„Klaipėdos nafta“ turimoje teritorijoje šiemet planuoja pradėti naftos terminalo plėtrą didinant šviesiųjų naftos produktų eksporto ir importo galimybes. Investicijos į naftos terminalo pajėgumų didinimą iš viso sieks apie 9,5 mln. eurų.
Ketinama plėsti šviesiųjų naftos produktų parką pastatant iki 20,6 tūkst. kub. m tūrio talpyklas. Išplėtus šį parką, bendrovė įgytų konkurencinį pranašumą prieš kaimyninius terminalus Baltijos regione bei tokiu būdu stiprintų bendradarbiavimą su Baltarusijoje esančiomis gamyklomis.
„Išplėtus šviesiųjų naftos produktų parką, klientai galėtų perkrauti didesnius benzino ir dyzelino tanklaivius, vienu metu priimti perkrovai kelias šviesiųjų naftos produktų rūšis. Plėtra ir papildomų paslaugų teikimas padarytų terminalą patrauklesnį bei efektyvesnį regione, nes mes siekiame būti pagrindiniu terminalu, per kurį eksportuojami Baltarusijos naftos produktai“, - investicijas apžvelgė Mantas Bartuška, „Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius.
Planuojama įrengti naujas talpyklas šviesiesiems naftos produktams, taip pat talpas šviesiųjų naftos produktų mažiesiems priedams laikyti bei išplėsti autocisternų pripildymo aikštelę.
Taip pat M.Bartuška teigė, jog infrastruktūros pokyčius diktuoja pati rinka, kuri plečiasi, daugėja krovinių ir jų rūšių bei klientų. Atlaisvinus dvi talpyklas ir panaudojus jas tamsiųjų naftos produktų krovai, mūsų klientams rastųsi papildomų galimybių atsigabenti tamsiųjų naftos produktų komponentų kaupimui ir maišymui tiek vandens keliu, tiek geležinkelio transportu.
Šiuo metu per autocisternų pripildymo aikštelę perkraunami naftos produktų srautai pasiekė maksimalias galimas apimtis, tad išplėtus aikštelės pajėgumus atsirastų galimybė krauti daugiau skirtingų rūšių produktų. Tikimasi, kad po šios modernizacijos naftos produktų krova per autocisternų pripildymo aikštelę padidės du kartus.
Bendrovė taip pat planuoja apvandeninto mazuto talpyklų statybą. Ketinama statyti dvi po 4.200 kub. m mažiau šilumos naudojančias talpyklas, specialiai skirtas apdoroti apvandenintą mazutą iki kol jis bus tinkamas pardavimui. Taip bus atlaisvintos dabar šiai funkcijai naudojamos tamsiųjų naftos produktų parko talpyklos.
Taip pat bendrovė priėmė sprendimą investuoti iki 27 mln. Eur į antžeminės SGD paskirstymo stoties projektą. Bendrovė investicijas atliks iš sukauptų ir skolintų lėšų bei ES gautų lėšų.
„Klaipėdos nafta“ žengia pirmą žingsnį plečiant Baltijos regiono SGD paskirstymo veiklą – investuoja į SGD paskirstymo stotį Klaipėdos uoste. Mes siekiame tapti Baltijos regiono SGD paskirstymo centru. Pasinaudodami unikalia bendrovės SGD komandos patirtimi, per trumpą laiką t.y. pusę metų paruošėme priešprojektinius sprendinius, įvertinome rinką, taip pat kas labai svarbu – gavome reikšmingą ES paramą, be kurios būtų labai sudėtinga atlikti tokius projektus. Planuojame, kad paskirstymo stotis pradės veikti 2017 m. pradžioje, kuomet galėsime užpildyti SGD į autodujovežius“, - kalbėjo bendrovės vadovas M.Bartuška
Pasak M.Bartuškos, šios investicijos skatins industriją naudoti švarų SGD kurą, kuris transporte gali pakeisti dyzelinį kurą, energijos gamyboje pakeisti skystas naftos dujas (LPG). Europos Komisija transporto sektoriuje pagal direktyvas skatina pereiti prie švaresnio kuro, tad per TEN-T programą skiria paramą investicijoms.
Svarbu pažymėti, jog plečiantis SGD paskirstymo veiklai Baltijos regione, didės SGD terminalo „Independence“ išnaudojimas, kas atitinkamai sumažins SGD terminalo išlaikymo kaštus Lietuvos dujų vartotojams. Ši veikla yra komercinė, ji nėra finansuojama iš vartotojų tarifo.
Naujausi komentarai