- Rūta Lankininkaitė, LRT televizijos naujienų tarnyba, "Reuters", "Bloomberg", lrt.lt, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dalį pernai sumažėjusio tarptautinių krovinių srauto „Lietuvos geležinkeliai“ tikisi kompensuoti veždami daugiau konteinerių ir vietos krovinių. Tačiau beveik vien iš krovinių vežimo gyvenanti valstybės įmonė nesitiki, kad padėtis krovinių rinkoje šiemet keisis į gerąją pusę.
Pernai „Lietuvos geležinkeliai“ pervežė 48 mln. tonų krovinių, tačiau bendras jų srautas krito daugiau nei 2,5 proc. , o tarptautinių krovinių – daugiau nei 4,5 proc. Priežasčių, pasak įmonės atstovų, galima vardinti daug, tačiau pagrindinės – didėjanti konkurencija ir pasaulio makroekonomikos pokyčiai.
„Esame priklausomi nuo tarptautinių rinkų, ir yra tokių dalykų, kuriems mes įtakos daryti negalime“, – komentuoja „Lietuvos geležinkelių“ Krovinių direkcijos Komercijos departamento vadovas Tomas Keršis.
Sausį per Klaipėdą eksportuojamų baltarusiškų trąšų kiekiai vėl truputį didėjo, tačiau bendrovė nesitiki, kad bendras krovinių srautas šiemet augs. Esą būtų gerai bent išlaikyti buvusį, todėl truputį didėja ir krovinių vežimo tarifai. Vežėjų abejones patvirtina didžiausia jų klientė – naftos perdirbimo bendrovė AB „Orlen Lietuva“.
„Dėl nepalankios makroekonomikos situacijos ir labai sumažėjusios naftos perdirbimo maržos visoje Europoje ir pasaulyje mes sumažinome savo gamybos apimtis. Tai jaučia ne tik „Orlen Lietuva“, bet ir visos Europos naftos perdirbimo sektorius“, – sako įmonės viešųjų ryšių direktorius Audrius Stasiulaitis.
Anot jo, tokia situacija susidarė dėl JAV vykstančios skalūnų naftos revoliucijos, padidėjusios konkurencijos iš Indijos ir Saudo Arabijos, Rusijos – šalių, kurios padidino į Europą įvežamų produktų kiekį.
Stabilizuoti veiklą įmonė rengiasi tik mažindama logistikos sąnaudas. Pirmiausia bus tiesiamas produktotiekis į Klaipėdą. Tai reiškia, kad mažiau krovinių bus pervežama geležinkeliais. „Lietuvos geležinkeliai“ savo viltis sieja su konteineriniais traukiniais, pervežimais konteineriais ir jau dabar kuria logistikos centrus tokiems kroviniams.
„Tai nėra ta transportavimo rūšis, iš kurios mes uždirbam , bet tai – investicija į, tikiu, labai netolimą ateitį. Kai vežimai vis labiau augs, mes galėsime pasiūlyti patikimą ir gerą paslaugą“, – investicijas apibūdina T. Keršis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia2
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...
-
Penktadienį protestą rengiantis maitinimo verslas prašo grąžinti 9 proc. PVM lengvatą5
Maitinimo sektoriaus atstovai penktadienį prie Vyriausybės rengia protesto akciją reikalaudami grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas svarstys griežtinti tvarką į Lietuvą atvykstantiems dirbti užsieniečiams3
Seimas imsis svarstyti griežtinamus reikalavimus dirbti į Lietuvą atvykstantiems užsieniečiams ir juos kviečiančioms įmonėms. ...
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“5
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...
-
Seimas nustatė tvarką, kaip bus laikinai nuomojama laisva valstybinė žemė
Laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai išsinuomoti galės tik ūkininkai arba įmonės, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos bei deklaravo joje augintas naudmenas. Jiems atsisakius toliau žemę dirbti, į tuos sklypus gal...
-
Regionuose mažėja bankų skyrių: ką daryti gyventojams?2
Regionuose mažėja bankų skyrių, gyventojams tenka važiuoti keliasdešimt kilometrų iki artimiausio banko, kad gautų konsultaciją. Bankai aiškina paprastai – žmonės į padalinius ateina vis rečiau ir ragina nuo šiol su banku...
-
Seimas palengvino neįgaliuosius vežančių automobilių parkavimą1
Nuo lapkričio lengvės neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimas – jų savininkams leista nemokėti mokesčio už stovėjimą savivaldybių nustatytose vietose. ...
-
N. Mačiulis: gynybą galima finansuoti parduodant valstybės įmonių turtą10
Vyriausybei iškėlus idėją steigti specialų fondą gynybai papildomai finansuoti iš didesnių mokesčių, „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad krašto apsaugą reikėtų finansuoti ne didinant mokesčius, o pard...
-
Premjerė: pratęsus bankų solidarumo įnašą valstybė negautų realių pajamų5
Lietuvoje veikiantiems bankams pernai uždirbus dukart didesnį pelną nei 2022-aisiais, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad pratęsus laikinąjį bankų solidarumo įnašą, pajamų iš šio mokesčio valstybė nebesurinktų, nes ma...