Pereiti į pagrindinį turinį

Pokyčiai atmosferoje smogs oro susisiekimui Atlantu

2013-04-10 00:43
Pokyčiai atmosferoje smogs oro susisiekimui Atlantu
Pokyčiai atmosferoje smogs oro susisiekimui Atlantu / Shutterstock nuotr.

Jau greitai oro skrydžius per Atlanto vandenyną lydės smarki turbulencija. Iki XXI amžiaus vidurio „oro kišenių“ dramatiškai padaugės. Tokią išvadą skelbia Didžiosios Britanijos Redingo universiteto atmosferos sąlygų ekspertas Paulas D. Williamsas. Brito tyrimo duomenys paskelbti moksliniame žurnale „Nature Сlimate Change“.

Remdamasis matematiniu modeliavimu, P. D. Williamsas įrodė, kad dėl didėjančio anglies dioksido kiekio atmosferoje, ore išaugs neramių srautų ir srovių. Tai esą bus dar vienas neigiamas klimato kaitos padarinys, kuris smarkiausiai smogs žiemos metu.

Jau dabar virš Atlanto skrisdami lėktuvai esą vis dažniau patiria stiprią turbulenciją. Mokslininkas prognozuoja, kad amžiaus viduryje beveik visi keleiviai ir pilotai pajus, ką reiškia neramus skrydis. Manoma, kad anglies dioksido dalis ore bus beveik padvigubėjusi.

Šiaurinis transatlantinis oro koridorius – vienas iš judriausių pasaulyje. Dėl padidėjusių neramumų esą ilgės šio maršruto skrydžių trukmė, vadinasi papildomai išaugs ir degalų sąnaudos, o tuo pačiu ir kelionės (bilietų) kaina.

Didžiausia bėda tai, kad galimą turbulenciją nustatyti beveik neįmanoma – jos nefiksuoja jokie radarai.

Oro skrydžių bendrovės jau dabar stengiasi nutylėti dėl turbulencijos patiriamus nuostolius. Ekspertų nuomone, kiekvienais metais dėl to patiriami nuostoliai siekia dešimtis milijonų dolerių. Nepaisant plačiai paplitusio įsitikinimo, kad neramumai ore neigiamai skrydžių neveikia, tyrimo autoriaus tikinimu, būtent jie ir yra daugelio nelaimingų atsitikimų lėktuvuose priežastis.

Kasmet užfiksuojama dešimtys tūkstančių turbulencijos atvejų. Nors oficialios statistikos nėra, P. D. Williamsas tyrime nurodo, kad šiuo metu dėl oro srovių labiausiai kenčia mažesni lėktuvai, o jų pilotai ir keleiviai patiria įvairaus lygio sužalojimus.

Padidėjusi turbulencija žiemą keltų grėsmę net didiesiems komerciniams orlaiviams. Mokslininko teiginius patvirtina 2009 metų birželį virš Atlanto įvykusi katastrofa. „Air France" lėktuvas „Airbus-330“ tuo metu skraidino 228 žmonių.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų