Uostamiestyje keleiviai nebegali kur nori sustabdyti maršrutinių taksi. Vairuotojai ne tik jų neišleidžia pageidaujamoje vietoje, bet ir ne visada stabteli prie norinčiųjų įlipti. Vežėjus įbaugino policijos pareigūnų patikrinimai ir baudos.
Vairuotojas paliko keleivį
Kiekvieną dieną maršrutiniais taksi į darbą ir iš jo keliaujanti klaipėdietė nustebo, kai vairuotojas ignoravo žmogų, kuris bandė stabdyti transporto priemonę.
Kiti keleiviai jam dar bandė sakyti, kad paliko žmogų. Tačiau vairuotojo atsakymas nustebino.
„Nuo šiol stosiu tik stotelėse. Žmonės dar galės išlipti prie šviesoforo, jei degs raudona šviesa. Pastaruoju metu mums ypač didelį dėmesį skiria policijos pareigūnai. Už kiekvieną pažeidimą skiria baudas, o jų mokėti niekas nenori“, – tvirtino vairuotojas.
Pasak klaipėdietės, anksčiau maršrutiniai taksi nestodavo tik Tiltų gatvėje, kur įrengti dviračių takai. Transporto priemonėse buvo pakabinti skelbimai, kad šioje arterijoje galima išlipti tik prie vieno prekybos centro esančioje stotelėje.
„Kiek teko matyti, vairuotojai tokios tvarkos sąžiningai laikosi. Tiltų gatvėje nestodavo net prašomi. Suprantu vairuotojus, kurie nenori gauti baudų, bet jei bus laikomasi tokios tvarkos, keleiviai susidurs su nemenkais nepatogumais. Juk žmonės maršrutiniais taksi tam ir važiuoja, kad greičiau pasiektų tikslą. Dabar nebebus aišku, kur galima išlipti“, – tvirtino keleivė.
Patikrino 20 „mikriukų“
Policijos pareigūnų skirti didesnį dėmesį maršrutiniams taksi, stebėti, kaip jie laikosi Kelių eismo taisyklių, paprašė miesto savivaldybė.
„Patys matome, kaip kai kurie važinėja. Sustoja net dviračių takuose. Parašėme vežėjams, kad įspėtų vairuotojus laikytis taisyklių. Jų reikia paisyti. Taip pat paprašėme policijos pareigūnų, kad surengtų patikrinimus“, – tvirtino savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus.
Policijos pareigūnai pastaruoju metu ne tik didesnį dėmesį maršrutiniams taksi skiria patruliuodami, bet ir surengė tikslinį patikrinimą. Pastarojo metu buvo fiksuojama, kaip Kelių eismo taisyklių laikosi ir vadinamųjų mikriukų, ir autobusų vairuotojai.
Reidas truko tris valandas. Buvo patikrinta 20 transporto priemonių. Iš viso nustatyti septyni pažeidimai, tačiau du įvykdė ne maršrutinių taksi ar autobusų, o automobilių vairuotojai.
Patikrinimo metu nustatyta, kad du „mikriukų“ vairuotojai nepaisė kelio ženklų – sustojo neleistinoje vietoje. Vienas nepraleido pėsčiojo per perėją. Kitas pažeidė įspėjamųjų signalų naudojimo tvarką. Užfiksuotas ir lenkimo, manevravimo pažeidimas.
Klaipėdos kelių policijos biuro viršininkas Ramūnas Šideikis tvirtino, kad maršrutinių taksi vairuotojai tikrai nėra drausmingi. Anot pašnekovo, jie sustoja neleistinose vietose, tarp jų – ir prieš pėsčiųjų perėjas, pavojingai manevruoja, sukeldami avarines situacijas.
Leidimo prašo savivaldybės
Klaipėdos apskrities verslininkų asociacijos, kuri vienija ir vežėjus, pirmininkas Airidas Tamavičius tvirtino, jog maršrutinių taksi vairuotojai tikrai pajuto, kad policija juos baudžia intensyviau. Dėl situacijos jie parengė prašymą savivaldybei.
„Prašome, kad miesto valdžia maršrutiniams taksi leistų stoti ne tik autobusų stotelėse. Ypač Herkaus Manto gatvėje. Šioje arterijoje yra įrengta autobusų juosta. Lengvieji automobiliai ja negali važiuoti. Tad vietos maršrutiniams taksi ir autobusams užteks. Spūsčių ir avarinių situacijų sustojus neturėtų susidaryti. Dabar visai kita padėtis“, – komentavo pirmininkas.
Pasak A.Tamavičiaus, sudėtinga pasakyti, ar savivaldybė patenkins tokį vežėjų prašymą. Anot pirmininko, policija maršrutinių taksi vairuotojų nebaustų, jei savivaldybės suteiktų leidimą sustoti ne tik stotelėse.
„Kamuolys dabar yra savivaldybės rankose. Ji viską nulems. Reikia atkreipti dėmesį, kad žmonės maršrutiniais taksi naudojasi būtent dėl patogumo, kad galėtų privažiuoti arčiau savo tikslo“, – pabrėžė pirmininkas.
Naujausi komentarai