Laivyba stringa ir dėl locmanų

Locmanų įsodinimas į laivus arba paėmimas iš jų yra rimta ir sunkiai sprendžiama pasaulinio laivyno problema.

Pasaulinė problema

Ji ne kartą yra iškilusi ir Klaipėdos uoste. Sprendimas kažkada buvo toks, kad nupirkti nauji locmanų kateriai. Jie yra specialiai pritaikyti įsodinti ir paimti locmanus iš laivų. Tačiau visų su locmanų saugumu susijusių problemų neišsprendžia.

Kai kartais uoste pūstelėjus stipresniam vėjui pasigirsta teiginių, kad nepriimami laivai, daugumoje atvejų taip yra todėl, kad į laivus dėl didelio bangavimo ir vėjo negalima įsodinti locmano. Todėl jūrų keltai ir dalis kitų laivų, kurie gali plaukti be locmano, ir per audrą, pučiant dideliam vėjui, plaukia į uostą arba iš jo.

Yra trys alternatyvos

„Koks tikslas yra rekonstruoti uosto vartus, sudaryti galimybę laivams plaukti prie didesnio vėjo ir bangų, jei pučiant jau 20 metrų per sekundę vėjui laivas negalės priimti locmano“, - Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtojimo tarybos posėdyje klausė Lietuvos laivybos maklerių ir agentų asociacijos prezidentas Vytautas Šileika. Jis siūlė Uosto direkcijai įsigyti sraigtasparnį, kaip tai daro daugelis kitų didelių Europos ir Pasaulio uostų.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus teigė, kad locmanų įsodinimo į laivus klausimas yra analizuojamas. Anot jo, prie įprastinio locmanų pristatymo į laivus iškeltos trys alternatyvios naujovės.

Locmanai išplauks...

Kaip vieną iš variantų A.Vaitkus mato konsultacijas su Valstybės sienos apsaugos tarnybos ir Lietuvos karinėmis jūrų pajėgomis dėl locmanų pristatymo į laivus jų turima technika - sraigtasparniais. Tačiau sraigtasparniai ar netgi greitesni laivai - katamaranai nebus patikimi esant didesniam vėjui. Išliks rizika, kad ant laivo su trosu nuleidžiamas locmanas galės susižeisti.

Yra svarstomas ir toks variantas, kad esant stipresniam vėjui iš uosto laivus išvedantis locmanas nebūtų nuimamas nuo laivo, o galėtų plaukti juo iki artimiausio uosto ir grįžti į Klaipėdą su lėktuvu. Tokių variantų yra buvę, netgi sovietmetyje. Bet tai neišspręs problemos, kaip į laivą jūroje, kuris nori plaukti į uostą, pristatyti locmaną.

Anot A.Vaitkaus, dar nėra pasirinkta konkrečių alternatyvų dėl locmanų pristatymo į laivus ir nuėmimo iš jų. Tam dar turinčios vykti techninės diskusijos.


Šiame straipsnyje: locmanailaivybauostas

NAUJAUSI KOMENTARAI

>Klp

>Klp portretas
kokia plėtra..:D)..Ką ji uostamiesčiui ir Lietuvai gali duoti,jeigu ir dabar krantinės tuščios?Gali statyti tiek Rybporte, tiek Prekybos uosto rajone tarnsportiniu, žvejybiniu ir kitokio hreno DXja.Kad ir trim korpusais..Bet nestato.Nes NĖRA.Tai kam čia plėstis jei tos plėtros nereik?Ar tam kad gyventojus iš miesto von išvaryt?Taigi ir tep naftos kvapai ir lezas savo daro.Tūkstončiais važiuoja.Tai anie ir pabaigs procesą-bus Klaipėda be klaipėdiečių.Tik su terminuotom sutartim dirbančiais ir su gyvenančiais užmiestyje ar kitur

Klp

Klp portretas
rusai vykdo plana kaip stabdyti klaipedos isorinio uosto pletra. Klaipedieciai uz pletra, o visa liberalu savivaldybe eina isikibdama pries. Liberalams itariu sumokejo rusai kad taip apgintu kaliningrado uosta. kodel prokurorai neiskelia bylos?????

To manau, kad

To manau, kad portretas
Pirma- nėra ten tokių, kaip sakai, senukų. Antra- locmanas nėra koks kateriuko "vairuotojas" , nusipirkęs teisę valdyti savo pramoginį katerį ir manantis esąs pasiruošęs ir laivą valdyti, nes žino kurioje pusėje yra uosto vartai.
VISI KOMENTARAI 8

Galerijos

Daugiau straipsnių