- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos vairuotojams jau reikėtų persijungti iš vėlyvo rudens į tikros žiemos režimą. Minusinei temperatūrai ėmus laikytis ir dieną, du iš trijų Lietuvos vairuotojų turėtų atkreipti dėmesį, kokiais degalais užpildytas jų automobilio bakas.
Atšalus orams būtinai atsiranda automobilių, kurie ima „kosėti“, sunkiai užsiveda arba visai neužsiveda. Dažniausiai kaltas būna išsikrovęs akumuliatorius arba netinkami degalai, ypatingai jei tai – dyzelinis automobilis.
„Patikimos Lietuvos degalinės dar pernai rudenį savo talpas užpildė arktiniu dyzelinu, tačiau nerimą kelia tendencija, kad nesąžiningi pardavėjai naudojasi žmonių pasitikėjimu ir noru pasirūpinti savo automobiliu. Tie pardavėjai, kurie žemoms temperatūroms atsparų dyzeliną maišo su vasariniu ar pereinamojo laikotarpio dyzelinu ir naudoja suklastotus kokybės pažymėjimus vairuotojus įsuka į labai rizikingą pokerį, kuriame jie gali patirti tūkstantinių nuostolių“, – teigia Kanados kapitalo degalinių tinklo „Circle K Lietuva“ degalų kategorijos vadovas Ignas Klimaitis.
Jo teigimu, kelių laipsnių minusas dyzeliniams automobiliams anaiptol nėra kritinis. Tačiau sinoptikai prognozuoja, kad sausio pabaigoje turėtų smarkiai atšalti, o vasaris taip pat prognozuojamas itin žiemiškas. Tikėtina, kad būtent tuomet ir pasimatys tikrasis problemų mastas.
Tie pardavėjai, kurie žemoms temperatūroms atsparų dyzeliną maišo su vasariniu ar pereinamojo laikotarpio dyzelinu ir naudoja suklastotus kokybės pažymėjimus vairuotojus įsuka į labai rizikingą pokerį, kuriame jie gali patirti tūkstantinių nuostolių.
Lietuvoje du iš trijų automobilių turi dyzelinius variklius, o jei kuras nėra pritaikytas labai žemoms temperatūroms, veikiamas šalčio jis keičia savo struktūrą, sutirštėja ir gali užkimšti degalų filtrą, sugadinti kuro siurblį ar degalų purkštukus, sugadinti variklį. Būtent tai ir lemia pačius didžiausius nuostolius.
„Dėl šalčio paveikto, sutirštėjusio dyzelino neužsivedusių ir sugedusių automobilių tema nebūtų tokia aktuali, jei nesusidurtume su nesąžiningumo apraiškomis rinkoje. Iš to, kad būtent žiemą mūsų degalinių tinkle itin juntamai padaugėja klientų, nusivylusių nesąžiningų pardavėjų degalų kokybe, matome, kad problema tikrai yra. Tie vairuotojai, kurie galvoja, kad visi degalai yra vienodi, savo pasirinkimą grindžia tik kaina ir skaičiuoja, kad sutaupo keletą centų nuo litro degalų. Deja, vairuotojai „iš akies“ niekaip negali patikrinti, ar arktiniu vadinamas dyzelinas iš tiesų yra arktinis, ar tai įvairių dyzelino klasių kokteilis – tai tampa pasitikėjimo ir sąžiningumo klausimu“, – sako I. Klimaitis.
Geras žieminis dyzelinas, kuriame nėra biodegalų dalies, gaminamas naftos produktų gamyklose. Jokie atsparumą šalčiui didinantys degalų priedai, naudojami kartu su vasariniu ar „pereinamosios“ klasės dyzelinu, negali atstoti tikro arktinio dyzelino.
„Šylantis klimatas lemia ne nuolatinį šiltą orą, o orų kraštutinumus. Mes turėjome anomaliai šiltus orus, Sacharos dykumoje iškrito sniegas, o Europa kentėjo nuo audrų. Oro ir temperatūrų netikėtumai su laiku didins ne tik pačių vairuotojų atsakomybę, bet ir netoleranciją pardavėjų nesąžiningumui, kuris jiems gali daug kainuoti“, – sako degalų kategorijos vadovas.
„Regitros“ duomenimis, šių metų pradžioje Lietuvoje registruotų dyzelinių automobilių skaičius priartėjo prie 912 tūkst.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?9
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis
Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinči...
-
Švaresnio transporto link: Lietuva turi didelių rezervų1
ES valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. ...