Trys priežastys pasikeisti padangas nelaukiant pirmojo sniego

  • Teksto dydis:

Bjūrant orams draudikai atkreipia vairuotojų dėmesį, kad tikrai ne pirmasis sniegas turi tapti signalu pasikeisti vasarines automobilio padangas į žiemines. Draudimo bendrovės BTA ekspertai teigia, kad tai turi lemti objektyvios priežastys: oro temperatūra, vairavimo sąlygos bei ne ką mažiau svarbus individualus faktorius – nusistovėjęs vairavimo laikas.

„Paprastai kai iškrenta pirmasis sniegas, prie servisų išsirikiuoja padangas pasikeisti norinčių vairuotojų eilės. Tačiau 2017 metų ruduo pasižymi tuo, kad tikrai dažnai lyja, kelių danga yra drėgna ar net šlapia, o naktį nukritus oro temperatūrai pasirodo šalnos ir vairuoti kartais jau tampa slidu“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Pasak jo, žieminės padangos neskirtos šiltam orui, nes tuomet dėvisi greičiau: skirtingi gamintojai rekomenduoja jas naudoti esant žemesnei nei +6–8 °C temperatūrai. Jei termometras nukrenta iki tokios ribos ir orų prognozės nėra džiuginančios, verta svarstyti apie padangų keitimą, nes žemesnės temperatūros sąlygomis vasarinės padangos savo ruožtu tampa kietesnės, todėl pailgėja transporto priemonės stabdymo kelias ant šlapios, šaltos ar slidžios kelio dangos.

Antroji priežastis galvoti apie žiemines padangas – realios vairavimo sąlygos. Jos gali labai skirtis, priklausomai tai miestas ar užmiestis, koks kelio dangos tipas, eismo intensyvumas.

Trečiasis argumentas „perauti“ automobilį yra įprastoje dienotvarkėje nusistovėjęs vairavimo laikas. Išvažiuojant anksti ryte ir grįžtant vakare žieminės padangos bus aktualesnės nei daug važinėjant dienomis, kuomet temperatūra pakyla iki savo paros piko.

„Vertinant dabartinius orus, važiuoti dienos metu žieminėmis padangomis – dar per „šilta“. Tačiau į darbą išvažiuojant anksti ryte, o grįžtant vakare, žieminės padangos jau yra tinkamos. Naudoti žieminių padangų paprastai neskubama dėl to, kad tai yra viena didžiausių ir svarbiausių investicijų šaltajam sezonui, o jei oras per šiltas, tokios padangos greičiau dėvisi. Todėl nereikia perskubėti, tačiau nereikia ir pirmojo sniego laukti – dėl tinkamo momento gali padėti apsispręsti objektyvios aplinkybės“, – sako A. Žiukelis.

Pagrindinė bėda yra ta, kad nemaža dalis mūsų šalies vairuotojų teikia prioritetą garsių gamintojų, tačiau naudotoms ir senoms padangoms, kreipdami dėmesį tik į protektoriaus gylį.

Palyginti su vasaros mėnesiais, rudenį avaringumas priklausomai nuo oro sąlygų išauga apie 15 proc., taip pat padidėja vidutinis patiriamų žalų dydis. Pavyzdžiui, pernai liepą jis svyravo apie 600 eurų, o spalį ir lapkritį išaugo iki 800 eurų.

Anot A. Žiukelio, per metus nutinka bent keli atvejai, kuomet eismo įvykius sukelia plikomis ar vasarinėmis padangomis važiuojantys vairuotojai. Tačiau ir ne visos žieminės padangos gali užtikrinti pageidaujamą saugumą ir manevravimo laisvę.

„Pagrindinė bėda yra ta, kad nemaža dalis mūsų šalies vairuotojų teikia prioritetą garsių gamintojų, tačiau naudotoms ir senoms padangoms, kreipdami dėmesį tik į protektoriaus gylį. Tačiau įsigydami tokias padangas nežinome, kaip jos buvo naudotos – galbūt su jomis buvo trenktasi į duobę ar bordiūrą, ar tinkamomis sąlygomis buvo saugomos. Tokiu atveju rekomenduočiau atidžiai apžiūrėti, ar nėra pažeidimų, ar nesukietėjusi guma. Tačiau vis tiek rekomenduočiau įsigyti naujas, nedėvėtas padangas, atsižvelgiant į savo finansines galimybes ir norus“, – teigia A. Žiukelis.

