Gaisrą patyręs keltas „Regina Seaways“ atplaukė į Klaipėdos uostą

Antradienio vakarą į Klaipėdos uostą parplaukė gaisrą jūroje patyręs „DFDS Seaways“ keltas „Regina Seaways“.

Tai BNS patvirtino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinio direktoriaus padėjėja ryšiams su visuomene Dovilė Ringis.

Į uostą laivas atplaukė pats apie 21.30 val. Jį parlydėjo Karinių jūrų pajėgų laivai.

„Regina Seaways“ į uostą grįžo esant gana sudėtingoms oro sąlygoms, pučiam smarkiam vėjui ir esant dideliam bangavimui. Tačiau Jūrų gelbėjimo koordinavimo centro vadas Eugenijus Valikovas LRT sakė, kad pavojus, jog keltas galėtų pasvirti ar apvirsti, nebuvo.

„Ne tokio pavojaus iškilusio nebuvo, kadangi laivas yra gana didelis, technologiškai gerai įrengtas, dėl to sąlygų apvirsti arba pakrypti nebuvo“, – teigė E. Valikovas.

Į uostą laivas atplaukė pats apie 21.30 valandą. Jį parlydėjo Karinių jūrų pajėgų laivai.

„DFDS Seaways“ atstovas spaudai Vaidas Klumbys antradienio vakarą BNS teigė, kad krante keleiviams specialios pagalbos nereikia.

„Nėra ekstremalios situacijos: terminale, kaip visada laukia autobusas, krovos brigados pasirengusios, jų gal kiek daugiau, kad greičiau iškrautų krovinius, dirba registracijos centras. Jeigu reikės, keleiviams pasiūlysime viešbučių“, – BNS sakė jis.

Apie gaisrą Klaipėdos keltų bendrovei „DFDS Seaways“ priklausančiame laive, plaukusiame iš Kylio į Klaipėdą, pranešta apie 13.45 valandą. Laivo variklių skyriuje pastebėta dūmų.

V. Klumbys BNS teigė, kad tikro gaisro, tai yra atviros liepsnos, nebuvo, fiksuoti tik dūmai. Dėl to automatiškai išsijungė varikliai.

Incidentas įvyko keltui esant apie 110 km nuo Klaipėdos jūrų uosto.

Niekas dėl įvykio nenukentėjo, panika nekilo. Iš pradžių rengtasi keleivių evakuacijai, bet jos neprireikė.

Laivas gabeno vilkikų, automobilių, krovinių. Juo plaukė 335 žmonės, dauguma keleivių – Vokietijos piliečiai.

V. Klumbio teigimu, dingus energijai ir užtrukus kelto reisui, keleiviams pasiūlyta nemokamų gėrimų, atkūrus elektros tiekimą išdalytas prisijungimas prie interneto, kad žmonės galėtų susisiekti su artimaisiais.

„Keltu plaukė Vokietijos jaunimo orkestras, jis mielai sutiko pakoncertuoti“, – pasakojo V. Klumbys.

Gavus pagalbos prašymą į įvykio vietą išsiųstas Karinių oro pajėgų sraigtasparnis AS-365 „Dauphin“, jis atliko pirminę žvalgybą. Taip pat vykdyti gelbėjimo operaciją pasiųsti Karinių jūrų pajėgų laivai „Šakiai”, „Skalvis” ir „Jotvingis”.

Laukiant kelto uostamiesčio savivaldybėje surengtas Ekstremalių situacijos komisijos posėdis.

„Kelto keleivių priėmimui pasiruošusios visos tarnybos (greitosios pagalbos, priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos, pasienio tarnyba, muitinė). Krante laukiama keleivių išlaipinimo“, – teigta savivaldybės pranešime.

Savivaldybė tvirtina numačiusi patalpas keleiviams patalpinti, jei jų prireiks. Tam planuojama panaudoti „Švyturio“ areną.

Į įvykio vietą išskrido sraigtasparnis

16 val. gautas oficialus pranešimas, kad gaisras laive jau užgesintas. Į įvykio vietą nedelsiant išskrido Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų sraigtasparnis AS-365 „Dauphin“, kurio įgulos nariai padarė laivo nuotraukas.

Vykdyti gelbėjimo operaciją buvo pasiųsti ir Karinių jūrų pajėgų laivai „Šakiai”, „Skalvis”, „Jotvingis” bei „Žemaitis”. Planuota, kad kariškių laivai įvykio vietą pasieks apie 18 val. Lietuvos laiku ir bus pasirengę, esant poreikiui, iš kelto išlaipinti keleivius.

