Pereiti į pagrindinį turinį

Kaliningrado sričiai – ypatingas dėmesys

2015-04-13 14:15
Apleista: taip dabar atrodo Pionersk uostas, kurį planuojama perstatyti.
Apleista: taip dabar atrodo Pionersk uostas, kurį planuojama perstatyti. / Vidmanto Matučio nuotr.

Nepaisant Rusiją apėmusio ekonomikos nuosmūkio, kai kurie Kaliningrado srities jūriniai objektai įtraukiami į Rusijos ypatinga tvarka planuojamų vystyti objektų sąrašą. To sąrašo niuansai susiję ir su Lietuva.

Ypatingas objektas

Į Rusijos socialinių ir ekonominių teritorijų vystymo pirmumo sąrašą planuojama įtraukti Kaliningrado srities Pionersko jachtų ir kruizinių laivų uosto statybos projektą.

Jis reikalingas 2018 metais Rusijoje vyksiančiam pasaulio čempionatui, mat vienas jo etapų planuojamas Kaliningrade.

Pionerskas yra šalia srities žiedinio kelio, iš jo yra geras susisiekimas su Kaliningradu.

Rusijos vyriausybės lygiu nutarta, kad iki šių metų rugsėjo Rusijos Transporto, Finansų ir Ekonominio vystymo ministerijos turi suderinti bendrą projektą dėl Pionersko keleivių terminalo ir jachtklubo statybos projekto. Iki 2016 metų balandžio 1 d. Pionersko keleivių terminalas būtų įtrauktas į Rusijos ypatinga tvarka finansuojamų objektų sąrašą. Pati statyba vyktų 2017–2018 metais.

Kokia įtaka Klaipėdai?

Keleivių ir kruizinių laivų terminalo statyba Kaliningrado srities Pionersko mieste turėtų įtakos Klaipėdos uostui. Dalis kruizinių laivų, į kurių maršrutus įtraukiamas Klaipėdos uostas, veikiausiai panorės sustoti Pionerske. Todėl didės tikimybė, kad tie laivai rinksis vieną iš dviejų kaimyninių uostų.

Kitaip tariant, dalis laivų, kurie užsukdavo į Klaipėdą, po 2018 metų „nusės“ Kaliningrado srityje.

Kita vertus, jei Rusija būtų labiau vakarietiška valstybė, pastačius keleivinių laivų prieplauką Pionerske, tarp jo ir Klaipėdos galėtų atsirasti nauji jūrinio turizmo traukos maršrutai. Baltijos pajūriu iš Klaipėdos galėtų plaukioti nedideli jūriniai keltai, kurie užsuktų į Pionersko, Baltijsko ir netgi Kaliningrado uostus.

Buvo bandymų iš Klaipėdos plukdyti keleivius į Baltijsko uostą. Tai nepasiteisino, nes atplaukę keleiviai ypatingos zonos statusą turinčiame kariniame Baltijske išlipti į krantą negalėdavo. Galbūt visai kitaip ateityje bus Pionersko uoste, kuris, tikėtina, bus labiau atviras.

Aplenks Lietuvą

Dėl Kaliningrado srities Rusijos vyriausybė priėmė ir kitą sprendimą – didinti gabenimus geležinkeliais jūrų keltų linijoje tarp Kaliningrado srities Baltijsko ir Leningrado srities Ust Lugos uostų.

Apie tai, kaip bus didinami krovinių gabenimai jūra geležinkeliais ir keltais tarp dviejų Rusijos uostų, informacija turi būti pateikta iki 2015 metų birželio vidurio.

Rusijos siekis didinti geležinkelių gabenimus jūrų keltais tiesiogiai susijęs su Rusijos krovinių gabenimais geležinkeliais tarp Rusijos ir Kaliningrado srities per Lietuvą.

Rusija jau ne kartą oficialiai yra pareiškusi, kad sieks didinti krovinių gabenimus geležinkeliais jūrų keltais, taip aplenkiant Lietuvą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų