Pastaraisiais metais ypač smarkiai buvo keičiama Klaipėdos uosto infrastruktūra ir lyginant su kitais, netgi Vakarų Europos uostais, atrodė, kad jis yra tarp geriausių.
Kur lenkiame ir atsiliekame
Pasaulio ekonomikos forumas paskelbė "2014-2015 metų globalinio konkurencingumo ataskaitą" pagal kurią įvertinus daugybę šalių veiklos faktorių Lietuva užėmė 41 vietą. Bendrai ji vienu laipteliu aplenkė Latviją ir 12 pozicijų atsiliko nuo Estijos.
Galima pasidžiaugti tuo, kad Lietuva per metus žengė septynis laiptelius. 2013-2014 metais ji buvo 48 vietoje.
Tačiau nuliūdino žemiau nei bendra vieta įvertinta Lietuvos infrastruktūros kokybė. Pagal bendrą infrastruktūros kokybę Lietuva liko 43 vietoje.
Geriausiai vertinama Lietuvos geležinkelių infrastruktūra - 22 vieta pasaulyje. Pagal šį rodiklį Lietuva lenkia tiek Latviją (30 vieta), tiek Estiją (40 vieta). Lietuvoje pakankamai gerai išvystyta mobiliojo ryšio infrastruktūra (22 vieta pasaulyje). Tačiau pagal šį rodiklį atsiliekame nuo Estijos (13 vieta) ir netgi nuo Rusijos (20 vieta), bet lenkiame Latviją (35 vieta). Lietuvoje blogiausiai vertinamas aviacijos lygis (97 vieta) ir oro transporto infrastruktūra (75 vieta).
Pagal automobilių kelių infrastruktūrą Lietuva yra 36 vietoje pasaulyje. Ji pagal šį rodiklį lenkia tiek Estiją (54 vieta), tiek Latviją (108 vieta).
Kada kils Lietuvos uostai?
Tačiau pagal jūros uostų kokybę Lietuva, kuriai skirta 47 vieta pasaulyje, atsilieka ir nuo Estijos (17 vieta) ir nuo Latvijos (31 vieta).
Galima tik spėlioti, kodėl Lietuvos uostų infrastruktūra vertinama gerokai blogiau nei kaimynų. Galbūt lemia tai, kad Klaipėdos uoste nėra pakankamų gylių, kad galėtų priimti visus į Baltijos jūrą įplaukiančius laivus? Klaipėdos uoste didžiausias gylis 14,5 metrų, kai Latvijos ir Estijos uostuose yra kelios krantinės su 17-18 metrų gyliu.
Lietuva pagal uostų infrastruktūrą atsilieka ne tik nuo artimiausių kaimyninių uostų, bet ir nuo dalies Afrikos šalių. Namibijos uostų infrastruktūra užėmė 30 vietą, Dramblio Kaulo kranto - 34 vietą, Maroko - 43 vietą, Pietų Afrikos respublikos - 46 vieta. Taip pat Lietuvos uostų infrastruktūra yra prastesnė už tokių mažiau girdėtų šalių, kaip Bahreinas (15 vieta), Puerto Rikas (22 vieta), Taivanas (25 vieta), Barbadosas (28 vieta), Omanas (33 vieta), Mauricijus (36 vieta), Seišelių salos (41 vieta) uostus.
Nuo Klaipėdos uosto gerokai atsilieka kitų regiono šalių uostų infrastruktūrą: Lenkija - 78-a, Rusija - 81-a, Ukraina - 107 vietoje. Lietuva pagal uostų infrastruktūrą aplenkė tokias šalis kaip Graikija - 49, Kinija - 53, Italija - 55 vieta.
Galbūt aukštesnė vieta Klaipėdos uostui bus skirta po to, kai jame pradės veikti pirmasis rytinės Baltijos šalyse suskystintųjų gamtinių dujų terminalas. Arba, kai į konteinerių HUB-ą plūstelės kroviniai iš Azijos ir Amerikos regionų. O gal teks laukti kokių 2020 metų, kai Klaipėdos uostą planuojama paglinti iki 16,5 - 17 metrų?
Geriausi uostai - Olandijoje
Šiuo metu pasaulyje geriausiai yra vertinama Olandijos uostų infrastruktūra. Pastaraisiais metais į Olandijos uostus, o ypač Roterdamo, įdėtos didžiulės investicijos. Vystomi uosto keliai, geležinkeliai, statomas naujas uosto rajonas "Maslavkte-2", taip pat nauji tiltai, tuneliai, terminalai, uostuose vystomi naftos produktų, chemijos, biokuro, dujų ir kitų energetinių resursų kompleksai.
Po Olandijos uostų pagal reitingą eina Singapūras, trečioje vietoje Jungtinių Arabų Emiratų uostai, kurie aplenkė Hong Kongą. Aukštoje - penktoje vietoje Suomijos uostai. Dar dešimtuke yra Belgijos, Panamos, Islandijos, Ispanijos ir Danijos uostai.
Antrąjį dešimtuką sudaro Naujosios Zelandijos, JAV, Norvegijos, Vokietijos, Bahreino, Jungtinės Karalystės, Estijos, Švedijos, Malaizijos ir Maltos uostai. Trečiąjame dešimtuke - Kanados, Puerto Riko, Portugalijos, Kataro, Taivano, Japonijos, Pietų Korėjos, Barbadoso, Airijos ir Namibijos uostai.
Naujausi komentarai