- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pastaruoju metu daug diskusijų vyksta dėl galimo Kinijos verslo atėjimo į Klaipėdos uostą.
Kinai Klaipėdos nepaliko
Jas dar suaktyvino tai, kad Lietuvos susisiekimo sektorius pirmą kartą buvo pristatomas Šanchajuje vykstančioje didžiausioje Kinijos transporto ir logistikos parodoje „Transport Logistic China 2018“.
Šiame forume netgi buvo surengta speciali Lietuvos sesija. Lietuvos delegacija taip pat dalyvavo Globaliame logistikos bei Šilko kelio logistikai skirtuose verslo forumuose.
„Kinija yra milžiniška rinka dėl kurios kovoja visas pasaulis. Tai, kad Klaipėda yra įtraukta kaip šilko kelio sudėtinė dalis - didžiulis pasiekimas ne tik uostui, bet ir visai mūsų šalies transporto sistemai“, - teigė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.
Jis akcentavo, kad Kinija domisi Klaipėdos išorinio uosto statyba, bet ji būtų vienoje platformoje su kitais dalyvaujančiais konkurse dėl šio uosto statybos koncesijos. Pasak A.Vaitkaus, išorinio uosto investavimo galimybės domina ir Prancūzijos, Vokietijos, Izraelio verslą.
Geležinkelių partneriai
Transporto ir logistikos parodoje Kinijoje Lietuvą atstovavo ne tik Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, bet ir Lietuvos geležinkeliai, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos LINAVA, bet ir Klaipėdos laisvoji ekonominė zona.
Vyko susitikimai su Kinijos transporto ir logistikos įmonių vadovais. Lankytasi Šanchajaus uoste Yang Shan bei Šendženo Shekou keltų terminale.
Naujojo Šilko kelio iniciatyva leistų Lietuvoje plėtoti įvairius krovinių terminalus, įskaitant uostą, geriau panaudoti geležinkelių, kelių ir oro transporto pajėgumą. Kinijos kroviniai tranzitu per Lietuvą būtų vežami į Vakarų Europą ir Skandinavijos šalis.
Didžiausia įdirbį čia jau turi Lietuvos geležinkeliai, kurie bendradarbiauja su didžiulėmis Kinijos transporto kompanijomis kaip SINOTRANS, CMG, „CAMCe“ ir „Gentrans“. Lietuva siekia išnaudoti ir Kinijos kapitalu Minsko regione statomo industrinio parko „Didysis akmuo“ poreikius.
Rusijos norai dėl kinų krovinių
Kovoje dėl Kinijos krovinių Lietuva nėra vienintelė.
„Uostų vadovų konferencijose girdime atskirų uostų atstovų teiginius - tik neimkite kiniškų prekių. Bet taip kalbėdami jie dar tais pačiais metais sudaro sutartis su kinais. Dėl Kinijos krovinių vyksta didžiuliai žaidimai“, - pastebėjo A.Vaitkus.
Savus žaidimus čia žaidžia ir Rusija. Ji neseniai paskelbė, kad siūlo naują Šilko kelio maršrutą per Sankt Peterburgą ir Kaliningrado sritį. Neva todėl, kad iš Kinijos pasipylė toks didelis krovinių srautas, jog jie po 5-6 paras stovi prie Baltarusijos - Lenkijos sienos.
Per parą prie Baltarusijos sienos aptarnaujama po 8-10 sąstatų, kai poreikis yra maždaug 14 sąstatų.
Jei taip yra patogiausiai krovinių maršruto tąsa būtų per Klaipėdos uostą ir toliau jūrų keltais į Vokietiją ar Skandinaviją. Taip jau buvo. Kai Lenkija su Rusija nesusitarė dėl transporto leidimų, krovinių srautas buvo pasukęs į Klaipėdą.
Dalis krovinių galėtų būti priimama Lietuvoje, o po „Rail Baltica“ eurovėže keliautų į Lenkiją, bet tą atšaka dar reikia pastatyti.
Rusija pateikė duomenis, kad 2016 m. iš Kinijos į Europą važiavo 1130 traukinių, o atgal iš Europos į Kiniją 572. Tačiau 2017 m. tas srautas padvigubėjo - 2400 sąstatai iš Kinijos ir 1300 - į Kiniją. Prognozuojama, kad iki 2020 m. Šilko keliu per metus keliaus apie 500 tūkst. TEU konteinerių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilkikai prie Šalčininkų punkto nuo penktadienio turi laukti kitoje vietoje3
Vilkikai, važiuojantys per Šalčininkų pasienio postą ir laukiantys kelkraštyje bei keliantys riziką eismo saugumui, nuo penktadienio nukreipiami laukti į kitą, mažiau judrų kelią. ...
-
Bankų pelnas vėl viršijo rekordus ir tai dar – ne pabaiga?14
Bankų pelnas šiemet – beveik 1 mlrd. eurų. Tai yra du kartus daugiau nei 2022-aisiais. Beje, tiek pelno bankai uždirbo jau atskaičius laikinąjį solidarumo įnašą į šalies biudžetą. Bendra sumokėta suma perkopė 250 mln. eu...
-
KT vertins, ar kailinių žvėrelių verslo draudimas neprieštarauja Konstitucijai6
Konstitucinis Teismas (KT) ėmėsi svarstyti, ar parlamento įteisintas kailinių žvėrelių verslo draudimas atitinka pagrindinį šalies įstatymą. ...
-
Už šūkį „šlovė Ukrainai“ – išpuoliai prieš lietuvius užsienio kurortuose
Lietuvių turistų atostogas svetur vis dažniau apkartina netikėti susidūrimai su ten pat ilsėtis atvykstančiais rusais. Užtenka pasakyti „šlovė Ukrainai“ ir dūžta lėkštės, į poilsiautojus skraido stiklinės. Tokį i&scaro...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle6
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Lietuvos specialistai nuskenavo Bučos ir Borodyankos teritorijas Ukrainoje: buvo apgadinti dronai
Statybos sektoriaus vystymo agentūra (SSVA) baigė karo suniokotų Bučos ir Borodyankos teritorijų Ukrainoje fotografavimą dronais, kad vėliau galėtų būti sukurtas 3D miestų planavimo įrankis. ...
-
A. Mazuronis prognozuoja, kad šios kadencijos Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos4
Opozicinės Darbo partijos lyderis Andrius Mazuronis sako, kad šiemet kadenciją baigiantis Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos, o pastaraisiais mėnesiais vykusios diskusijos buvo skirtos imituoti sprendimų paiešką. ...
-
M. Lingė: maitinimo sektoriuje bankrotų mažėja, įdarbinama vis daugiau žmonių3
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas konservatorius Mindaugas Lingė sako, kad įdarbinimai maitinimo sektoriuje auga, bankrotų mažėja, daugėja pradedančių veiklą įmonių, tuo metu Ugdymo ir gydymo įstaigų maisto gamintojų asociacijos va...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...