Gelbėjimo operaciją koordinavo Kaliningrado jūrų gelbėjimo centras, nes keltą nelaimė ištiko tuo metu, kai jis buvo Baltijos jūroje Kaliningrado jūrų gelbėjimo centro atsakomybės zonoje. Lietuvos JGKC šioje gelbėjimo operacijoje nuolat bendrauja su Kaliningrado gelbėjimo centru.

Incidento vieta – apie 110 km nuo Klaipėdos jūrų uosto. 

Premjeras Saulius Skvernelis krašto apsaugos ministrui Raimundui Karobliui teigia nurodęs, kad į gelbėjimo operaciją būtų įtrauktos visos reikiamos pajėgos, o visuomenei būtų teikiama informacija.

„Premjeras informuotas apie įvykį ir kalbėjosi su krašto apsaugos ministru. Premjeras nurodė, kad būtų teikiama informacija visuomenei, o į gelbėjimo operaciją būtų mestos visos reikiamos pajėgos iš visų valstybės tarnybų“, – antradienį BNS sakė premjero atstovas spaudai Tomas Beržinskas.

Svarsto, kaip išgelbėti įstrigusius keleivius

Danijos kapitalo Klaipėdos keltų bendrovė „DFDS Seaways“ sprendžia, kaip išgelbėti keleivius iš antradienį Baltijos jūroje incidentą patyrusio kelto.

„Dabar sprendžiamas laivo buksyravimo ir keleivių klausimas. Buksyravimas užtrunka kažkiek laiko, ne 6, ne 8, bet gali būti ir parą ar daugiau. Laikyti keleivius kelte tiek laiko nėra prasmės. Bet evakuacijos klausimas irgi nėra paprastas, tam reikia tinkamo laivo, be to oro sąlygos nėra geros“, – BNS sakė „DFDS Seaways“ atstovas spaudai Vaidas Klumbys.

Anot jo, antradienį iš Vokietijoje esančio Kylio uostą į Klaipėdą plaukusio kelto „Regina Seaways“ variklių skyriuje buvo pastebėti dūmai.

„Gaisro nebuvo, buvo fiksuoti tik dūmai, atviros liepsnos nebuvo pastebėta ir varikliai automatiškai išsijungė. Variklių skyrius yra hermetizuotas, jokių temperatūros pokyčių nematome, viskas stabilu, keleiviai saugūs, niekas nenukentėjo“, – teigė V. Klumbys.



NAUJAUSI KOMENTARAI

klaipeda

klaipeda  portretas
ne rusai padejo ,oDIEVAS -aciu-DIEVUI,

ha

ha portretas
KAIP TITANIKE MUZIKA GROJO

Apie kitas grėsmes, kylančias iš neatsakingų keleivių

Apie kitas grėsmes, kylančias iš neatsakingų keleivių portretas
Mano komentaras gal ir ne į šią temą, bet jis susijęs su pavojumi, kas gali sukelti gaisrą laive. Teko šią vasarą du kartus vykti į Vokietiją keltu.Noriu atkreipti dėmesį į kai kurių keleivių bukumą ir .tvarkos nepaisymą ir nepaklusimą galiojančioms taisyklėms laive. Keliantis keltu, keliomis kalbomis yra pranešama ir supažindinama su taisyklėmis ir tvarka laive, idant kelionė , bent tiek, kiek priklauso nuo kiekvieno iš mūsų būtų saugi... Pranešama, kad rūkymui yra skirta vieta, ir kad tik ten turi būti rūkoma, ir dar kad nebūtų metamos neužgesintos nuorūkos už laivo borto, nes jos gali nukristi į automobilių denį ar pan., bei sukelti gaisrą. Na ir kaip Jums atrodo, kaip laikomasi šios tvarkos?Rūkoma apilink" visą denį ir nuorūkos buvo mėtomos už laivo borto neužgesintos.Keliems daviau pastabą , parodžiau , kad rūkymo vieta yra ne čia.Kelto apsauga taip pat ne kartą darė rūkoriams pastabas, bet veikė tik tiek, kiek jis ten buvo. Manau, kad pažeidėjus reikia "bausti pinigine bauda.
VISI KOMENTARAI 15

Galerijos

Daugiau straipsnių