Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdos uostas stiprina pozicijas

2017-09-18 16:00

Per aštuonis šių metų mėnesius Klaipėdos uostas pagal krovos apimtis išlieka lyderis tarp Baltijos šalių uostų.

Tendencija: sėkmingiems Klaipėdos uosto rugpjūčio ir visų metų rezultatams įtakos turėjo atsigaunanti naftos produktų krova.
Tendencija: sėkmingiems Klaipėdos uosto rugpjūčio ir visų metų rezultatams įtakos turėjo atsigaunanti naftos produktų krova. / Vidmanto Matučio nuotr.

Augo kroviniai ir pajamos

„Rugpjūtis tikrai buvo labai geras mėnuo. Esu labai dėkingas uosto kompanijoms, kurios mobilizavosi, sukaupė nemažą kiekį krovinių, kuriuos pavyko išvežti. Visuose segmentuose krova teigiama. Rugpjūtį skystųjų krovinių krova, palyginti su pernai tuo pačiu mėnesiu, išaugo net 48,9 proc. Tai gera naujiena“, - teigė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Bendra Klaipėdos uosto krova per 8 mėnesius yra 4,6 proc. didesnė nei pernai. Iš viso krauta 27 mln. 631 tūkst. tonų.

Šiemet Klaipėdos uoste labiausiai augo trąšų krova. Birių krovinių uoste krauta net 19,5 proc. daugiau nei pernai. Jie sudarė net 12 mln. 142 tūkst. tonų. Teigiama yra konteinerių, metalų krova. 

Nors į Klaipėdos uostą per 8 mėnesius atplaukė 111 laivų mažiau, bet jie buvo didesni. Tai lėmė ir uosto pajamų augimą. Per 8 mėnesius gauta 38,89 mln. eurų pajamų – 4 proc. daugiau nei pernai.

Latvius gelbsti anglys

Su Klaipėdos uostu pastaruosius metus aršiai konkuravęs Rygos uostas šiemet per 8 mėnesius krovė 22 mln. 716 tūkst. tonų. Bendra krova 4,8 proc. mažesnė nei pernai.

Rygos uoste net 8 mln. 373 tūkst. tonų sudarė rusiškos anglys. Jų krova 5,2 proc. didesnė nei pernai. Net 13,5 proc. iki 282 tūkst. TEU išaugo Rygos uosto konteinerių krova. 

Rygos uostas šiemet skaičiuoja rekordinius keleivių kiekius. Įvedus papildomą keltą linijoje tarp Rygos ir Stokholmo keleivių padaugėjo net 49,5 proc. – iki 595 tūkstančių. 

Rygos uostui labiausiai smogė net 34,4 proc. iki 3 mln. 882 tūkst. tonų šiemet sumažėjusi naftos produktų krova. Klaipėdos uoste naftos produktų šiemet taip pat mažėjo. Bet jo kritimas siekė tik apie 7 proc.

Ventspilio uostas per 8 mėnesius krovė 15 mln. tonų krovinių. Tai 17 proc. daugiau nei pernai. Augimą, kaip ir Rygoje, lėmė rusiškos anglys. Taip pat Ventspilio uoste šiemet sėkmingai dirba švedų kompanijos „Stena Line“ keltai, plaukiojantys į Vokietijos Liubeką/Travemiundę ir Švedijos Nyneshamną.

Mažiausias Latvijoje jūrų uostas Liepoja per 8 mėnesius krovė 4 mln. 17 tūkst. tonų krovinių. Bet tai net 24 proc. daugiau nei pernai. Beveik 1 mln. tonų sudarė anglys. Jų kiekis išaugo daugiau nei du kartus. Pagrindinis Liepojos uosto krovinys yra grūdai ir jų krauta 11 proc. mažiau nei pernai. Įdomus reiškinys, kad Liepojos uoste net 46 proc. daugiau krauta naftos produktų, kai visuose kituose rytinės Baltijos šalių uostuose jų kiekiai mažėjo.

Nenuostabu, kad Latvijos uostus gelbsti rusiškos anglys. Per 8 mėnesius Rusijoje iš viso išgauta 264 mln. tonų anglių. Iš jų 122 mln. tonų anglių eksportuota. Tai beveik 8 proc. daugiau nei pernai. Rusijai neužtenka savų uostų pajėgumo, todėl anglis ji eksportuoja ir per Latvijos uostus. Jų buvo siūloma ir Klaipėdos uostui, bet anglys yra nešvarus krovinys – labai dulka. Todėl prie miesto prispaustas Klaipėdos uostas jų negali priimti.

Talinas kenčia nuo Rusijos

Rytinės Baltijos šalių uostų krovą, išskyrus Klaipėdą, vis labiau veikia Rusijos uostų krovos pajėgumo augimas.

Bendrai Rusijos uostai per 8 mėnesius krovė 517 mln. tonų arba 10,4 proc. daugiau nei pernai. Baltijos jūros baseine Rusijos uostų krova per 8 mėnesius siekė 164,63 mln. tonų. Tai 5,9 proc. daugiau nei pernai. Naftos ir jos produktų krova šiame Rusijos regione vienu procentu netgi mažesnė nei pernai. 

Rusijos uostų krovos augimas, ypač Ust Lugos labiausiai veikia Talino uostą. O ypač šio uosto naftos produktų krovą, kuri šiemet yra apie 25 proc. mažesnė nei pernai. Nafta ir jos produktai sudaro apie 43 proc. Talino uosto krovos. Todėl jo negelbsti teigiame kitų krovinių krova. 

„Taline krovos kritimas toks didelis todėl, kad labai sparčiai vystosi Rusijos uostai. Taip pat labai jautriai buvo elgiamasi geopolitinėje erdvėje ir tai padarė poveikį. Kova dėl krovinių šiandien yra labai nuožmi“, - dėstė Klaipėdos uosto vadovas A.Vaitkus.

Taip pat šiemet teigiamas krovos prognozes skelbia ir arčiausiai Klaipėdos esantis Rusijos Kaliningrado uostas. Tikimasi, kad metinė jo krova bus nuo 7 iki 11 proc. didesnė nei pernai. Lemia išaugusi anglių krova. Kaliningrado uoste daugiau pakraunama automobilių, kurie gaminami šioje srityje, statybinių medžiagų, kurios atgabenamos į sritį.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų