Švara po variklio dangčiu ne tik naudinga, bet ir yra savotiškas automobilinės kultūros ženklas. Vis dėlto, šios procedūros vengiama neretai dėl tos priežasties, kad po to gali tekti judėti buksyru...
Kodėl gi reikia plauti variklio skyrių? Dažnas vairuotojas čia metų metus nekiša nosies, išskyrus eilinius priežiūros darbus. Kita vertus, gajus ir vyresnės kartos požiūris - jei kažkas bėga, reiškia variklis dar gyvas.
Nuolatinė didelė variklio temperatūra (iki 90°C ir didesnė) yra puikus katalizatorius susidaryti plonai, tačiau kibiai plėvelei iš alyvos, dulkių bei purvo. Pastaroji lemia prastesnį aušinimą, netolygų variklio ir elektros sistemos darbą, be to, sunkiau pastebėti bei nustatyti alyvos nuotėkį. Kartais tai gali būti net gaisro priežastimi.
Kaip reikia plauti ir kokias priemones naudoti? Buitinio valiklio variklio skyriuje nepanaudosi, vandens iš kibiro nešliūkštelsi taip pat, todėl ir čia pravartu žinoti keletą svarbių smulkmenų. Prieš tai svarbu pastebėti, kad populiariausias variklio skyriaus plovimo būdas - kontaktinis slėginis, tačiau sutinkamas ir neslėginis ar bekontaktis.
Pirmiausia - tinkamas pasirengimas, nes tai atsakingiausia. Variklis išjungiamas ir, atidarius dangtį, leidžiama jam atvėsti. Jėgainės, ypač išleidimo kolektoriaus, temperatūra neturi būti didesnė už naudojamo valiklio užsiliepsnojimo temperatūrą. Dauguma valomųjų medžiagų yra degios! Pageidautina atjungti akumuliatorių bateriją.
Jei variklio skyrius labai užterštas (dulkės, žemės, alyva, druskos ir pan.) patartina pasirinkti slėginį plovimo būdą. Prieš šią operaciją, ypač neįgudusiam, reikėtų atminti: vanduo neturi patekti į variklį ir ant elektros sistemos elementų. Taigi reikia uždengti: atviras elektros sistemos jungtis, kištukus, reles, skirstytuvą, akumuliatorių bateriją, generatorių, starterį, garso signalizacijos elementus, žibintus, oro valytuvą, oro kiekio/masės jutiklį (įrengtas tuoj už oro valytuvo) bei alyvos matuoklio kakliuką.
Ypač reikia saugoti cilindrų bloko galvutėje esančius įgilinimus uždegimo žvakėms, kad į juos nepatektų vanduo.
Jei užsiteršę nedideli paviršiaus plotai, o naudojamos medžiagos - kokybiškos, jas pakaks nuplauti vandeniu be slėgio. Valomosios medžiagos tereikia užpurkšti ant užterštų vietų ir po 15 minučių nuplauti nedideliu kiekiu vandens. Tai galima atlikti ir pasinaudojant šepečiu (ne vieliniu!) bei valymo servetėlėmis - ilgiau, tačiau saugiau.
Abiem atvejais nešvarumai pašalinami lengviau, jei valomoji medžiaga ant variklio išorės paviršių paskleidžiama minkštu šepetėliu, retkarčiais jį suvilgant vandeniu.
Paviršius padengus pasirinkta valomąja medžiaga, palikti apie 15 minučių, leidžiant medžiagos aktyviosioms dalims absorbuoti alyvą ir kitas riebalingas medžiagas.
Variklio skyrius plaunamas atsižvelgiant į tai, koks būdas pasirinktas. Jei pasirinktas pirmasis, t. y. slėginis, naudinga nuplauti ne tik variklį, bet ir aušintuvą. Dėl to pagerės variklio aušinimas.
Prieš paleidžiant variklį, reikia išgarinti drėgmę ir paviršius nusausinti. Kad būtų greičiau, galima pasinaudoti orapūte. Jei variklį pasiseka paleisti iš pirmo karto, reiškia viskas gerai. Patartina atidarius variklio dangtį leisti motorui šiek tiek padirbėti tuščiąja eiga, kol drėgmė galutinai išdžius. Reikėtų nepamiršti įjungti salono ventiliacijos, nes kondensato gali patekti į saloną. Dėl tos pačios priežasties nenustebkite, kad net ir uždarius variklio dangtį dar kurį laiką pro kiaurymes ir plyšius veršis garai - tai ne aušinimo sistemos kaltė.
Variklio plauti nerekomenduojama benzinu, žibalu ar dyzelinu. Mat kai kurios guminės detalės, pavyzdžiui žarnos, jiems neatsparios - suyra, o tada - lauk bėdos. Kai kas siūlo naudoti aerozolinius stabdžių diskų valiklius - gerai valo ir greitai išgaruoja. Atskirais atvejais, nesant specialaus automobilio valiklio, galima naudoti buitinių skalbimo miltelių ir vandens tirpalą (kibirui vandens - stiklinė miltelių).
Beje, jei ant elektros sistemos elementų, kontaktų ir pateko drėgmės, ją lengvai pašalinsite padidinto skvarbumo alyva WD-40 arba analogiška medžiaga (pvz., ABRO, Sonax, Wynns, WŽrtz).
Naujausi komentarai