Kelių eismo taisyklėse nurodoma, kad žieminės padangos privalomos nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. Lankstesnė jų naudojimo tvarka taikoma tik mopedams, motociklams, triračiams bei keturračiams.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • „Audi“ gerbėjai rengiasi neeilinei premjerai Kaune
    „Audi“ gerbėjai rengiasi neeilinei premjerai Kaune

    Stilingas ir sportiškas, o kartu elegantiškas bei rafinuotas ketvirtos kartos „Audi A8“ flagmanas debiutuoja Lietuvoje. Plačioje vokiečių gamintojo modelių gamoje dizaino ir technologijų tendencijas diktuojantis etalonas jau kit...

  • Kuo išsiskiria naujasis „Audi A7 Sportback“?
    Kuo išsiskiria naujasis „Audi A7 Sportback“?

    Naujasis „Audi A7 Sportback“ yra keturių durelių kupė, reprezentuojantis naujos kartos „Audi“ išvaizdą su pačiomis pažangiausiomis aukščiausios klasės technologijomis. Šis „Gran Turismo“ klasės ...

  • Sukėlus avariją su netinkamomis padangomis, draudimas negalios
    Sukėlus avariją su netinkamomis padangomis, draudimas negalios

    Vėluojantys pakeisti sezonines padangas arba važinėjantys nudėvėtomis smarkiau nei leistina vairuotojai itin rizikuoja savo ir kitų eismo dalyvių saugumu. Padangos yra vienintelė tarpinė grandis tarp automobilio ir kelio paviršiaus, tad gera j...

  • Šonaslydžio finale kortas maišė lietus
    Šonaslydžio finale kortas maišė lietus

    Šeštadienį Kačerginės Nemuno žiede vyko paskutinis, šeštasis, Lietuvos šonaslydžio čempionato etapas. Lietingi orai nelepino žiūrovų, tačiau labai padėjo sportininkams, vairuojantiems ne itin galingus automobilius....

  • Jaunųjų motociklininkų ugdymui – pirmoji akademija
    Jaunųjų motociklininkų ugdymui – pirmoji akademija

    Motociklų sporto klubas "Coffee Racers" kartu su greičiausiu šalies motociklininku Šarūnu Pladu steigia pirmąją Lietuvoje plento žiedo motociklų mokyklą vaikams ir paaugliams – "Superbike" vaikų akademiją. ...

  • Prancūzijoje – pirmojo Europoje viešojo savavaldžio transporto bandymai
    Prancūzijoje – pirmojo Europoje viešojo savavaldžio transporto bandymai

    „Renault“ grupės ir partnerių projektas „Rouen Normandy Autonomous Lab“ bus pirmoji bandomoji paslauga Europoje, kuri leis mieste naudotis iškviečiamais viešaisiais elektromobiliais. ...

  • Sukčiai ant ratų taikosi į įspūdingas sumas
    Sukčiai ant ratų taikosi į įspūdingas sumas

    Kiekvienai draudimo kompanijai per metus tenka po kelis šimtus eismo įvykių, kurie yra inscenizuoti – sukelti tyčia, siekiant pasipelnyti. Policijos pareigūnai ir kompanijų atstovai tikina, kad tokias tyčines avarijas atpažįsta gana greita...

    1
  • Pavojus gyvybei nejaudina: vairuodami internete naršo tūkstančiai
    Pavojus gyvybei nejaudina: vairuodami internete naršo tūkstančiai

    Lietuvos keliuose vairuotojai linkę elgtis vis drąsiau. Nors draudimas naudotis mobiliuoju telefonu be laisvųjų rankų įrangos vairuojant įsigaliojo jau prieš 15 metų, iki šiol didelė dalis vairuotojų pripažįsta nepaisantys šio ...

    2
  • Sezono uždarymas su pokyčių noru
    Sezono uždarymas su pokyčių noru

    Motociklininkai šalies valdžios atstovams įteikė savo bendruomenės narių parašus su raginimu atšaukti jų bendruomenę diskriminuojančius įstatymus. ...

  • Automobilis, sukurtas mėgautis vairavimu
    Automobilis, sukurtas mėgautis vairavimu

    "Toyota GT86" – automobilis, kuris kiekvienam sėdusiam prie vairo primena, ką iš tiesų turėtume vadinti vairavimo malonumu. ...

Daugiau straipsnių