- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiomis dienomis Klaipėdos uoste prie trečiosios krantinės veikianti bendrovė Krovinių terminalas švenčia savo veiklos 20-metį. Šie metai gali būti išskirtiniai – jei palankiai susiklostys paskutinysis ketvirtis, bendrovė gali pasiekti ir savo visų laikų metinės krovos rekordą.
Istorija – du laikotarpiai
Krovinių terminalas yra viena efektyviausiai dirbančių bendrovių Klaipėdos uoste. Ji ir viena mažiausių uoste. Įkurta vos 5 ha teritorijoje ji per metus krauna nuo 1 iki 1,5 mln. tonų naftos produktų.
Tokioje nedidelėje teritorijoje taip prisitaikyti krauti naftos produktus, kur veikia 182 tūkst. kubinių metrų rezervuarų parkas, buvo įmanoma tik naudojant pačias naujausias vakarietiškas krovos technologijas.
Bendrovė naudojasi 14 metrų gylio krantine, kur laivų gramzda gali būti iki 12,5 metrų. To visiškai pakanka, nes šviesiuosius naftos produktus Baltijos jūroje plukdo vidutiniai 40-50 tūkst. tonų talpos laivai. Didžiausias laivas, kuris buvo pakrautas Krovinių terminalo krantinėje, siekė beveik 60 tūkst. tonų.
Bendrovės Krovinių terminalas istorija tarsi suskirstyta į du laikotarpius. Pirmasis, kai įkūrus bendrovę ir Uosto direkcijai rekonstravus trečiąją krantinę prie jos vyko metalo laužo ir kitokių krovinių krova, ir kitas laikotarpis prasidėjęs nuo 2004 metų, kai 18 mėnesių vyko Naftos ir chemijos produktų terminalo statyba ir 2006 metų kovo mėnesį naftos produktais buvo pakrautas pirmasis tanklaivis.
„Iki šios dienos mūsų terminalas bendroje sumoje jau yra perkrovęs beveik 15 mln. tonų naftos produktų, aptarnavęs daugiau nei 800 tanklaivių. Pradėjęs veiklą kaip naftos produktų eksporto terminalas, jis persiorientavo ir dabar vykdo krovą tiek eksporto, tiek importo režimu. Šiuo metu krauname 18-19 pavadinimų produktus“, – teigė Krovinių terminalo bendrovės vadovas Albertas Gimbutas. Buvęs UAB Koncerno „Achemos grupė“ prezidentas, dr. Bronislovas Lubys jį pasikvietė 2011 metais iš „Orlen Lietuva“ gamyklos Mažeikiuose. Jis naftos pramonės inžinierius, daugelį metų dirbo generalinio direktoriaus pavaduotoju gamybai.
Šio patyrusio naftos pramonės specialisto atsiradimas Krovinių terminale leido įdiegti šviesiųjų naftos produktų maišymo technologijas, didinti naftos produktų importo galimybes, surasti naujų klientų.
Sugrįžo svarbus klientas
Išskirtiniai buvo 2015 metai, kai po ilgų derybų ir penkerių metų pertraukos į Krovinių terminalą pavyko susigrąžinti buvusį ilgametį klientą. Nors jis turi ir kitus savo terminalus, tačiau „Krovinių terminalas“ patrauklus dėl galimybės maišyti naftos produktus nedidelėmis partijomis.
„Nedidelis mūsų terminalas turi tam tikrų pranašumų prieš naftos produktų krovos gigantus. Yra terminalų, kur pakrovos sistemoms nuo estakadų per rezervuarų parką iki krantinių užpildyti reikia 4-5 tūkst. tonų produktų. Pas mus likučiai nepalyginamai mažesni ir su įdiegta technologija vadinamą „mirtiną likutį“ galima suvesti iki nulio. Tai patrauklu klientams, sudarytos galimybės paprasčiau pakeisti perkraunamų produktų rūšį, pasiekti reikiamus jų kokybinius parametrus“, – aiškino A. Gimbutas.
Grįžęs ilgametis klientas padėjo bendrovei šiuos metus pradėti sėkmingai. Trečiame metų ketvirtyje bendrovės darbą įtakojo sumažėję žaliavinės naftos tiekimo srautai į Baltarusijos naftos perdirbimo įmones. Su nerimu laukiama ketvirtojo ketvirčio, ar bus atstatytos tiekiamos į Baltarusiją žaliavinės naftos apimtys.
Laukia papildomos statybos
Naftos produktų krovos versle nuolatos privaloma taikytis prie kliento poreikių. Todėl Krovinių terminale nuolat vyksta didesnės ar mažesnės rekonstrukcijos, tobulinama esanti krovos sistema, didinamas lankstumas, operatyviai reaguojama į klientų poreikius.
Didžiausia rekonstrukciją nuo to laikotarpio, kai buvo pastatytas Krovinių terminalo naftos produktų krovos kompleksas planuojama pradėti jau kitų metų pavasarį. 2017-2019 metais turėtų būti įgyvendinami geležinkelio estakados trečiojo kelio, papildomo mažų rezervuarų parko ir šviesiųjų naftos produktų išpylimo į automobilius estakados projektai.
„Dabar vienu metu dviejose estakadose iškraunantis 26 cisternas, įgyvendinus šiuos projektus Krovinių terminalas terminalas jų kiekį padidintų dar 13-a cisternų. Tai leistų priimti susidarančius sezoninius didesnius Baltarusijos gamintojų produktų kiekius. Papildomas nedidelių penkių talpų parkas leistų iki naujų kaupimo partijų palaikyti atskirų klientų produktų likučius. Nauja šviesiųjų naftos produktų krovos automobilių estakada uoste suteiktų lankstesnes sąlygas klientams naudotis šia paslauga“, – akcentavo A. Gimbutas.
Dėmesys aplinkos apsaugai
Krovinių terminalas nuolatos skiria didžiulį dėmesį aplinkos apsaugai. Apie 30 procentų viso statybos projekto sumos buvo panaudota aplinkosaugos įrenginiams, saugantiems atmosferą nuo cheminės taršos, nemalonių kvapų, taip pat priešgaisrinei, civilinei saugai. Terminale buvo įdiegtos pažangios technologinės sistemos, sumontuoti naujo tipo rezervuarai, automatinė gaisrų gesinimo sistema.
„Aplink terminalo teritoriją artimiausioje gyvenamojoje aplinkoje keliose vietose pagal aplinkosaugininkų reikalavimus išdėstyti oro monitoringo taškai, kuriuose kontroliuojamos organinių junginių koncentracijos“, – aiškino A. Gimbutas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žmonėms su negalia įgyti vairuotojo pažymėjimą – misija (ne)įmanoma: „Regitra“ teisinasi2
Bandžiusi įgyti vairavimo teises, negalią turinti moteris susidūrė su netikėta kliūtimi – paaiškėjo, kad „Regitra“ neturi jos negaliai pritaikyto automobilio. Moteris dėl tokios situacijos pateikė skundą Lygių galimybių ko...
-
VŠT iš „Veolios“ jau gavo 9,5 mln. eurų už taršos leidimus, likusių lėšų tikisi netrukus
Vilniaus miestas ir Vilniaus šilumos tinklai (VŠT) iš Prancūzijos energetikos grupės „Veolia“ jau atgavo dalį Stokholmo arbitražo pernai lapkritį priteistos sumos – 9,5 mln. eurų už įmonės 2002–2017 metais ...
-
Teismas iš naujo spręs, kurios šalies teisme turi būti nagrinėjama „BaltCap“ byla8
Vilniaus apygardos teismas turės iš naujo nagrinėti, ar investicijų bendrovės „BaltCap“ infrastruktūros fondo įmonių ieškinys dėl Šarūno Stepukonio praloštų dešimčių milijonų eurų grąžinimo turi b...
-
J. Petrauskienę antrai kadencijai siūloma skirti Valstybės duomenų agentūros vadove
Valstybės duomenų agentūros vadove antrai kadencijai siūloma skirti dabartinę įstaigos direktorę Jūratę Petrauskienę. ...
-
IAE valdyboje liko tie patys nepriklausomi nariai bei valstybės tarnautoja
Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės (IAE) valdyboje liko tie patys trys nepriklausomi nariai ir valstybės tarnautoja. ...
-
Teismas panaikino 4,8 mln. eurų „Alvoros“ turto areštą
Vilniaus apygardos teismas panaikino strateginio Lietuvos ir Lenkijos dujotiekio (GIPL) statybos pagrindinės rangovės „Alvorai“ 4,8 mln. eurų vertės turto areštą, trečiadienį pranešė „Alvora“. ...
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė68
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Birželį prasidės Jonavos aplinkkelio I etapo statybos darbai
„Via Lietuva“ praneša Birželį pradėsianti Jonavos aplinkkelio statybų I etapo ir kelio Jonava–Žasliai–Kalniniai Mijaugonys rekonstravimo rangos darbus. ...
-
Aplinkos ministerija po gaisro automobilių laužyne: nėra siūlymų reguliuoti pavojingų veiklų vietas3
Po automobilių laužyne Vilniuje kilusio gaisro, kurio žala gamtai siekia beveik 6 mln. eurų ir kurio pasekmes dėl itin toksiškų dūmų juto gyventojai, suskubta pranešti, kad automobilių ardymas bei metalo laužo tvarkymas neturi vykti mie...
-
Vilniaus oro uoste uždaromas automobilių sustojimo kelias prie išvykimo terminalo
Nuo pirmadienio uždaromas Vilniaus oro uoste esantis automobilių užvažiavimo prie išvykimo terminalo kelias, transporto priemonės bus nukreipiamos į kitas trumpalaikiam sustojimui ar parkavimui skirtas vietas. ...