- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
-
Automobiliai tapo išmaniais namais ant ratų
Jei anksčiau automobilis ir telefonas buvo du nesusiejami dalykai, šiandien situacija atvirkščia – juos atsieti labai sudėtinga. Bent jau tuo įsitikinęs telekomunikacijų bendrovės „Telia“ viešųjų ryšių vadovas Audrius Stasiulaitis, pabandęs didžiąją dalį konkurso „Lietuvos metų automobilis 2019“ dalyvių ir pabrėžęs, kad išmanieji telefonai ir automobiliai tapo draugais.
Ir tai, pasak jo, tik pradžia, mat visas pasaulis laukia technologijos, vadinamos 5G.
„Tai, ką dabar jungia mobiliosios ryšio technologijos, yra bendravimui, tačiau 5G technologija leis daiktams kalbėtis su daiktais ir automobiliai taps daiktų interneto dalimi. Lietuvoje 5G technologija pasirodys apie 2020 m. ir pirmiausia bus skirta didžiajai pramonei, tačiau pirmi eksperimentai, kuriuose automobiliai „kalbasi“ su aplinka, jau vyksta. Pavyzdžiui, Londone, Niujorke kai kuriose vietose transporto priemonės gali „bendrauti“ su šviesoforais“, – kalbėjo A. Stasiulaitis.
Tiesa, kol kas „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimuose esančios mašinos su šviesoforais nesikalba, tačiau telekomunikacijų ekspertas pastebi, jog tai, ką anksčiau turėjo išmanieji telefonai, turi ir automobiliai. Negana to, išmanių savybių skaičius tik auga.
„Automobiliai tampa išmaniuoju namu ant ratų: su itin aukštos raiškos ekranais, trimate grafika, animacija, valdymu gestais ir, aišku, nuosavomis interneto prieigomis“, – tikino specialistas.
Suskirstė klasėmis
A. Stasiulaitis pabrėžė, kad gyvename didelių permainų išvakarėse, tačiau ne visuose automobiliuose tą pavyko pajusti. Vieni, anot žinovo, yra lyg užstrigę praeityje, tuo pat metu netrūksta ir tų, kurie „kalba“ kita kalba.
„Metų automobilio rinkimuose visi 33 kandidatai, nepriklausomai nuo jų klasės ar kainos, turi ekranus ir integruotą multimedijos sistemą. Tai reiškia, kad prisijungus „Bluetooth“ ryšiu galima saugiai naudotis laisvų rankų įranga, pasileisti mėgstama muziką iš „Spotify“, klausytis tinklalaidžių, o su „Apple CarPlay“ arba „Android Auto“ įsakinėti jų dirbtiniam protui ir valdyti programėles. Tai, drauge su galinio vaizdo kamera, yra naujo automobilio standartas“, – neslėpė žinovas.
„Telia“ bandytojų komanda, kurią sudarė A. Stasiulaitis, daiktų interneto ir ryšio technologijų ekspertai Giedrius Markūnas bei Julius Ūža, patikrintus automobilius suskirstė į tris kategorijas. Pirmojoje atsidūrė pačios paprasčiausios multimedijos sistemos su, kaip pastebėjo žinovai, visomis esminėmis funkcijomis.
Į paprasčiausių gretas pateko „Dacia Duster“, visi „Suzuki“ modeliai, „Nissan Leaf“. Tiesa, bandytojai prisipažino kaip reikiant nustebę po konkurse dalyvaujančių „Honda“ modelių bandymo. Šių modelių multimedijos sistemos specialistams priminė ne ką kitą, o kadaise itin populiarius išmaniuosius „Nokia“ telefonus su „Windows“ operacine sistema.
Antrai grupei, specialistų nuomone, galima priskirti daugumą: „Hyundai“, „Mazda“, „Kia“, „Volkswagen“, „Peugeot“, „Ford“, „Subaru“, kai kuriuos BMW modelius.
„Kokybiški prietaisų skydelių ekranai, kokybiška grafika, geras intuityvumas ir apgalvotas funkcionalumas – viskas jungiasi, telefonai kraunasi be laido, nepamiršti ir liečiamas funkcijas ekrane dubliuojantys ratukai ir mygtukai“, – apibendrino pašnekovas.
Atrodytų, labiausiai telekomunikacijų specialistus turėjo pradžiuginti patys prabangiausi konkurso automobiliai, tačiau drauge su „BMW X5“, „Audi Q8“ ir „Jaguar I-Pace“ žinovai išskyrė ir A klasės „Mercedes-Benz“ bei „Volkswagen T-Roc“.
„Čia prietaisų skydelio vertikalės dengiasi dengiamos OLED ekranų plotais, yra integruotos mobiliojo ir belaidžio ryšio prieigos, ekranai, virptelintys, kai nuspaudžiamas virtualus mygtukas, įdiegta galimybė ekraną valdyti rankos judesiais ir daugybė kitų funkcionalumų, kuriems pažinti reikėtų elementariai daug daugiau laiko“, – komentavo A. Stasiulaitis.
Kiekvieną išbandytą automobilį telekomunikacijų įmonės atstovai įvertino balais. Jų nuomone, lygiaverčiais ir bene geriausią multimedijos sistemą turinčiais konkurse galima laikyti „Audi Q8“ ir „Volkswagen T-Roc“ modelius, bene geriausio estetinio sprendimo nominacija tektų A klasės „Mercedes-Benz“, o mažiausiai balų gavo „Honda Civic“ ir „Nissan Leaf“.
Fizinių mygtukų vis dar reikia
Nepaisant to, kad automobiliuose vis daugiau lietimui jautrių ekranų, o fiziniai mygtukai nyksta taip sparčiai, kad netrukus bus įrašyti į „Raudonąją knygą“, telekomunikacijų žinovai neslepia – reikia saiko.
Pavyzdžiui, didžiausią ekraną „Lietuvos metų automobilio 2019“ konkurse turintis „Volkswagen Touareg“ nustebino bandytojus, tačiau maksimalaus balų skaičiaus negavo dėl to, kad milžiniški, spalvoti, lietimui jautrūs paviršiai salone išblaško.
„Per daug. Norisi žiūrėti ne į kelią, o į ekranus, bent taip jautėmės vairuodami „Touareg“, – neslėpė telekomunikacijų žinovas.
Be to, vien tik lietimui jautrių paviršių A. Stasiulaitis automobilyje nepaliktų. Anot jo, kai kurias funkcijas norisi intuityviai atlikti naudojant fizinius mygtukus.
„Pavyzdžiui, jei reikėtų rinktis, garsą reguliuoti lietimui jautriame ekrane ar ratuku, rinkčiausi ratuką. Man atrodo, kad taip patogiau ir geriau vairuotojui“, – kalbėjo žinovas.
Rinkimai „Lietuvos metų automobilis“ organizuojami 22-ą kartą. Kas taps geriausiu metų automobiliu, paaiškės lapkričio 29-ąją.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?9
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis
Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinči...
-
Švaresnio transporto link: Lietuva turi didelių rezervų1
ES valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. ...
-
Kauniečio svajonė – vairuoti skandalingą „Tesla“ šedevrą23
Elektrinis monstras, turėjęs tapti „Tesla“ koncerno kūrybos viršūne, sulaukia vis daugiau apkalbų ir kritikos. Tačiau net ir kandžiausi atsiliepimai nemažina ažiotažo dėl pirmojo elektrinio sportinio visureigio „Cybertruck&l...