- Artūras Ketlerius, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Valstybės valdomiems "Lietuvos geležinkeliams" panaikinus grūdininkams vagono padavimo mokestį, grūdų perdirbėjai teigia, kad tai gali paskatinti juos labiau naudotis geležinkeliais.
Lietuvos grūdų perdirbėjų asociacija pranešė ketvirtadienį susitarusi su "Lietuvos geležinkeliais", jog nuo balandžio 10 dienos būtų panaikintas mokestis, kuris siekia 118 eurų už vagoną. Geležinkeliai skaičiuoja, kad panaikinus mokestį, išaugs grūdų pervežimo apimtys, todėl įmonės pajamos galėtų augti iki 3,5 mln. eurų per metus.
"Mažėjant grūdų vežimo geležinkelių transportu apimtims ir didėjant automobilių transporto užimamai rinkos daliai, "Lietuvos geležinkeliai" priėmė sprendimą vagonų pateikimo mokesčio nebetaikyti nuo balandžio 10 dienos. Tikimės, kad toks sprendimas padidins geležinkeliu vežamų grūdų kiekius - mūsų skaičiavimu, teigiamas efektas dėl pakeistų sąlygų bus nuo 0,6 mln. iki 3,45 mln. eurų", - BNS teigė M.Dubauskas.
Asociacijos vadovė Dalia Raščiauskienė BNS teigė, kad pagal iki šiol grūdininkai galėjo vagonus nuomoti dviem būdais: nesudarius ilgalaikės nuomos sutarties ir vagonusnaudojant pagal poreikį - tuomet reikėdavo mokėti vagonų paėmimo mokestį, kuris labai stipriai brangindavo grūdų vežimą, o sudarius vienerių-trejų metų nuomos sutartis, buvo numatytos didelės baudos už vagonų grąžinimą anksčiau laiko.
"Mokestis buvo nuo 2012 metų. Iš pradžių jis siekė 200 litų, po to - 300 litų, vėliau 410 litų, kurie pavirto 118 eurų. Tai buvo mokestis, kuris buvo skausmingas ir kaip ir už nieką, todėl įmonės pradėjo galvoti, ką daryti, kaip tą pervežimą atpiginti. Sena vadovybė nesuprato arba nenorėjo suprasti, kad mes negalime būti situacijos įkaitais ir pradėjome atsisakyti geležinkelių", - BNS sakė D.Raščiauskienė.
Pasak jos, grūdų pervežimas geležinkeliais pastaraisiais metais sumažėjo apie 40 proc. iki maždaug 2 mln. tonų 2016 metais (apie pusė viso grūdų kiekio). Likę grūdai vežami nuosavu ar nuomojamu autotransportu.
Tačiau grūdininkai teigia norintys ir palankesnių vagonų nuomos sąlygų, kurios kol kas jų netenkina.
"Vakarykščiame susitikime geležinkeliai pasiūlė pusės metų, metų sutartis, bet nuomos kainas pasiūlė aukštas, tai jei padavimo mokestis nuimtas, tuomet nuomotis neapsimoka. Todėl mes teigiame, kad jeigu sąlygos nuomos būtų adekvačios, įmonės nuomotųsi, nes kai nuomojiesi, esi garantuotas, kad turėsi vagoną, kai imi pagal poreikį iš bendro parko, vagonų gali tiesiog nebūti tuo metu", - aiškino asociacijos vadovė.
Grūdų perdirbėjai taip pat teigia, kad Lietuvoje trūksta grūdams skirtų vagonų - geležinkeliai jų turi apie 1,1 tūkst., tuo metu nuo rugpjūčio iki gruodžio vagonų poreikis siekia iki 1,6 tūkst. D.Raščiauskienės teigimu, kad geležinkeliai svarsto nuomotis 300-400 vagonų iš Baltarusijos, šiek tiek iš Latvijos, tačiau dėl to dar nėra sutarta.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
V. Matijošaitis: užtruko, bet duotas žodis – ištesėtas10
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis džiaugiasi, kad „Vičiūnų grupės“ pasitraukimo iš Rusijos rinkos istorijoje pagaliau padėtas taškas. Kelis pastaruosius metus kritikos dėl įmonės veikimo Kaliningrade susilauk...
-
„Amber Grid“ vadovas: GIPL detalių keitimas gali užtrukti mažiausiai metus2
Rinkos reguliuotojui įpareigojus dujų perdavimo sistemos operatorę „Amber Grid“ pakeisti įtarimų sukėlusias galimai rusiškas jungiamąsias detales, sumontuotas Lietuvos ir Lenkijos magistraliniame dujotiekyje (GIPL), pasak bendrovės v...
-
D. Matijošaitis apie „Vičiūnų“ pasitraukimą iš Rusijos: akivaizdu, kad žaidėme ne savo žaidimą21
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio iš dalies valdoma žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupė“ oficialiai patvirtino pardavusi Rusijos Kaliningrado srityje veikiantį fabriką ir dar 7-iose valstybėse ...
-
G. Nausėda apie parduotą „Vičiūnų grupės“ verslą Rusijoje: geriau vėliau negu niekada9
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio iš dalies valdomai žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupei“ po dvejus metus trukusio proceso pardavus verslą Rusijoje, prezidentas Gitanas Nausėda sako, jog jis par...
-
VERT įpareigojo „Amber Grid“ pakeisti GIPL detales su rusiškomis žymėmis2
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) įpareigojo dujų perdavimo sistemos operatorę „Amber Grid“ pakeisti įtarimų sukėlusias Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) galimai rusiškas jungiamąsias detales. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą4
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
„Vičiūnų grupė“ pardavė gamyklą Kaliningrade59
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio ir jo verslo partnerio Liudo Skieraus valdoma žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupė“ Rusijos valdymo grupei „Gruppa Okean“ pardavė visą verslą Rusijoje &nda...
-
„Maxima“ kviečia dirbti: apmokome, suteikiamas transportas, apgyvendinimas bei nemokamas maitinimas9
Šalia Lentvario netrukus pradės veikti naujas „Maxima LT“ logistikos centras. Jo vadovas Modestas Virvilas jau renka savo komandą – jo kolegomis gali tapti ir patirties logistikoje neturintys kandidatai. ...
-
Svarbiausi faktai apie Lietuvoje gamyklą planuojančią statyti „Rheinmetall“2
Vokietijos gynybos pramonės milžinei „Rheinmetall“ planuojant Lietuvoje statyti 155 mm artilerijos amunicijos gamyklą, BNS pateikia pagrindinius faktus apie dar 19-ojo amžiaus pabaigoje įkurtą Vokietijos koncerną, kuris taptų vienu didžiau...