Pereiti į pagrindinį turinį

Uostas juda link krovos rekordo

2015-11-09 12:35

Nors iki metų pabaigos liko du mėnesiai, tačiau uoste jau visiškai aišku, kad šiemet bus naujas visų laikų krovos rekordas.

Efektyviausiai uoste dirbanti krovos kompanija – „Birių krovinių terminalas“.
Efektyviausiai uoste dirbanti krovos kompanija – „Birių krovinių terminalas“. / Vidmanto Matučio nuotr.

Nors iki metų pabaigos liko du mėnesiai, tačiau uoste jau visiškai aišku, kad šiemet bus naujas visų laikų krovos rekordas.

Užfiksuoti ir laukiami rekordai

Pagal 10 mėnesių rezultatus (krauta 32,4 mln. tonų) uostas taikosi į 38,5 mln. tonų metinę krovą. Kol kas šių metų krovos augimas siekia 7,4 proc. Ne tik 38 mln., bet ir 37 mln. tonų krovos Klaipėdos uostas dar niekada nebuvo peržengęs. Didžiausia krova buvo fiksuota 2011 metais – 36,59 mln. tonų.

Šiemet uostą į rekordines aukštumas kelia 1,6 mln. tonų didesnė nei pernai naftos produktų krova, 1,14 mln. tonų didesnė trąšų krova. Ir jei ne daugiau nei vienu milijonų tonų sumažėsi konteinerių krova, Klaipėdos uostas jau taikytųsi net į 40 mln. tonų.

Pasiekus didžiausią visų laikų krovą, šiemet visai realu tikėętis ir didžiausių visų laikų metinių pajamų.

Keli rekordai šiemet Klaipėdos uoste jau fiksuoti. Rugpjūtį uoste lankėsi didžiausias visų laikų net 336,68 m ilgio, 45,6 m pločio ir  9178 TEU talpos konteinerinis laivas „MSC ASYA“.

Kitas unikalus rezultatas – daugiausiai krovinio – net 106 tūkst. tonų šiemet iš uosto išgabenęs tanklaivis „Delta Sky“. Visų laikų rekordu laikoma ir tai, kad šiemet uoste apsilankė 60 tūkst. 202 kruiziniais laivais atplaukę turistai.

Lemia investicijos

Klaipėdos uosto krovos augimas yra fenomenalus rezultatas. Per dešimtmetį metinis krovos prieaugis siektų apie 17 mln. tonų arba apie 76 proc.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus mano, kad krovos augimą lemia į uostą nuolat dedamos investicijos. O svarbiausia, kad tos investicijos didėjant krovai yra vienos iš greičiausiai atsiperkančių visoje Lietuvoje. Nustatyta, kad investicijų į uostą atsiperėkamumas siekia vos 2-3 metus.

Visose uosto krovos kompanijose, kur pastaraisiais metais buvo įdėtos investicijos yra augimas.

Nemaloni išimtis yra tik “Klaipėdos Smeltė”. Jos krova šiemet 17,6 proc. mažesnė nei pernai. Nors į šios bendrovės krantines per pastaruosius metus buvo investuotos didžiausios lėšos.

Didžiuliai augimai

Malonia staigmena Klaipėdos uoste tapo Birių krovinių terminalas (BKT). Jis pagal krovos apimtis šiemet tapo antrąja Klaipėdos uosto krovos kompanija po Klapėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO).

Net 60 proc. krovos augimas šiemet yra prie 3-os krantinės veikiančiame Krovinių terminale. 56 proc. krovos augimas “Kamineros krovos terminale”. Jis veikia keletą metų merdėjusioje “Klaipėdos hidrotechnikos” ir buvusios durpių krovos kompanijos teritorijose.

Pagal 34 proc. krovos augimo grafiką šiemet žengia “Klaipėdos nafta”. Anot A.Vaitkaus, toks rezultatas džiugina, bet “Klaipėdos naftos” veikla yra tik sugrįžimas į kažkada buvusį rekordinį 7,5 mln. tonų krovos lygį. Pagal šių metų rezultatus “Klaipėdos nafta” pretenduoja krauti apie 7 mln. tonų.

Naftos produktų krovai įtakos turi ir šiemet gerokai didesnė Būtingės naftos terminalo veikla. Per jį naftos žaliava aprūpinama naftos gamykla “Orlen Lietuva”, kuri po to daugiau naftos produktų eksportuoja per Klaipėdos uostą. 

26,5 proc. krovos augimą šiemet demontruoja ir Malkų įlankos terminalo bendrovė. Šios įlankos bendrovės turi dar dideles veiklos auginimo galimybes. Jau 2016 metais planuojama pradėti Malkų įlankos gilinimo iki 14,5 metrų darbus. 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų