Lietuvos latviai sulaukė palaikymo iš šalies kaimynės ir kartu su Latvijos pasienyje gyvenančiais tautiečiais surengė piketą dėl autobusų maršruto į Rygą.
Prašo senojo maršruto
Vėliavomis ir plakatais ginkluoti piketuotojai reikalavo sugrąžinti istorinį maršrutą ir piktinosi esą absurdiškais draudimais, neleidžiančiais Lietuvos vežėjams pakeliui į Rygą vežti keleivių ir pačioje Latvijos teritorijoje.
"Mes surinkome 150 gyventojų parašų ir norime, kad būtų atkurtas istorinis maršrutas, kuriuo žmonės naudojosi daugiau nei 50 metų. Vasarą juo važiuodavo daugybė žmonių", – tikino asociacijos "Baltų unija" pirmininkas Gotfridas Tapinas.
Latviai kovoja už įmonės "Klaipėdos autobusų parkas" maršrutą Klaipėda–Liepoja–Ryga.
Į uostamiestį vakar atvykę Rucavos ir kitų Latvijos miestelių gyventojai bandė įtikinti įmonės "Klaipėdos autobusų parkas" vadovę Jelizavetą Daugininkienę, esą jeigu šiuo maršrutu žiemą važiuotų mažiau keleivių, parkas galėtų išsiųsti kur kas mažesnį autobusą nei iki šiol.
"Į Rygą pro Šiaulius važiuoja net 8 privatūs vežėjai, o Vakarų Lietuva lieka be priemiestinio susisiekimo Latvijos pasienyje. Tai absurdas", – piktinosi G.Tapinas.
Varžė direktyvos
Įmonės "Klaipėdos autobusų parkas" norus teikti paslaugas kaimyninėje šalyje iki šiol varžė ES reglamentas, kuris vežėjams draudė kabotažinius vežimus. Tai reiškia, kad užsienio šalies transporto įmonė negalėjo teikti paslaugų kitoje ES šalyje.
"Taip kažkam tik atrodo, kad mes nenorime jūsų vežti. Važiuojame pro šalį ir nenorime paimti keleivių? Įvykus šiems pakeitimams, vairuotojai patyrė didelį smūgį, nes jiems tekdavo išklausyti daug priekaištų", – svečius įtikinėjo J.Daugininkienė.
Laukia derybos
Lietuvos vežėjai Latvijos pusėje galėjo įsisodinti tik lietuvius ar važiuojančiuosius į Klaipėdą.
"Tačiau tarp Latvijos miestelių pervežti keleivių mes neturime teisės. ES leidžia tokius pervežimus tik tada, kai šalys tarpusavyje susitaria. Štai ir visa problema – iki šiol negalime susitarti", – aiškino J.Daugininkienė.
Valstybinė kelių transporto inspekcija vežėjams išduoda leidimus maršrutams. Inspekcijos viršininko pavaduotojas Eugenijus Ryškus rašte asociacijai "Baltų unija" aiškino, kad įmonė "Klaipėdos autobusų parkas", turėdama leidimą teikti reguliarias tarptautines paslaugas maršrutu Klaipėda–Ryga, galėtų gauti kompetentingos Latvijos įstaigos leidimą.
"Tačiau dėl leidimų, konkursų parinkti vežėjus, trasų parinkimo ir vežimo sąlygų turi būti taikomi Latvijos teisės aktai", – pažymėjo E.Ryškus.
Lietuvos vežėjui privalu susitarti ir dėl to, kaip Latvija mokės kompensacijas vežėjui už transporto lengvatas keleiviams.
"Mes norime žinoti, kokį atsakymą tokiam siūlymui paruoš latviai. Nes mes esame pasirengę tokią paslaugą teikti", – tikino J.Daugininkienė.
Naujausi komentarai