žiedinę sankryžą, kad automobiliai saugiai pasuktų, kur jiems reikia", – tikino pašnekovas.

Kasis po vandeniu

Tunelio inžinerinis statinys sudaro 1,2 km. Tačiau paties tunelio ilgis būtų 400 metrų. Tunelio statyba vyktų dviem etapais. Iš pradžių tektų įrengti 500 metrų ilgio antžeminio kelio ruožą.

"Marios šioje vietoje labai negilios. Giliausia vieta tesiekia 5 metrus. Analizavome net gruntą, kuris ten yra. Įrengus vieną tunelio dalį, darbai turėtų sustoti žiemą, kai prasideda ledonešis. Nemuno ir marių juk neužtvenksi. O pasibaigus ledonešiui, specialiomis įlaidomis galima formuoti tunelį ir betonuoti", – pasakojo J.Zykus.

Pasak J.Zykaus, pasaulyje tokie centrai egzistuoja ir nebūtina net automobiliu važiuoti per marias, nes pats toks objektas gali pasiūlyti įvairių pramogų.

"Atvažiuoji, pasilieki automobilį ir plauki žvejoti. O žmona gali baseine maudytis", – siūlė idėjos autorius.

Pelnas ir gamtos apsaugai

Iš kur gauti lėšų tokiam projektui? Į tai J.Zykus atsakė tikindamas, kad valstybė jų net ir neturėtų finansuoti.

"Manyčiau, lengvai galima rasti koncesininkų. Tokį projektą bet kuris investuotojas priimtų su malonumu. Mūsų projektas duotų 4,4 mln. eurų pelną", – įtikinėjo J.Zykus.

Jis net iškėlė idėją, kad dalis pelno galėtų būti skiriama aplinkosauginiams projektams ar Kuršių nerijos nacionalinio parko infrastruktūrai.

"Priešgaisrinei sistemai pirmiausia vertėtų skirti lėšų", – akcentavo J.Zykus.

Kadangi projektuotojai savo vizijoje mato ne tik dvipusio eismo juostas tunelyje, bet ir dviračių tako juostą, J.Zykus iškėlė mintį, kad prie tunelio skatintų įrengti dviračių nuomos punktą.

"Prie perkėlos nėra daug vietos mašinoms. O čia galima būtų palikti mašiną ir dviračiu keliauti po neriją. Siūlyčiau šiuo tuneliu leisti važiuoti tik lengviesiems automobiliams ir specialiajam transportui. Nenorėčiau, kad juo pultų naudotis vilkikai", – tikino idėjos autorius.

Tam, kad nekiltų masinio brovimosi į neriją, J.Zykus siūlo ir dviaukščius autobusus palikti krante.

"Palikime neriją be automobilių dujų. Kodėl negali turistai persėsti į elektromobilius, nedidelius autobusiukus su hibridiniais varikliais? Tunelio aukštis būtų iki 5 metrų", – aiškino J.Zykus.

Esą sunkiajai technikai ar kitiems specialiems automobiliams beliktų vienas kelias – keltis keltu.

"Visiems pasiūlymams ar idėjoms galima rasti vietos šiame projekte. Visas pasaulis vysto įvairiausias idėjas, o Lietuvoje paskutinis tunelis kastas prieš 150 metų caro nurodymu", – tikino vyras.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ar nebėra ko daugiau veikti?

Ar nebėra ko daugiau veikti? portretas
Ten kažkokio sušikto vamzdžio 200 metrų negali pragrežti jau visi metai, o čia užsinorėjo tunelio ir dar po vandeniu. Prajuokinot.

GAL

GAL portretas
ten ir duju "laisve ir nepriklausomybe"pilnai paslepsim nuo Rusijos agentu akiu,apkalbu ar netiketo "ivano" pirstelejimu.Vertinga ir ismintiga pozicija-viska po zeme??????Tik prasom nepamirskit,kad is ten iki Liuciferio karalystes nebetoli????

visko esu skaitęs, bet tokio dar ne

visko esu skaitęs, bet tokio dar ne portretas
Nenoriu įžeisti šio marazmo autoriaus, bet pasakysiu, kad didesnės nesąmonės nesu skaitęs gyvenime. Čia kaip kiaulė apie debesis ar dar blogiau. Autoriui svarbu sudėlioti skaičiukus, nupiešti paveikslėlį ir svaigti apie "New Vasiukai" projektą. Tegul autorius pirmą atsako sau į klausimus: 1. Susiaurėjus marių ištakai 500m, kaip bus su pavasario ledonešiu, sangrūda ir patvinusiu Nemunu;2 Kas bus kaip tą siaurumą užneš Nemuno nuosėdos, kurios milijonais kubinių metrų laisvai išteka į Baltiją; 3. Kas reguliuos automobilių srautus į gamtos draustinį? ir t.t...
VISI KOMENTARAI 18

Galerijos

Daugiau straipsnių