Didžiausias pasaulyje dujotiekių tiesimo laivas „Solitaire“, priklausantis kompanijai „Allseas“, pajudėjo Baltijos jūros link ir netrukus Suomijos įlankoje pradės tiesti Rusiją su Europą sujungsiantį „Nord Stream“ dujotiekį.
300 metrų ilgio ir 40,6 metrų pločio šveicarų „Allseas“ laivas „Solitaire“ yra trijų futbolo aikštelių dydžio. Be inkarų, vien varikliais padėtį jūroje išlaikantis tiesimo laivas nuties 342,5 km vamzdyno – darbus laivas pradės 7,5 km atstumu nuo dujotiekio pradžios Rusijoje iki 350-ojo kilometro Suomijos išskirtinėje ekonominėje zonoje.
„Solitaire“ laivas atplaukia iš Olandijos Roterdamo uosto, kur buvo atnaujinamas ir pritaikomas Baltijos jūros dujotiekio projektui, kad atitiktų griežtus „Nord Stream“ vykdytojų reikalavimus. Visi laive esantys įrengimai kruopščiai patikrinti uoste ir bus dar kartą išbandyti jūros sąlygomis, prieš pradedant tiesimo darbus.
„Solitaire“ turi 10 variklių, kurių kiekvieno galia siekia 50 tūkst. kW. Šie varikliai padeda išlaikyti laivą tiksliai numatytoje padėtyje jūroje. Variklius valdo kompiuterinė sistema, kuri nuolat tikrina, ar laivas yra reikiamoje vietoje. Jeigu nuo kurso bent šiek tiek nukrypstama, varikliai automatiškai įsijungia ir sugrąžina laivą į pradinę vietą. Taip užtikrinama, kad laivas dirbtų tiksliai numatytame dujotiekio koridoriuje. „Solitaire“ gali saugiai dirbti net esant atšiaurioms oro sąlygoms, be to, laivas idealiai tinka dujotiekio tiesimo darbams Suomijos įlankoje, kuri yra viena iš intensyviausių jūros transporto vietovių Baltijos jūroje.
„Solitaire“ laivo nutiesima 342,5 km ilgio atkarpa bus prijungta prie kitų dujotiekio atkarpų Rusijos ir Suomijos vandenyse. Šias atkarpas tiesia kompanijos „Saipem” laivas „Castoro Sei“. Trečiasis tiesimo laivas –plokščiadugnis „Castoro Dieci“ darbus vykdo sekliuose vandenyse, taip pat Vokietijos pakrantėje.
Jūroje atliekami „Solitaire“ bandymai užtikrins, kad nuo pat pirmųjų dienų darbai atitiks aukštus „Nord Stream“ saugumo, sveikatos ir aplinkosaugos standartus. Bandymai padės galutinai suderinti techninę įrangą, o įgula bus kruopščiai supažindinama su procedūromis denyje. Bandymus stebės nepriklausomi inspektoriai iš Norvegijos sertifikavimo instituto DNV (Det Norske Veritas).
Jūroje „Solitaire“ dirbs 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę. Laive darbuosis 420 žmonių, cechai įrengti per kelis aukštus: vienose patalpose sandėliuojamos 12 metrų ilgio 25 tonas sveriančios vamzdžių atkarpos, kitame skyriuje jos suvirinamos, patikrinamos virinimo siūlės, kol galiausiai vamzdynas nuleidžiamas į suplanuotą vietą 2,5 km per dieną sparta.
2012 m. baigus tiesti „Nord Stream“ vamzdyną, jis bus 1224 km ilgio – jį sudarys 202 tūkst. suvirintų plieninių vamzdžių atkarpų, padengtų betonu. „Nord Stream“ dujotiekiu kasmet Europai bus transportuojama 55 mlrd. kubinių metrų gamtinių dujų.
Naujausi komentarai