- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuosavas transporto priemones žmonės paprastai atnaujina kas 3-5 metus ir dalis jų susiduria su dilema: rinktis naują ar naudotą automobilį?
Naujų automobilių pardavimų statistika Lietuvoje liudija, jog žmonės paprastai renkasi naudotos transporto priemonės pirkimą: žvelgiant iš ekonominės perspektyvos, tai atrodo racionalesnis pasirinkimas.
Naujas automobilis, jeigu kainuoja panašiai kaip 3-5 metus naudotas, bus žemesnės klasės – mažiau patogus ir ne toks erdvus. Be to, naujas automobilis labai greitai nuvertėja. Kita vertus, naudota transporto priemonė patikimumu niekada neprilygs naujai. O įsigijimo paprastumas, saugumas, įvairių elektroninių sistemų bei technologijų gausa – taip pat naujo automobilio pusėje.
Kaina – penkeriems metams
Naujų automobilių su nuolaidomis skelbimų portalo Motorsniper.lt vadovas Nerijus Alška teigia, kad dažniausia žmonių daroma klaida – eksploatacijos nuvertinimas.
„Žmonės dažnai žiūri tik į pradinę kainą, tačiau pamiršta pridėti eksploatacines išlaidas: degalus, draudimą, remonto kaštus. Likutinė vertė taip pat turi didžiulę įtaką bendrajai automobilio kainai“, - sako N. Alška.
Didžiausias naujo automobilio privalumas – garantija. Galite būti ramūs, kad jo remontas 5 metus ar kitą laikotarpį, kol galioja garantija, nekainuos nė cento.
Štai čia, pasak automobilių rinkos eksperto, išaiškėja pagrindinis naujų transporto priemonių privalumas: joms visas išlaidas galima apskaičiuoti iš anksto. Naujo automobilio pardavėjas gali euro tikslumu pasakyti, už kokią sumą tą patį automobilį atpirks po 5 metų, kiek kainuos jo priežiūra tą patį laikotarpį. Kai kuriuose salonuose galima jau pirkimo metu susimokėti už privalomus penkerių metų techninius aptarnavimus, tad papildomos išlaidos lieka tik draudimui bei degalams.
Šias sumas, pabrėžia Motorsniper.lt atstovas, taip pat nesunku suskaičiuoti: draudimo kaina einant metams ženkliau keistis gali tik vairuotojui tapus eismo įvykio kaltininku, o degalų sąnaudas pateikia visi gamintojai, tad žinant savo per metus įveikiamą atstumą galima suskaičiuoti visas apytiksles išlaidas.
„Degalų sąnaudos yra dar vienas naujam automobiliui naudingas dalykas. Dėl griežtėjančių ekologijos normų naujos transporto priemonės vartoja mažiau degalų nei tos, kurios buvo gamintos prieš 5 metus ar dar seniau, nors jų galia – nepakitusi“, - aiškina N. Alška.
Netikėtumo problema
Automobilio eksploatacinių skysčių, filtrų keitimo kainą bei intervalus nesunku sužinoti ir naudotam automobiliui, tačiau čia atsiranda vienas kintamasis, kurio apskaičiuoti praktiškai neįmanoma – remonto išlaidos.
„Didžiausias naujo automobilio privalumas – garantija. Galite būti ramūs, kad jo remontas 5 metus ar kitą laikotarpį, kol galioja garantija, nekainuos nei cento. Tikėtis, kad naudotame automobilyje tiek metų niekas nesuges, yra labai naivu“, - teigia N. Alška.
Natūralu, kad susidėvi tokios naudoto automobilio detalės kaip pakabos svirtys, vairo traukės ir pan. – mechaninės dalys turi ribotą tarnavimo intervalą, jas keisti reikia kas kelis šimtus tūkstančių kilometrų. Automobilio pakabos detalių remontą ar keitimą taip pat gali atlikti daugelis mechanikų.
Kur kas didesnės problemos iškyla pradėjus negaluoti pagrindiniams automobilio mazgams – varikliui, pavarų dėžei ar elektroniniams komponentams. Tuomet remontas gali kainuoti jau ne šimtus, o tūkstančius eurų bei trukti kelias savaites.
„Pirkdamas naują automobilį, su tuo nesusidursi: jeigu ir suges kuris svarbus komponentas, pačiam už jo remontą mokėti nereikės. Tai – didžiulis privalumas, kadangi netikėtų išlaidų niekas nemėgsta“, - pabrėžia naujų automobilių rinkos ekspertas.
Jis svarsto, kad žmonės kartais pernelyg bijo įsigyti naują automobilį, nes jis labai greitai nuvertėja ir „vos išvažiavęs iš salono praranda 20 proc. kainos“. Tačiau ir pačiam galima įsigyti naują automobilį su tokia nuolaida – gamintojai dažnai tuština sandėlius prieš pasirodant naujiems modeliams, o pardavimų salonai reguliariai atnaujina ekspozicijas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...