Nuo 1976-ųjų vykstantys vokiškieji Metų automobilio rinkimai - Auksinio vairo (Golden Steering Wheel) apdovanojimų įteikimo ceremonija, šiais metais didesnių siurprizų nepateikė. Kaip ir ankstesniais metais vertinimo komisiją sudarantys nepriklausomi inžinieriai, profesionalūs lenktynininkai ir žymūs visuomenės veikėjai (pretendentus vertino 4 moterys ir 22 vyrai) pamalonino Vokietijos automobilių konstruktorius.
Po bandymų Pirelli bandymų trasoje Milane šiais metais 4 kategorijose geriausiais buvo pripažinti trys vokiški keturračiai: Ford Fiesta, Opel Vectra ir Audi A8. Vienintelis svetimas automobilis - prancūziškas minivenas Renault Espace - tokios garbės greičiausiai sulaukė todėl, kad savo kategorijoje tiesiog neturėjo konkurentų. Iš viso dėl Auksinio vairo varžėsi 20 naujų modelių.
Leidyklos Axel Springer Verlag AG rengiamas konkursas per 24 metų gyvavimo istoriją sugebėjo išsikovoti visų automobilių gamintojų pripažinimą ir solidumu dabar beveik prilygsta Europos Metų automobilio rinkimams. Goldene Lenkrad Auksinis vairas apima keturias pagrindines automobilių kategorijas, ir yra skiriamas automobilių pramonės lyderiui.
Nors prizą gali laimėti bet kurios Senojo žemyno valstybės konstruktorių sukurtas automobilis, vertintojų simpatijos beveik akivaizdžiai dažniausiai tenka saviems gamintojams.
Mažųjų automobilių klasėje šįkart Auksinio vairo apdovanojimą laimėjo naujoji Ford Fiesta, finaliniame etape nurungusi keturis konkurentus - Renault Megane II (2 vieta), Seat Ibiza (3 vieta), Toyota Corolla (4 vieta) ir Citroen C3 (5 vieta). Anksčiau Auksinį vairą taip pat buvo iškovoję Ford Focus, Ford Mondeo ir Ford Ka. Naujoji Ford Fiesta, gaminama 3 ir 5 durų kėbulu. Siūlomi turbodyzelinis ir įvairių galių 4 benzininiai varikliai: 1.3i 70 AG, 1.4i 80 AG, 1.6i 100 AG ir 1.4TDCi 68 AG.
Ford Fiesta 1.4 litro 68AG TDCi automobilio common-rail turbodyzelinis variklis atitinka Euro 3 standarto reikalavimus. Gamintojų duomenimis, šio variklio kuro sąnaudos užmiestyje siekia tik 3.7, mieste - 5.3, vidutinės - 4.3 l/100 km. Visi 4 cilindrų benzininiai varikliai atitinka Euro 4 standarto reikalavimus.
Naujoji Fiesta yra aukštesnė ir erdvesnė negu prieš tai buvęs modelis, turi gana turtingą bazinę komplektaciją (ABS, elektroninė stabdymo jėgos paskirstymo sistema EBD, vairuotojo ir keleivio saugos oro pagalvė, oda aptrauktas vairas, reguliuojama vairo kolonėlė, imobilizatorius ir kt.).
Vidutinių automobilių klasėje geriausiu pripažinta Opel Vectra, surenkama itin modernioje naujoje gamykloje ir galinti pasigirti iš tiesų gera surinkimo kokybe, brangiomis apdailos medžiagomis, puikia garso izoliacija, ergonomišku salonu bei daugybe naujos kartos elektroninių sistemų.
Prestižinių automobilių klasėje Bild am Sonntag apdovanojo prabangųjį Audi A8. Šis modelis sulaukė palankių vertinimų beveik visose srityse, pradedant dizainu ir baigiant komforto lygiu, tačiau ypatingai įvertintas nuoseklus A8 artėjimas sportiškumo link.
Auksinio vairo apdovanojimas Audi modeliams atitenka jau 12-tą kartą. 1994 metais Auksinio vairo apdovanojimu buvo pagerbta ir pirmoji A8 karta.
Šiais metais vokiečių prizą trečią kartą iškovojo prancūziškas minivenas Renault Espace (tokį pripažinimą šis modelis buvo pelnęs 1991 ir 1997 metais). Iš viso Renault yra gavusi septynis Auksinio vairo apdovanojimus, pirmasis kurių buvo iškovotas 1976-aisiais. Pagal šių trofėjų skaičių prancūzai patenka tarp importuojamų markių lyderių Vokietijos rinkoje.
Be oficialių Auksinio vairo apdovanojimų Bild am Sonntag skaitytojai bei vertinimo komisijos nariai pripažino Touareg geriausiu SUV (Sport Utility Vehicle) kategorijoje. Naujajam Volkswagen produktui atiteko beveik trečdalis visų balsų (29,4 proc.), antroje vietoje liko BMW X5 (22,1 proc.), trečioje - Porsche Cayenne (18 proc.).
Pasak vertinimo komisijos, tokios sėkmės Touareg sulaukė dėl naujų konstrukcijos principų, modernių variklių, nepriekaištingų pravažumo savybių ir itin aukšto komforto lygio.
KD inf.
Naujausi komentarai